Szállodák titokzatos világa
A szállodák világa egy különös világ. És ebben a világban minden szálloda egy külön, önálló karakterrel bíró zárt rendszer, amiben az állandó lakóhelyüktől ideiglenesen távol lévő utazónak nemcsak időszakos otthont nyúj
A szállodák világa egy különös világ. És ebben a világban minden szálloda egy külön, önálló karakterrel bíró zárt rendszer, amiben az állandó lakóhelyüktől ideiglenesen távol lévő utazónak nemcsak időszakos otthont nyújt, de amihez érzelmileg is kötődik az ember. A régi időkben "szállodában lakni" szorosan összekapcsolódott a vendégek társadalmi szokásaival, majd később az üzleti tevékenységével. A szálloda választását pedig nemcsak a pénztárca vastagsága, de a presztizs is meghatározta.
Az üzleti életben való találkozásokkor, vagy ha valaki egy rendezvény, személyes látogatás miatt érkezett a városba, szinte az első kérdés volt, amit a vendéglátó feltett neki, hogy "Hol szálltál meg?" Aki repülővel érkezett, egy-egy jobb szállodában "szállt meg" megkülönböztetett figyelemben részesült. A szállodában pedig a legfontosabb az volt, hogy az "utasból" Vendégnek érezze magát. Ezért a különböző szolgáltatások a magasabb rangot élvező szállodák esetében maguktól értetődőek lettek, és egyben meg is különböztették a szállodát.
Ezt a tudományt mára a szállodák vezetése elvesztette. Az erőfeszítéseket, hogy a vendég elégedett legyen, átvette a gazdaságossági szemlélet, és különböző szolgáltatásokat az alapján vezetnek be vagy vetnek el egy szállodában, hogy milyen hozzáadott értéket, pénzügyi mutatókat tud generálni. Így marad el a szálloda fejléces levélpapírja, a saját sofőr-szolgálat, vagy éppen a köntös és a papucs is.
Helyette jól megtervezett folyamatok alapján, rendezett és rendszerezett folyamatok veszik át a "vendégelégedettség-generátor" szerepét. Ebbe természetesen maga a vendég is besegít, hiszen az elmúlt két-három évtized során megerősödött a modernebb standardokhoz való ragaszkodás, mint például az, hogy online és gyorsan tudjon foglalni, be- és kijelentkezni, lehetőleg "ne zavarják", ne kérdezzenek tőle és ne akarjanak neki "eladni". Mindez abba az irányba viszi a folyamatokat, hogy a vendég és a szálloda munkatársai között egyre kevesebb az interakció, és aminek következtében egyre személytelenebbé válik maga a szolgáltatás.
Törvényszerű, hogy ilyen környezetben már nem az a fő kérdés, hogy "hol szálltál meg". Már nem tekintik a kívülállók a szállodát egy-egy külön, misztikus világnak, aminek belső stílusa van, ahol "kiváltság" dolgozni, és ahol kiváltság megszállni. Mit tehet ez ellen a felelősen gondolkodó szállodavezető?
A szállodai képzések ezen a területen nyújtanak hatékony segítséget. Segítenek abban, hogy a munkatársak alapos tudást szerezzenek a folyamatokról és birtokába legyenek a tudásnak, ami elengedhetetlen a kapcsolódó technikai megoldásoknak. Nem elég egy szállodai szoftvert megvásároljunk, annak működéséhez kell az "ember" is, aki azt hiba nélkül működteti. Valljuk be, ez nem mindig megy simán.
A területre szabott gyakorlati feladatok, higiénia, számítástechnika területén szerzett tudást az empátiával és kommunikációval kell ötvözni ahhoz, hogy kialakuljon a "tökéletes szállodai szakember" profilja. Legyen az floor management területe, a front-office, az értékesítés, a catering vagy a rendezvényszervezés, ez minden területen érvényes. Mindennek átfogó ismerete, és az asszertív kommunikáció megerősítése kell ahhoz, hogy a mai szállodai középvezető hatékonyan tudja irányítani a csapatát. A szálloda igazgatója pedig, aki mindezt átlátja, érti, tisztában van a befektetők elvárásaival, pontosan kell tudja, hogy hogyan járul hozzá intézményével a regionális célok megvalósításához.
Ezzel szemben egyre jobban elterjed Magyarországon az a szokás, hogy "bennfentesek", ismerősök, esetleg rokonok kapnak olyan feladatot a szállodában, amihez egyébként komoly szakértelemre lenne szükség. Ezzel még nem is lenne baj, ha a feladatot ellátó személy értené, hogy miért fontos, és milyen értéket képvisel a terület, amiért felel. Ez azonban nincs így. Ennek eredményeként a vendégből ügyfél lesz, akit meghatározott folyamatokon "hajtunk" keresztül az itt tartózkodása idején, hiszen egyébként is csak azért jön hozzánk, hogy nálunk költse el a (lehetőleg legkisebb kiadással) a pénzét, és egyébként nem igazán érdekes, hogy valójában mit szeretne, azt kapja, ami van... Majd a világgazdasági trend megoldja, hogy jöjjenek.
Ez a két terület, a vendég saját elvárásainak silányulása, és a szállodai szolgáltatások automatizálódása egyenesen vezet oda, hogy nincs az az országimázs kampány, ami tartósan biztosítani tudná, hogy "jó legyen Magyarországon vendégnek lenni".
Célunk, hogy ezt a helyzetet megváltoztassuk. Gyakorlat orientált képzéseket kínálunk minden szinten, munkatársaknak, vezetőknek egyaránt a VENDÉGlátás minden területén.
Önnek miben segíthetünk? Vegye fel velünk a kapcsolatot itt.
És ha kedve támadna egy "régi" Hotel Életérzéshez akkor nézze meg velünk ezt a filmet...csak úgy, játékból
[embed]https://youtu.be/ZOSQ69QMF0U?list=PLBF68AB5E1416545F[/embed]