logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2012.12.04 - 13 éve
ARTudásmenedzsment

Készségfejlesztés - Élvezhetően e-learninggel

Blogunkban új cikksorozatot indítottunk, melynek keretében egy-egy konkrét, általunk készített tananyagon keresztül fogjuk bemutatni, hogy milyen megoldásokat miért alkalmaztunk a tananyag elkészítése során. Az első részben a kö

Blogunkban új cikksorozatot indítottunk, melynek keretében egy-egy konkrét, általunk készített tananyagon keresztül fogjuk bemutatni, hogy milyen megoldásokat miért alkalmaztunk a tananyag elkészítése során.

Az első részben a kötelezően elvégzendő tananyagokat néztük meg, most pedig egy mindenki számára hasznos, időbeosztásunk megszervezését segítő tananyagra, a sürgős/fontos mátrixra kerül sor. Az anyagot teljes egészében meg tudjátok tekinteni weboldalunkra kattintva!

A sürgős/fontos mátrix egy személyes időmenedzsment módszer egy derékszögű koordináta rendszerben megtestesülve. A negyedekbe aszerint kerülnek a feladatok elosztásra, hogy azt az adott szituációban mennyire ítéltünk sürgősnek és fontosnak.

Mivel a tananyagnak nincs konkrét, szűkebb értelembe vett célcsoportja, ezért különösképpen oda kell figyelni arra, hogy felkeltsük a tanuló kíváncsiságát, és fenn is tartsuk érdeklődését.

Lássuk, milyen módszerekkel lehetséges ez!

Érdeklődés felkeltése: A tananyagra való ráhangolódást személyesebb hangvételű kérdésekkel tehetjük könnyebbé. Kérdezzünk rá például a tanuló időgazdálkodásának hatékonyságára. Ezek a kérdések nem az előzetes tudás mérését tűzik ki célul, sokkal inkább azt érik el, hogy a tanulóban olyan további kérdések fogalmazódjanak meg, amelyek motiválják az anyag mély elsajátítására. A tananyag témájától függően kerettörténetbe is helyezhetjük a tananyagot, vagy egy figurát is választhatunk, aki végigkíséri a tanulót és segíti a tananyagban való haladást.

Tananyag szerkezeti egységei: A tananyag elején a tartalomjegyzék segítségével elérhetőek a részek, ide pedig bármikor visszatérhetünk az anyag feldolgozása során. Gyakorlatias tananyagok esetében az elmélet háttérbe szorulhat. Ha ezek leírása nem fontos az anyag elsajátításához, illesszünk be plusz oldalként, ahol a tanuló további információkhoz juthat. Ezeket jelöljük külön kis ikonnal, és érdekességként, vagy kiegészítő információként jegyezzük őket. Például a sürgős/fontos mátrix megismeréséhez nem szükséges ismernünk kitalálóinak életrajzait, mégis érdekességként beillesztettük plusz slide-ként, mert úgy gondoltuk sokakban fog felmerülni a kérdés, kik is voltak ők valójában.

Felépítés: Az érdeklődést felkeltő, bevezető kérdésekről már volt szó. Rövid elméleti bevezető után rátérhetünk a feladatokra, gyakorlatokra, majd a tananyagot összegzés, esetleg szintfelmérő teszt zárja. Ebben az esetben mivel egy készség, egész pontosan az időgazdálkodási készség fejlesztését tűztük ki célul, a tananyag végi szintfelmérőnél a tanuló azonnal látja, hogy jól válaszolt-e és a tananyag sem az itt elért pontok alapján válik teljesítetté, vagy teljesítetlenné.

Interaktivitás: Fontosnak tartom, hogy egy e-learninges tananyag ne csak pusztán megtanulandó tényekből épüljön fel, hanem legyen megfelelő mennyiségű lehetőség, ahol a tanuló aktívan részt vehet a feldolgozásban. Készségfejlesztő, gyakorlatias tananyagok esetében rengeteg féle lehetőségünk van, hogy milyen típusú interaktív elemet illesztünk be, ennek az adott szerkesztő program funkciótára szabhat határt. Tegyük lehetővé, hogy a tanuló választhasson lehetőségek közül, tegyünk fel „mit gondolsz” típusú kérdéseket, illesszünk be olyan feladatokat, ahol nincs jó és rossz megoldás. Interaktív elemek beillesztésével élvezetesség vélik a tananyag elvégzése, megindítja a tanuló gondolkodását és felkelti érdeklődését.

Használtátok már a sürgős/fontos mátrixot? Hasznát tudnátok venni az ehhez hasonló készségfejlesztő tananyagoknak?

Címkék:
e-learning tananyagszerkesztés tartalom tananyagkészítés időbeosztás
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás szabadság profitárgyaló tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu