logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2020.03.27 - 5 éve
ARTudásmenedzsment

Online vs Hagyományos oktatás: Lehet ugyanolyan eredményes mindkettő?

Mikor berobbant az e-learning, számos pedagógus hitt abban, hogy az online kurzusok ugyan olyan hatékonyan lehetnek, mint a szemtől szembeni oktatás. Ez az elképzelés azóta többször bizonyítást nyert, az online oktatás egyre népszerűbb, sőt, ahogy az utóbbi hetek történései rávilágítottak, szükséges is. Azonban a mai napig vannak, akik úgy gondolják, hogy az online oktatás kevésbé hatékony, mint a hagyományos értelembe vett tanítás. Egy nemrég megjelent kutatás rácáfol erre az elképzelésre. Cikkünkben erről írunk részletesebben.

Tíz évvel ezelőtt, mikor berobbant az e-learning, számos pedagógus hitt abban, hogy az online kurzusok ugyan olyan hatékonyan lehetnek, mint a szemtől szembeni oktatás, azonban a mai napig vannak, akik ennek ellenkezőjét hangoztatják, különös tekintettel az oktatás bizonyos területeire. Ezek egyike a nyilvános beszéd.

Az Egyesült Államok számos egyeteme megköveteli a tanulóitól, hogy végezzenek nyilvános beszéd képzéseket az alapképzés során. Ez az a kurzus, amit nem lehet online oktatni, gondolhatnánk, hisz ehhez elengedhetetlen a valós idejű kommunikáció. Vagy mégis működhet?

A közelmúltban a George Mason Egyetem kutatói csoportja, Melissa A. Broeckelman-Post professzor vezetésével ezt a kérdést tették fel kutatásukban. A tanulmány eredményei a kutatók számára is meglepőek voltak, akik eredetileg jókora szkepticizmussal közelítették meg a témát.

A kutatásban 401 egy egyetemi hallgató vett részt, akik közül 326-an hagyományos módon, 75-en pedig online oktatás formájában vettek részt az egyetemük nyilvános beszéd kurzusán. A hagyományos kurzus hetente egy vagy kettő szemtől szembeni órát jelentett, míg az online kurzus során aszinkron oktatás zajlott, heti beadandókkal kiegészítve. Mindkét kurzus egységes ingeranyagot használt: azonos sillabusszal, szövegkönyvvel, követelményekkel, osztályzási rendszerrel, forrásokkal folytak az órák.

A tanulási teljesítményt teszteredményekkel és a tananyag iránti elkötelezettségre, annak megértésére, és abból szerzett kompetenciára vonatkozó személyes beszámolókkal mérték.

A kutatók eleinte szkeptikusak voltak. Számos kutató korábban úgy találta, hogy az online tanulás nem megfelelő a nyilvános beszéd oktatásához. Susan Ward professzor 2016-os cikkében, melynek címe: „Nem ugyanaz: A nyilvános beszéd online tanításának előrelépése”, arra a következtetésre jutott, hogy túlzott mértékben különböznek a nyilvános beszéd tanításához szükséges módszerek attól, amit az online oktatás biztosíthat.

A korábbi szakirodalmak alapján a kutatók szignifikáns különbséget vártak a tanulási teljesítményben a két csoport között, azonban tévedtek. Eredményeik szerint az online tanulók egyenesen magasabb elkötelezettséget mutattak a tananyaggal kapcsolatban, igaz, magasabb lemorzsolódási arányt hoztak hagyományosan tanuló társaikhoz képest. Szónoklati készségek, vizsgaeredmények, kurzusjegyek, nyilvános beszédtől való szorongás, és kommunikációs készségek tekintetében azonban a két csoport között nem mutatkozott szignifkáns különbség a kurzus befejeztével.

A szignifikáns különbség hiánya arra enged következtetni, hogy mindkét tanfolyam segíti a hallgatókat az előadások kidolgozásának és előadásának folyamatában, ugyanakkor nem feltétlenül jelenti azt, hogy mindkét kurzus ugyanolyan jól felkészíti a hallgatókat azonos típusú előadásokra, hisz a hagyományos oktatás szinkronban történik, míg az online oktatás sokszor aszinkronban. Épp ezért ideális lenne vegyesen alkalmazni aszinkron és szinkron előadásokat mind a hagyományos, mind az online képzéseken, hogy felkészítsük a tanulókat mindkét beszédkörnyezetre.

Forrás:

Broeckelman-Post, M. A., Hyatt Hawkins, K. E.; Arciero, A. R.;

Címkék:
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-07-01 09:23:39
Termékeny zűrzavar
2025-06-30 07:46:15
KvantHumanisztika Kurzus 2
2025-06-27 22:06:40
Belülről nem megy? Mit tud az Interim HR, amit más nem?
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek érthető jog online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu