logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2022.01.18 - 4 hónapja
ARTudásmenedzsment

Tananyagfejlesztő eszközök – 2. rész

Milyen szempontok alapján válasszunk tananyagfejlesztő eszközt?

A cikk első részében megnéztük, hogy mikor válogassunk asztali és mikor felhő alapú fejlesztőeszközök közt. Ebben a részben most megvizsgáljuk, milyen csoportjai vannak e-learning tananyag típusait tekintve.

PowerPointba épülő szerkesztő eszközök: Sokat beszéltünk már a rapid módszerről, amellyel egy korábban elkészített prezentációból tudunk SCORM szabványos tananyagot varázsolni. Ilyenek a PowerPointba épülő add-onok, kiegészítő modulok is. Ezta  típust azoknak a KKV-knak szoktuk ajánlani, akik csak néhány – már jól elkészített – prezentációt szeretnének feldolgozni. Remek megoldás olyanok számára, akik még csak most ismerkednek az e-learning tananyag szerkesztéssel.

“Hagyományos” tananyagszerkesztő eszközök: Nem rendelkeznek semmiféle plusz funkcióval, mint a korábbi csoport, de nem PPT-be épül, hanem különálló szoftver. Nem feltétlenülélhetünk a legmodernebb funkciókkal, úgymint a reszponzibilitás, így azok számára lehet megfelelő, akiknél még nem használják az e-learninget mobileszközökön, hanem asztali számítógépen, vagy laptopon.

Reszponzív tartalom előállítására képes eszközök: Amennyiben olyan szervezetnek kell ajánlanunk fejlesztő eszközt, ahol sokat utaznak, már kialakult keretei van az e-learningnek, mindenképpen olyan eszközt ajánlanánk, amelyek képesek olyan anyagot előállítani, amit mobileszközökön is elérhetünk. Ehhez már egy jól kialakított gyakorlat is szükséges, haladóbb szinten ajánljuk olyan szervezeteknek, akik akár saját fejlesztő csapattal is rendelkeznek, esetleg a megvásárolt kész tananyagokat maguk frissítik.

Speciális funkciókkal ellátott fejlesztőeszközök: Érdemes beszélnünk azokról a szerkesztőeszközökről, amelyekbe beépítésre kerültek olyan funkciók is, mint a képernyőrögzítés, elágazástámogatás és más interaktív funkciók.

  • Szoftver szimuláció: Bár képernyőképek rögzítésével is tudunk dolgozni, sokkal kifinomultabb funkciókat tudunk kihasználni, ha szoftverszimulációt használunk. Ezek a képernyők rögzítése mellett naplózzák a kattintásokat, egérmozgást és sok esetben a hangalámondást is.
  • Elágazások kezelése: Ahogy a funkció neve is mutatja, kitűnően kezelhetőek a döntésekből fakadó elágazások, sajátos tanulóutak, vagy kérdés esetében a jó-rossz visszajelzések. Egy PPT-be épülő modul leginkább csak lineáris tananyagokkal tud dolgozni.
  • Interaktivitás: Hotspot, vagy drag
Címkék:
elearning eszközök tananyagfejlesztő
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2022-05-11 10:18:20
GIF-ek használata a tananyagban
2022-05-11 08:13:15
Mikor jogszerűek a munkahelyi kamerák?
2022-05-09 20:26:12
Elvárások viharában
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2021-05-17 11:41:14 | E-learning

    Hatékony tanulási módszertan – hogyan támogatja mindezt az eLearning?

Cimkefelhő
hr álláskeresés coaching karrier e-learning motiváció vezetés állásinterjú munkavállaló vezető toborzas önéletrajz állás munkáltató Linkedin elearning Dr. Kocsis Ildikó stressz képzés munka kiválasztás tippek változás online tanulás szervezetfejlesztés coach önismeret Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda tanulás felmondás tipp siker érthető jog tárgyalástechnika szabadság Y generáció kommunikáció együttműködés
Facebook
HR Portal
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu