logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2020.08.17 - 5 éve
ARTudásmenedzsment

Oké, van egy Moodle-ünk, de hogyan tovább?

Lett egy e-learning keretrendszer házon belül, Moodle vagy más, itt tartunk most. Fontos lépésen vagyunk túl, de mondhatjuk-e, hogy van e-learning a cégen belül?

Ha informatikai oldalról nézem, akkor természetesen igen, van egy újabb rendszer, amiről gondoskodni kell vagy szerencsésebb esetben a felhőben van, akkor csak használni kell. Ha képzés, fejlesztés oldalról nézem, akkor azonban nem igazán, ugyanis a Moodle üresen, megfelelő tananyagok nélkül olyan, mint egy kamra befőttek nélkül. Szép a polc, fel is van címkézve, de ha csak a heti reklámújságok gyűlnek benne, akkor az még nem az igazi. Az ugyanis nem e-learning, ha a korábbi ppt-ket meg pdf-eket feltöltjük a Moodle-be és teszünk mellé egy 5 kérdésből álló tesztet. Az sem feltétlenül e-learning, ha a tantermi előadásokat valahogy felvesszük videóra, megosztjuk a Moodle-ben és teszünk mellé egy 5 kérdéses tesztet.

Ha informatikai oldalról nézem, akkor természetesen igen, van egy újabb rendszer, amiről gondoskodni kell vagy szerencsésebb esetben a felhőben van, akkor csak használni kell. Ha képzés, fejlesztés oldalról nézem, akkor azonban nem igazán, ugyanis a Moodle üresen, megfelelő tananyagok nélkül olyan, mint egy kamra befőttek nélkül. Szép a polc, fel is van címkézve, de ha csak a heti reklámújságok gyűlnek benne, akkor az még nem az igazi. Az ugyanis nem e-learning, ha a korábbi ppt-ket meg pdf-eket feltöltjük a Moodle-be és teszünk mellé egy 5 kérdésből álló tesztet. Az sem feltétlenül e-learning, ha a tantermi előadásokat valahogy felvesszük videóra, megosztjuk a Moodle-ben és teszünk mellé egy 5 kérdéses tesztet.

Mikor mondhatjuk, hogy van e-learning-ünk? Akkor, ha akár házon belül akár kívülről olyan modulok kerülnek bele, amit e-learning-nek szánt a készítője. Ez lehet ppt is, ha úgy van elkészítve, hiszen más egy előadás kedvéért feltenni 3-4 kulcsmondatot egy oldalra és más minden átadandó információt logikusan sorba rendezve, esztétikusan elhelyezve és beanimálva összeállítani az oldalakat. Utóbbi esetben elég egy gyors konverzió és máris nem csak azt látjuk a rendszerben, hogy ki töltötte le, hanem azt is, hogy mennyi időt töltött a tanulással, meddig jutott el az anyagban. Ezek nem tűnnek fontosnak akkor, hogyha csak egy excel táblában akarjuk kipipálni a teljesítéseket, minden más esetben viszont fontos információ a haladásban, értékelésben, visszajelzésben.

De mitől lesz egy anyag olyan, amit e-learning-nek szánt a készítője? Akkor, ha

  • van egy struktúra, amibe illeszkedik, egy ív, aminek a része,
  • ha minden információ benne van, amit át akarunk adni, logikusan sorba rendezve, megtámogatva ábrákkal, képekkel,
  • ha jól néz ki, ahol a jól inkább az egyszerű, letisztult felé mutat, és nem pörgő-forgó, minden oldalon más harsány színekkel és képekkel (ezt nem annyira egyszerű betartani, mint amilyen egyszerű leírni …).

 

Ezen túl fontos, hogy tudjuk, mi cél a modullal (pl.: új információ megtanítása vagy ismétlés) és ismerjük a hallgatóság igényét is. Ha a fentieket betartjuk, és a modul nem hosszabb, mint 10 perc, akkor jók vagyunk egy ppt-vel is.

Nekünk az ARTudásmenedzsmentnél van egy okos kis Moodle beépülőnk, ami a fentiek alapján elkészített ppt-ből SCORM csomagot készít a Moodle-be történő feltöltés közben, így a megtekintések nyomon követése, riportokba emelése is megoldott lesz. Ha a ppt-nk után egy néhány kérdésből álló tesztsort is készítünk, akkor az elsajátítást és a megértést is mérni tudjuk. Ha pedig beállítjuk, hogy csak azoknál legyen teljesített a tanulási egység, akik mondjuk 80%-nál többet érnek a teszten, akkor biztosak lehetünk abban, hogy a ppt-nk tartalmát nem csak megnézték, de el is sajátították (ehhez persze nem csak igaz/hamis kérdések kellenek, hanem mélyebb számonkérés, de ez már egy másik téma).

Részletesebb érdekel a téma? Írj az [email protected], válaszolunk minden kérdésedre.

Címkék:
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó képzés felmondás kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu