5 tipp, hogy javÃtsd a tanulási kultúrát a cégednél
A legtöbb vállalati eLearning megoldás nem felel meg a tanulók igényeinek, Ãgy végül nem teljesÃti a kitűzött tanulási célokat. Az eLearning stratégia létrehozásakor ezt figyelembe kell venni, valamint figyelmet kell fordÃtani arra,
A legtöbb vállalati eLearning megoldás nem felel meg a tanulók igényeinek, Ãgy végül nem teljesÃti a kitűzött tanulási célokat. Az eLearning stratégia létrehozásakor ezt figyelembe kell venni, valamint figyelmet kell fordÃtani arra, hogy vajon hogyan javÃtható a szervezet tanulási kultúrája.
Az eLearning alkalmazásának gyakorlata a munkahelyen folyamatosan növekszik, és a legtöbb szervezet egyre nagyobb hangsúlyt fektet a technológia által segÃtett tanulásra, hogy az alkalmazottak élvezhessék a folyamatos munkahelyi tanulás elÅ‘nyeit. A legtöbb vállalati eLearning megoldás nem felel meg a tanulók igényeinek, és végül nem teljesÃti a kitűzött tanulási célokat. A munkahelyi tanulásnak összhangban kell lennie az egyéni és szervezeti tanulási igényekkel. Az eLearning stratégia létrehozásakor ezt figyelembe kell venni, és összehangolt figyelmet kell fordÃtani a szervezet tanulási kultúrájának folyamatos javÃtására.
1.      A vezetők mutassanak példát
Amikor egy új munkakultúra kerül bevezetésre a cégnél, akkor a munkavállalók mind felnéznek a vezetÅ‘re, és érdeklÅ‘dve figyelik az Å‘ reakcióját. A CEO-nak és a felsÅ‘ vezetÅ‘knek érdemes szárnyaik alá venni a vállalati tanulás ügyét, különösen az e-learning tanulást. Ez nemcsak ösztönözni fogja az alkalmazottakat az eLearning megoldások kihasználására, hanem pozitÃv hozzáállást is eredményez. A vezetÅ‘knek is ösztönözniük kell saját csapat tagjaikat, hogy használják fel az elérhetÅ‘ eLearning megoldásokat új ismeretek, készségek és kompetenciák elsajátÃtására.A vezetÅ‘k bÅ‘séges lehetÅ‘ségeket biztosÃtanak a tanuláshoz és nyomon követik fejlÅ‘désüket a platform által nyújtott elemzéseken keresztül. Ez segÃti hozzá a csapatot a jobb jövÅ‘beli teljesÃtményhez.
- TeljesÃtményhez kapcsolódó tanulás
Ne csak a tanulás kedvvért tanuljanak – kapcsolja ezt össze a teljesÃtményértékeléssel! A vezetÅ‘k egyetértenek abban, hogy a konkrét ismeretek és készségek elsajátÃtása hozzájárulhat a szervezet sikeréhez. A készséghiány elemzésével és a tanulók igényeinek megértésével konkrét tanulási igényeket lehet azonosÃtani és kezelni. Ha a tanulást folyamatosan összekapcsoljuk a tanuló teljesÃtményével, az segÃt a szervezeteknek megérteni a munkavállalók képességeit, és aktÃvan segÃthetnek nekik a jobb eredmények elérésében.
3.     A tudás elérhetővé tétele
Az e-kurzusok számának növelésével és a tanulói számára történÅ‘ rendelkezésre bocsátásával a szervezet pozitÃv irányba fordulhat a szervezeti tanulási kultúrában,  valamint az esettanulmányok és a pozitÃv sikertörténetek is megoszthatók, hogy növeljék a tanulók érdeklÅ‘dését a folyamatos tanulás iránt. A modern alkalmazottak komolyan veszik a teljesÃtményük javÃtásának és a szakmai élvonal elérésének lehetÅ‘ségét.
4. Motiválás
Az önmotiválású tanulókat megfelelÅ‘en jutalmazni kell az erÅ‘feszÃtéseikért. Az LMS-en belül be lehet vezetni a tanulás "szintezést", amelyet a tanuló bizonyos számú kurzus elvégzésével ér el. Mindegyik szinten lehet szerezni pontot vagy gyűjteni jutalmakat. KezdÅ‘ szinten indul a tanulás, és a munkavállalók elérhetik a "szakértÅ‘i" szintet. Vagy gyűjthetnek jutalmakat - és ezt beválthatják tényleges nyereményre. Az izgalom szintjének növelése érdekében versenyeket is szervezhetsz - egyik részleget két részre osztva, Ãgy versenyhelyzetet teremtve.
5.     Szintetizálás
A gondolkodásnak a szervezet tanulási kultúrájának részét kell képeznie. Ez azt jelenti, hogy idÅ‘t vesz igénybe egy lecke után, hogy a tanuló szintetizálja, értelmezze a tanulási élmény fontos pontjait - azonban ez a gondolkodási folyamat gyakran hiányzik a szervezeti képzési programokból. Amikor a tanulók együtt vannak egy osztályteremben a fÅ‘ cél az, hogy megosszák a szükséges információkat - Ãgy nincs idÅ‘, hogy értelmezzék vagy mérlegeljék az összegyűjtött információkat. Ugyanez a helyzet az online tanulás esetén is: nincs minden esetben a tanulónak ideje arra, hogy értelmezze és elmélyÃtsem mindazt, amit elsajátÃtott. Ezért fontos az, hogy a vezetÅ‘k mindig biztosÃtsanak idÅ‘t és lehetÅ‘séget arra, hogy a tanuló valóban el is tudja sajátÃtani mindezt.
Â
A folyamatos tanulás elÅ‘segÃti a szervezet fejlÅ‘dését és a stratégiai célok elérését. A tanulási érdeklÅ‘dés fokozására és a pozitÃv tanulási kultúra kialakÃtására irányuló erÅ‘feszÃtéseknek folyamatosnak kell lennie, amely végül létrehozni fogja a tudásalapú munkaerÅ‘t.
 Forrás