logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2016.05.17 - 6 éve
ARTudásmenedzsment

5 gyakori hiba BYOD online képzéseknél

    A hozd a saját eszközöd (Bring Your Own Device) koncepció nagyban hozzájárulhat a vállalati képzések költségeinek csökkentéséhez, ehhez azonban elengedhetetlen egy jól átgondolt, biztonságos környezetet garan

stockfresh_4161269_smartphone-and-application-icons_sizeM-608x608

 

 

A hozd a saját eszközöd (Bring Your Own Device) koncepció nagyban hozzájárulhat a vállalati képzések költségeinek csökkentéséhez, ehhez azonban elengedhetetlen egy jól átgondolt, biztonságos környezetet garantáló képzési stratégia.

A BYOD képzések alatt az alkalmazottak saját eszközeiket (okostelefon, tablet, laptop) használják az online elérhető képzési programok, fejlesztő alkalmazások futtatásához készségeik és tudások fejlesztésére. Az ilyen jellegű képzések sikere általában a megfelelő, előzetesen megalkotott megvalósítható stratégián múlik, amely lehetővé teszi, hogy minden alkalmazott tisztában legyen a körülöttük zajló folyamatokkal; valamint hogy elkerülhessük az alábbiakhoz hasonló gyakori hibákat:

 

  1. „Bármilyen” eszközt hozhatsz

Alapvető félreértés, hogy a tanulók úgy gondolják, hogy bármilyen általuk preferált eszköz használata megengedett és támogatott a tananyagok elérése során. Ez azonban számos adatbiztonsági és vírusvédelmi kérdést felvet. Ezért érdemes lehet egy, a megengedett és tiltott eszközöket specifikáló listát közzétenni; vagy a képzésben résztvevő eszközöket IT szakemberekkel előzetesen ellenőriztetni a biztonsági kockázatok csökkentése érdekében.

 

  1. „Bármilyen” alkalmazást használhatsz

Az eszközök specifikálása mellett a támogatott programok és alkalmazások megnevezése ugyanolyan fontos. Naiv feltételezés, hogy a tanulók saját eszközeiket csak a vállalati LMS elérésére fogják használni, hiszen a készülékek réven az elérhető alkalmazások palettája is kibővül. A különféle közösségi csatornák számos potenciális kockázati tényezőt rejtenek magukban, megfelelő használat esetén azonban egy közösségi tanulási koncepció kulcstényezői is lehetnek.

 

  1. Bizonytalanságok a monitoring körül

Amennyiben szeretnénk figyelemmel követni, hogy hallgatóink milyen tevékenységeket folytatnak a vállalati hálózat elérése folyamán, akkor fontos, hogy ennek részletei egyértelműen kommunikálásra kerüljenek. Az átvilágítás menete és feltételei mindenki számára megismerhetőnek és világosak kell, hogy legyenek. Ha ez nem történik meg, és az alkalmazottak tudta nélkül gyűjtünk adatokat tevékenységeikről, nem csak saját hitelességünket, de munkavállalóink bizalmát, támogatását is gyorsan elveszthetjük.

 

  1. A jelszavas védelem fontosságának alábecslése

Mára szinte minden készülék rendelkezik a jelszavas védelem funkciójával. Kényelmi okokból azonban sokan mégsem használják ki eyeket a lehetőséget, feltételezve, hogy semmilyen okuk nincs adataik és készülékük féltésére. Azonban egészen megváltozik a helyzet , amikor a felhasználók vállalati tartalmakat is elérhetnek, hiszen ettől a ponttól kezdve ezen adatok védelméről is gondoskodniuk kell. Fontos tehát, hogy megértsék a jelszavas védelem jelentőségét; valamint hogy valóban hatékony, erős jelszavakat használjanak egy potenciális hacker támadás lehetőségét is figyelembe véve.

 

  1. Nem megfelelő támogatás és képzési paletta

Meglepő lehet, de talán az egyik legáltalánosabb BYOD hibáról van szó. A BYOD képzések bevezetése előtt gyakran elmarad a résztvevők közös nevezőre hozása, megfelelő tájékoztatása. A siker szempontjából azonban fontos, hogy ők is tisztában legyenek a BYOD képzések vállalati stratégiában betöltött szerepével, az elérhető támogatás mikéntjével. A folyamatot nem csak IT szakemberek bevonása, de a leggyakrabban ismétlődő kérdések (FAQ), video tutorial gyűjteményének összeállítása is nagyban elősegítheti.

 

Ha ez nem lenne elég, akkor a legfontosabb tanács, hogy a bevezetés során gyűjtsük kollégáink visszajelzését, mert ennél semmi sem segítheti jobban a kitűzött célok tényleges elérését! A BYOD önmagában nem csodaszer, mint látható, bevezetése körültekintő előkészítést igényel.

Címkék:
e-learning online tanulás tipp tananyagszerkesztés hatékonyság keretrendszer lms tananyagkészítés
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2022-05-26 08:54:04
Nem könnyű az álláskeresők dolga
2022-05-25 14:51:16
Taníts inkább, delegálás helyett! Megmondjuk, miért!
2022-05-25 11:22:30
Ismerkedjünk meg a mikrolearningel!
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2022-05-19 10:39:48 | E-learning

    Gamifikáció előnyök és hátrányok

Cimkefelhő
hr álláskeresés coaching karrier e-learning motiváció vezetés állásinterjú munkavállaló vezető toborzas önéletrajz állás munkáltató elearning Linkedin Dr. Kocsis Ildikó stressz képzés kiválasztás munka online tanulás tippek szervezetfejlesztés változás coach önismeret Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda tanulás felmondás tipp siker tárgyalástechnika szabadság Y generáció érthető jog kommunikáció együttműködés
Facebook
HR Portal
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu