logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2018.10.31 - 7 éve
SalesTalents

Az új Értékesítési Vezető első lépései

Hát akkor végre elérkezett a nagy nap és ott állsz az új cég irodájában, hogy nekikezdj karriered következő kihívásának, mint a cég új értékesítési vezetője.

Miután bemutattak mindenkinek saját technikádat alkalmazva elindulsz a tanulási folyamaton. Első lépcsőben az új csapatod és a folyamatokat szeretnéd megismerni, KIK azok akik megküzdenek a napi kihívásokkal,  feladatottal, HOGYAN és MIÉRT teszik mindezt.

„A KIK”

Az első és legfontosabb feladat, hogy mindegyik értékesítővel megismerkedj személyesen és megértsd, hogy

  • miként, mikor és milyen módon kerültek a vállalathoz
  • miért pont ezt a vállalatot választották
  • mi motiválja őket (pénz, státusz, biztonság, munkával való elégedettség, elismerés)
  • mik a fő céljaik, hova szeretnének eljutni
  • melyek a legnagyobb kihívások a napi munkában

Ahhoz, hogy a „jeget feltörd”, bizalmat felépítsd, őszintén tudjatok egymással beszélgetni, érdemes megosztani a kollégával egy-két személyes témát. Mik a Te személyes kihívásaid, céljaid, miért vállaltad el ezt a posztot, és ha már úgy érzed, akár megoszthatsz vele személyes jellegű dolgokat is, amely segít felépíteni a bizalmat. Természetesen a tekintély felépítése is cél, amely viszont egy lassabb folyamat és egy külön fejezet.

  „A HOGYAN”

A következő feladat, hogy megvizsgáld az értékesítési folyamatot, többek között, hogy

  • milyen technikát használ értékesítőd az új vevők felkutatására, meglévők ápolására
  • miként készül fel az értékesítő a vevői megkeresésekre (telefonhívás, személyes látogatás, kutatás)
  • milyen tárgyalás technikai készségekkel rendelkezik („jégtörési technika” a tárgyalás elején, kérdezéstechnika, aktív hallgatás, lezárás)
  • miként és mi a stratégiája az ajánlat elkészítésénél és milyen módon ad visszajelzést az ügyfélnek
  • hogyan kezeli a konkurenciát (új ügyfélnél a jelenlegi beszállító lépéseit, meglévő ügyfélnél a konkurencia aktív jelenlétét)

Természetesen az értékesítési folyamatnak összhangban kell lenni a vállalati célokhoz. Ha egy piackihívó szerepben lévő vállalat vagyunk, ahol nagyobb hangsúlyt fektetünk az új ügyfelek megszerzésére (vadász típusú értékesítés) más technikát kell alkalmaznunk a piac vezető/megtartó (farmer típusú értékesítés) stratégiával szemben.

 „A MIÉRT”

A harmadik feladat, megérteni, hogy miért és milyen céllokkal felvértezve tevékenykedik az értékesítő. A jelenlegi mérőszámok (KPI) elemzése segít nekünk abban, hogy megértsük milyen célokkal és feladatokkal küldte értékesítőnket „csatába” az előző vezető. Ilyen mérőszámok lehetnek többek között

  • az új és meglévő értékesítés aránya
  • a látogatások száma, új és meglévő vevők aránya
  • a projekt hatékonysági index (mennyi lehetőségből lett projekt és hány projektet sikerült megnyerni az értékesítőnek a kiadott ajánlatokból)
  • a vevői elégedettségi index
  • a látogatás és költség hatékonysági index (megtett km)

A mutatók elemzése fontos feladat egy vezető számára. Amellett, hogy itt is összhangban kell lennie a vállalati célokhoz az is fontos, hogy ezek a célok elérhetőek, mérhetőek és kihívásokkal teliek legyenek. Elérhetettlen cél mellett az értékesítő hamar elveszti motivációját és könnyen előfordul, hogy máshol fogja keresni az új kihívásokat.

Miután megismerted a kolléga szerepét a szervezetben, feltérképezted az erős és gyenge pontjait, megismerted a motivációit megfelelő helyzetbe kerültél, hogy továbbgondold milyen személyes fejlesztés és coaching szükséges, hogy értékesítőd még sikeresebb legyen.

A fenti beszélgetéshez, „feltérképezéshez” érdemes minimum egy egész napot rászánni, úgy, hogy közben csak rá és a munkájára koncentrálsz. A legjobb technika ha csatlakozol egy munkanapjához, közösen ügyfeleket látogattok és utazás közben beszélgettek. Fontosnak tartom kiemelni, hogy a vevő látogatások során inkognitóban legyél és NE mint az értékesítési vezető. A vevő szemében az értékesítési kollégád legyen a kapcsolattartó és az adott helyezettben a döntéshozó, mert máskülönben az értékesítőd elvesztheti hitelességét.

 

Szerző: Hamsik Gábor

 

Címkék:
coaching onboarding értékesítési vezetés salestalents
SalesTalents

A jó és a megfelelő értékesítési szakemberek, tehetségek (SalesTalents) megtalálása, kiválasztása és fejlesztése mindig egy nagy kihívás és fontos terület. Egy jó értékesítési vezető pedig a fő mozgatórugója egy értékesítési szervezet sikerének. Ez a blog értékesítésben és értékesítési vezetésben jártas szakemberek tapasztalatait, véleményeit és gondolatait osztja meg az olvasókkal.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-30 07:46:15
KvantHumanisztika Kurzus 2
2025-06-27 22:06:40
Belülről nem megy? Mit tud az Interim HR, amit más nem?
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
Értékesítési Vezetők Blogja

A jó és a megfelelő értékesítési szakemberek, tehetségek (SalesTalents) megtalálása, kiválasztása és fejlesztése mindig egy nagy kihívás és fontos terület. Egy jó értékesítési vezető pedig a fő mozgatórugója egy értékesítési szervezet sikerének. Ez a blog értékesítésben és értékesítési vezetésben jártas szakemberek tapasztalatait, véleményeit és gondolatait osztja meg az olvasókkal.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu