logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2017.04.10 - 8 éve
hrbonbon

Kilépni a komfortzónából: nekem bejött…

Nem biztos, hogy a totális váltás az egyetlen járható út, de van, hogy segít helyre billenteni önmagunkat és karrierünket. A szerző a Simonyi és Tóth állandó munkatársa, kutató.

Nem biztos, hogy a totális váltás az egyetlen járható út, de van, hogy segít helyre billenteni önmagunkat és karrierünket.  A szerző a Simonyi és Tóth állandó munkatársa, kutató.

Tizenkét évet töltöttem el abban a szektorban, azon a területen, amelyről egyetemistaként álmodtam. Ebből az utolsó hét évet egy olyan cégnél, ahol folyamatosan fejlődhettem, és tényleg jó csapatban dolgozhattam. Mégis egyre nehezebb volt jól teljesíteni a mindennapokban, és állandó társam lett a stressz, a feszültség.

A problémáim forrása a mai „trendi” szóval élve, a work-life balance hiánya volt.

Lehetőségeimet átgondolva arra jutottam, hogy csak egy új szakmai terület segíthet egyensúlyba kerülni.

„Ki kellett lépnem a komfort zónámból, és elfogadni, hogy jóval túl a harmincon újra pályakezdő leszek, annak minden kockázatával együtt.„

Először is végiggondoltam, lehetnék-e elégedettebb úgy, hogy kevesebb kihívást kell felvállalnom?

Sok szempontot mérlegeltem, és úgy ítéltem, nem maradt más megoldás, mint a totális váltás. Szisztematikusan, lépésről-lépésre számba vettem a lehetőségeket:

  1. Maradok a cégnél, de más pozíciót keresek. Nekem ez nem volt opció.

Mikor jöhet ez szóba? - Ha a jelenlegi munkakörünk már nem inspiráló, rutinszerűvé vált, pl. az értékesítés területéről a marketingre térünk át.

Amire szükségünk lehet ehhez: jó érdekérvényesítő képesség, asszertív kommunikáció

  1. Pozíciónkat és a szektort megtartva, más cégnél folytatatom. Amennyire látom, ez nem segített volna.

Mikor jöhet ez szóba? - Ha a szakmánkban örömet találunk, de a jelenlegi cégünk nem megfelelő közeg számunkra. Pl. nagyobb cégről kisebb cégméretre váltani, vagy egy más kultúrájú céghez csatlakozni.

Amire szükségünk lehet ehhez: tájékozódás a megcélzott cégekről kapcsolati háló segítségével, hogy meggyőződjünk róla, valóban olyan cégkultúrába tagozódunk be, amely számunkra megfelelőbb.

  1. Igyekszem a szakmánál és a pozíciónál maradni, de más szektort keresek. Ezzel sikertelenül próbálkoztam.

Mikor jöhet ez szóba? - Ha a pozíciónk tartalmát illetően alapvetően komfortosak vagyunk, de szeretnénk új szektorban új impulzusokat szerezni, inspirálódni, pl. „ügynökségi oldalról” az „ügyfél oldalra” váltani.

Amire szükségünk lehet ehhez: nekünk kell demonstrálni, hogy a más szektorban szerzett tudásunk, tapasztalataink hogyan konvertálhatóak át, miért lehet ez hasznos ebben a szektorban.

  1. A szakmában maradok, de céges kereteken kívül, szabadúszóként. Akkori élethelyzetemben ez nem lehetett opció…

Mikor jöhet ez szóba?- Ha önállóságra, rugalmasan beosztható munkára, döntési szabadságra vágyunk.

Amire szükségünk lehet ehhez: kapcsolati háló és ismertség szakmai körökben, anyagi tartalékok a kevésbé tervezhető bevételek miatt, vállalkozói attitűd.

Szóval a váltás mellett döntöttem. És a saját tapasztalatból leszűrt tanács talán másoknak is jó tanácsként szolgálhat.

  • Az új terület megtalálásához át kell gondolnunk, hogy melyek a legfontosabb képességeink, készségeink, és ezek mely más területen lennének hasznosíthatóak. Másként fogalmazva mit tudunk, mit nem, mik a korlátaink, miben vagyunk a legjobbak és milyen területen lehet mindez értékes?
    • Én például a következőkre építettem: különböző szektorok piacismerete, tapasztalat piaci információk megszerzésében, feldolgozásában és ezek üzleti célú felhasználásában, tapasztalat az ügyfelekkel való kapcsolattartásban
    • Ezek alapján a személyzeti tanácsadás, fejvadászat lett az a terület, amelyet megcéloztam
  • Ennek megfelelően az életrajzunkban, motivációs levelünkben is ezeket a képességeket, készségeket, és az ezeket alátámasztó feladatokat hangsúlyozzuk.
  • A motivációs levél ez esetben kiemelten fontos: ennek kell eladnia bennünket, hiszen az életrajzunk kevésbé fog reflektálni a vágyott pozícióban elvárt tapasztalatokra.
  • Praktikus a kapcsolati hálón és online elérhető forrásokból információkat gyűjteni az új területről, illetve a szóba jöhető cégekről, ahol betölthetnénk új munkakörünket. Ez segít az új és a jelenlegi munkakör közti párhuzamok megtalálásában, illetve egy állásinterjún muníciót jelenthet ahhoz, hogy a terület iránti érdeklődésünket demonstráljuk.

Horváth Andrea, tanácsadó-researcher

Simonyi & Tóth Tanácsadó Iroda

Címkék:
hrbonbon

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-30 07:46:15
KvantHumanisztika Kurzus 2
2025-06-27 22:06:40
Belülről nem megy? Mit tud az Interim HR, amit más nem?
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
hrbonbon

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás szabadság profitárgyaló önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu