logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2016.01.27 - 9 éve
handler

Szállodák titokzatos világa

A szállodák világa egy különös világ. És ebben a világban minden szálloda egy külön, önálló karakterrel bíró zárt rendszer, amiben az állandó lakóhelyüktől ideiglenesen távol lévő utazónak nemcsak időszakos otthont nyúj

A szállodák világa egy különös világ. És ebben a világban minden szálloda egy külön, önálló karakterrel bíró zárt rendszer, amiben az állandó lakóhelyüktől ideiglenesen távol lévő utazónak nemcsak időszakos otthont nyújt, de amihez érzelmileg is kötődik az ember.  A régi időkben "szállodában lakni" szorosan összekapcsolódott a vendégek társadalmi szokásaival, majd később az üzleti tevékenységével. A szálloda választását pedig nemcsak a pénztárca vastagsága, de a presztizs is meghatározta.

Az üzleti életben való találkozásokkor, vagy ha valaki egy rendezvény, személyes látogatás miatt érkezett a városba, szinte az első kérdés volt, amit a vendéglátó feltett neki, hogy "Hol szálltál meg?" Aki repülővel érkezett, egy-egy jobb szállodában "szállt meg" megkülönböztetett figyelemben részesült. A szállodában pedig a legfontosabb az volt, hogy az "utasból" Vendégnek érezze magát. Ezért a különböző szolgáltatások a magasabb rangot élvező szállodák esetében maguktól értetődőek lettek, és egyben meg is különböztették a szállodát.

Ezt a tudományt mára a szállodák vezetése elvesztette. Az erőfeszítéseket, hogy a vendég elégedett legyen, átvette a gazdaságossági szemlélet, és különböző szolgáltatásokat az alapján vezetnek be vagy vetnek el egy szállodában, hogy milyen hozzáadott értéket, pénzügyi mutatókat tud generálni. Így marad el a szálloda fejléces levélpapírja, a saját sofőr-szolgálat, vagy éppen a köntös és a papucs is.

Helyette jól megtervezett folyamatok alapján, rendezett és rendszerezett folyamatok veszik át a "vendégelégedettség-generátor" szerepét. Ebbe természetesen maga a vendég is besegít, hiszen az elmúlt két-három évtized során megerősödött a modernebb standardokhoz való ragaszkodás, mint például az, hogy online és gyorsan tudjon foglalni, be- és kijelentkezni, lehetőleg "ne zavarják", ne kérdezzenek tőle és ne akarjanak neki "eladni". Mindez abba az irányba viszi a folyamatokat, hogy a vendég és a szálloda munkatársai között egyre kevesebb az interakció, és aminek következtében egyre személytelenebbé válik maga a szolgáltatás.

Törvényszerű, hogy ilyen környezetben már nem az a fő kérdés, hogy "hol szálltál meg". Már nem tekintik a kívülállók a szállodát egy-egy külön, misztikus világnak, aminek belső stílusa van, ahol "kiváltság" dolgozni, és ahol kiváltság megszállni. Mit tehet ez ellen a felelősen gondolkodó szállodavezető?

A szállodai képzések ezen a területen nyújtanak hatékony segítséget. Segítenek abban, hogy a munkatársak alapos tudást szerezzenek a folyamatokról és birtokába legyenek a tudásnak, ami elengedhetetlen a kapcsolódó technikai megoldásoknak. Nem elég egy szállodai szoftvert megvásároljunk, annak működéséhez kell az "ember" is, aki azt hiba nélkül működteti. Valljuk be, ez nem mindig megy simán.

A területre szabott gyakorlati feladatok, higiénia, számítástechnika területén szerzett tudást az empátiával és kommunikációval kell ötvözni ahhoz, hogy kialakuljon a "tökéletes szállodai szakember" profilja. Legyen az floor management területe, a front-office, az értékesítés, a catering vagy a rendezvényszervezés, ez minden területen érvényes. Mindennek átfogó ismerete, és az asszertív kommunikáció megerősítése kell ahhoz, hogy a mai szállodai középvezető hatékonyan tudja irányítani a csapatát. A szálloda igazgatója pedig, aki mindezt átlátja, érti, tisztában van a befektetők elvárásaival, pontosan kell tudja, hogy hogyan járul hozzá intézményével a regionális célok megvalósításához.

Ezzel szemben egyre jobban elterjed Magyarországon az a szokás, hogy "bennfentesek", ismerősök, esetleg rokonok kapnak olyan feladatot a szállodában, amihez egyébként komoly szakértelemre lenne szükség. Ezzel még nem is lenne baj, ha a feladatot ellátó személy értené, hogy miért fontos, és milyen értéket képvisel a terület, amiért felel. Ez azonban nincs így. Ennek eredményeként a vendégből ügyfél lesz, akit meghatározott folyamatokon "hajtunk" keresztül az itt tartózkodása idején, hiszen egyébként is csak  azért jön hozzánk, hogy nálunk költse el a (lehetőleg legkisebb kiadással) a pénzét, és egyébként nem igazán érdekes, hogy valójában mit szeretne, azt kapja, ami van... Majd a világgazdasági trend megoldja, hogy jöjjenek.

Ez a két terület, a vendég saját elvárásainak silányulása, és a szállodai szolgáltatások automatizálódása egyenesen vezet oda, hogy nincs az az országimázs kampány, ami tartósan biztosítani tudná, hogy "jó legyen Magyarországon vendégnek lenni".

Célunk, hogy ezt a helyzetet megváltoztassuk. Gyakorlat orientált képzéseket kínálunk minden szinten, munkatársaknak, vezetőknek egyaránt a VENDÉGlátás minden területén.

Önnek miben segíthetünk? Vegye fel velünk a kapcsolatot itt.

 

És ha kedve támadna egy "régi" Hotel Életérzéshez akkor nézze meg velünk ezt a filmet...csak úgy, játékból

[embed]https://youtu.be/ZOSQ69QMF0U?list=PLBF68AB5E1416545F[/embed]

Címkék:
handler

Üdvözlet! Az Emberi Erőforrás szakon van egy specializáció, a munkahelyi jól-lét és egészségfejlesztés. Nem tudom, hányan tanulták idáig, de úgy gondolom, hogy ennek sokkal nagyobb a jelentősége, mint amire pusztán a nevéből következtethetnénk. Hiszem, hogy ez az egyik legfontosabb kihívásunk a környezeti hatások mellett a XXI. században, hogy olyan munkahelyeket teremtsünk, ahol egészségesen és boldogan végezzük a munkánkat. A MunkahelyiWellness blogot 2016-ban indítottam Virág Krisztina inspirációjára, aki nemcsak a lányom, de "munkahely-zöldítő" tevékenységével sokat tesz azért, hogy minél boldogabb munkahelyek jöjjenek létre. Ismerjetek meg bennünket, kérdezzetek és támogassátok a munkánkat, hogy közösen sikerre vihessük ezt a remek gondolatot, és inspiráljuk, hogy minél több BOLDOG munkahelyet jöhessen létre.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
Munkahelyi Wellness és Rekreáció

Rekreáció és munkahelyi wellness....egy HRPortal Blog Oldalak honlap

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu