logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2018.07.27 - 7 éve
SalesTalents

Hogyan NE csapjon be a „tudatalattid” az értékesítők kiválasztása során – 1.rész

Jártál már úgy egy új értékesítő felvétele után, hogy megbántad döntésed és mégsem a megfelelő új munkatársat választottad?

Tegyük fel, hogy hirdetések útján vannak ígéretes értékesítő jelöltjeid. Úgy tűnik, hogy már csak a munka kis része van hátra, hiszen mindenki ki tudja választani a jók közül a legjobbat. „Ezt az ember egyszerűen ÉRZI.”

Ezt nagyon jó, ha azonnal elfelejti az, aki hatékony értékesítőt akar kiválasztani és nem akarja a szerencsefaktort túlzottan igénybe venni.

A végzettség és a szakmai tapasztalat nagyon fontos lehet adott esetben. Vannak olyan mérnök vagy egyéb erősen szakmai értékesítők, akiknél bizonyos szintű szakmai alap elengedhetetlen. De eltekintve ezektől a helyzetektől, az esetek nagy részében a végzettség és az iparági tapasztalat nem KO kritérium.

Amikor az önéletrajzok előszűrése már megtörtént, akkor jönnek a személyes interjúk, ahol sokan interjúztatóként pusztán elmondják, hogy mi lenne a feladat, bemutatják a céget és beszélgetnek a szakmai tapasztalatról, s közben igyekeznek egyfajta „benyomást” szerezni az értékesítő jelöltről, amely alapján meghozzák az ítéletet: szimpatikus vagy nem szimpatikus.

Az egyetlen baj ezzel, hogy így van egy komoly esélye annak, hogy rossz irányba megy el a kiválasztás.

Miért is?

A szakmai tapasztalat ellenőrzése teljesen helyes és fontos lehet. A cég bemutatása szintén. Viszont az értékesítő kiválasztása „benyomás” alapján olyan luxus, amit nem engedhet meg magának olyan cég, aki a versenyszférában próbál boldogulni.

Mit jelent a „szimpátia” ebben az esetben? Mit takar ez a kicsit nehezen megfogható fogalom? Azt jelenti a legtöbb esetben, hogy az illető jelölt hasonlít valamiben valakire, akivel jó tapasztalatunk volt. Ez a „tudatalatti” játéka az észérvek sokszor teljes mellőzésével.

Arról, hogy milyen a jó értékesítő, rengeteg közhely és tévhit kering, amelyek nem kis része a meséken, filmeken, történeteken és mondásokon keresztül beépül az ember „tudatalattijába”. A jó értékesítő eladja a homokot a Szaharába vagy éppen a jeget az eszkimóknak. Kidobják az ajtón és visszamegy az ablakon. Lyukat beszél a másik hasába. Sorolhatnánk még ezeket a közhelyeket és tévhiteket. Nem is beszélve a rossz mintákról, mint a Wall Street farkasa, a tőzsdecápák stb. Romantikus képek olyan értékesítőkről, akik voltaképpen csalók. Nem rájuk van szükség. A „dörzsölt” értékesítő, aki „megkopasztja” az ügyfelet, az a munkáltatóját is át fogja verni. A „zsiványbecsület” valószínűleg csak Rejtő regényeiben mindennapos.

Akkor hogyan válasszuk ki a legmegfelelőbb értékesítőt?

A folytatás a következő részben….

 

Szerző: Hamsik Gábor
Címkék:
fejvadászat értékesítési vezetés munkaerő kiválasztás salestalents
SalesTalents

A jó és a megfelelő értékesítési szakemberek, tehetségek (SalesTalents) megtalálása, kiválasztása és fejlesztése mindig egy nagy kihívás és fontos terület. Egy jó értékesítési vezető pedig a fő mozgatórugója egy értékesítési szervezet sikerének. Ez a blog értékesítésben és értékesítési vezetésben jártas szakemberek tapasztalatait, véleményeit és gondolatait osztja meg az olvasókkal.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-07-02 14:15:43
Grade rendszer – A csapatok építésének alapja
2025-07-01 09:23:39
Termékeny zűrzavar
2025-06-30 07:46:15
KvantHumanisztika Kurzus 2
Értékesítési Vezetők Blogja

A jó és a megfelelő értékesítési szakemberek, tehetségek (SalesTalents) megtalálása, kiválasztása és fejlesztése mindig egy nagy kihívás és fontos terület. Egy jó értékesítési vezető pedig a fő mozgatórugója egy értékesítési szervezet sikerének. Ez a blog értékesítésben és értékesítési vezetésben jártas szakemberek tapasztalatait, véleményeit és gondolatait osztja meg az olvasókkal.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló tanulás szabadság siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu