Blogger bejelentkezés
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2017.04.10 - 3 éve
hrbonbon

Kilépni a komfortzónából: nekem bejött…

Nem biztos, hogy a totális váltás az egyetlen járható út, de van, hogy segít helyre billenteni önmagunkat és karrierünket. A szerző a Simonyi és Tóth állandó munkatársa, kutató.

Nem biztos, hogy a totális váltás az egyetlen járható út, de van, hogy segít helyre billenteni önmagunkat és karrierünket.  A szerző a Simonyi és Tóth állandó munkatársa, kutató.

Tizenkét évet töltöttem el abban a szektorban, azon a területen, amelyről egyetemistaként álmodtam. Ebből az utolsó hét évet egy olyan cégnél, ahol folyamatosan fejlődhettem, és tényleg jó csapatban dolgozhattam. Mégis egyre nehezebb volt jól teljesíteni a mindennapokban, és állandó társam lett a stressz, a feszültség.

A problémáim forrása a mai „trendi” szóval élve, a work-life balance hiánya volt.

Lehetőségeimet átgondolva arra jutottam, hogy csak egy új szakmai terület segíthet egyensúlyba kerülni.

„Ki kellett lépnem a komfort zónámból, és elfogadni, hogy jóval túl a harmincon újra pályakezdő leszek, annak minden kockázatával együtt.„

Először is végiggondoltam, lehetnék-e elégedettebb úgy, hogy kevesebb kihívást kell felvállalnom?

Sok szempontot mérlegeltem, és úgy ítéltem, nem maradt más megoldás, mint a totális váltás. Szisztematikusan, lépésről-lépésre számba vettem a lehetőségeket:

  1. Maradok a cégnél, de más pozíciót keresek. Nekem ez nem volt opció.

Mikor jöhet ez szóba? - Ha a jelenlegi munkakörünk már nem inspiráló, rutinszerűvé vált, pl. az értékesítés területéről a marketingre térünk át.

Amire szükségünk lehet ehhez: jó érdekérvényesítő képesség, asszertív kommunikáció

  1. Pozíciónkat és a szektort megtartva, más cégnél folytatatom. Amennyire látom, ez nem segített volna.

Mikor jöhet ez szóba? - Ha a szakmánkban örömet találunk, de a jelenlegi cégünk nem megfelelő közeg számunkra. Pl. nagyobb cégről kisebb cégméretre váltani, vagy egy más kultúrájú céghez csatlakozni.

Amire szükségünk lehet ehhez: tájékozódás a megcélzott cégekről kapcsolati háló segítségével, hogy meggyőződjünk róla, valóban olyan cégkultúrába tagozódunk be, amely számunkra megfelelőbb.

  1. Igyekszem a szakmánál és a pozíciónál maradni, de más szektort keresek. Ezzel sikertelenül próbálkoztam.

Mikor jöhet ez szóba? - Ha a pozíciónk tartalmát illetően alapvetően komfortosak vagyunk, de szeretnénk új szektorban új impulzusokat szerezni, inspirálódni, pl. „ügynökségi oldalról” az „ügyfél oldalra” váltani.

Amire szükségünk lehet ehhez: nekünk kell demonstrálni, hogy a más szektorban szerzett tudásunk, tapasztalataink hogyan konvertálhatóak át, miért lehet ez hasznos ebben a szektorban.

  1. A szakmában maradok, de céges kereteken kívül, szabadúszóként. Akkori élethelyzetemben ez nem lehetett opció…

Mikor jöhet ez szóba?- Ha önállóságra, rugalmasan beosztható munkára, döntési szabadságra vágyunk.

Amire szükségünk lehet ehhez: kapcsolati háló és ismertség szakmai körökben, anyagi tartalékok a kevésbé tervezhető bevételek miatt, vállalkozói attitűd.

Szóval a váltás mellett döntöttem. És a saját tapasztalatból leszűrt tanács talán másoknak is jó tanácsként szolgálhat.

  • Az új terület megtalálásához át kell gondolnunk, hogy melyek a legfontosabb képességeink, készségeink, és ezek mely más területen lennének hasznosíthatóak. Másként fogalmazva mit tudunk, mit nem, mik a korlátaink, miben vagyunk a legjobbak és milyen területen lehet mindez értékes?
    • Én például a következőkre építettem: különböző szektorok piacismerete, tapasztalat piaci információk megszerzésében, feldolgozásában és ezek üzleti célú felhasználásában, tapasztalat az ügyfelekkel való kapcsolattartásban
    • Ezek alapján a személyzeti tanácsadás, fejvadászat lett az a terület, amelyet megcéloztam
  • Ennek megfelelően az életrajzunkban, motivációs levelünkben is ezeket a képességeket, készségeket, és az ezeket alátámasztó feladatokat hangsúlyozzuk.
  • A motivációs levél ez esetben kiemelten fontos: ennek kell eladnia bennünket, hiszen az életrajzunk kevésbé fog reflektálni a vágyott pozícióban elvárt tapasztalatokra.
  • Praktikus a kapcsolati hálón és online elérhető forrásokból információkat gyűjteni az új területről, illetve a szóba jöhető cégekről, ahol betölthetnénk új munkakörünket. Ez segít az új és a jelenlegi munkakör közti párhuzamok megtalálásában, illetve egy állásinterjún muníciót jelenthet ahhoz, hogy a terület iránti érdeklődésünket demonstráljuk.

Horváth Andrea, tanácsadó-researcher

Simonyi & Tóth Tanácsadó Iroda

Megosztás


Tweet
Címkék:
hrbonbon

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2019-12-12 07:49:08
Elmondhatom a véleményem a munkahelyen? Mit mond a jog?
2019-12-11 15:13:27
Informatika HR-eseknek: Nektek is jár a jóból!
2019-12-11 14:20:15
Az ördög a részletekben rejlik – avagy az új munkaerő rossz betanítása
hrbonbon

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2019-10-23 11:37:12 | Jövőt Építők Generációja

    Hogyan kezeld megfelelően a digitális világot

Cimkefelhő
álláskeresés coaching hr e-learning karrier motiváció állásinterjú vezetés munkavállaló önéletrajz állás toborzas Linkedin vezető munkáltató tippek tipp munka kiválasztás coach önismeret siker Y generáció stressz online tanulás tananyagszerkesztés tanulás Munka Törvénykönyve ARS ENERGICA változás felmondás képzés kommunikáció Scotwork tárgyalás munkajog tudatosság visszajelzés Dr. Kocsis Ildikó kutatás önfejlesztés
Facebook
HR Portal
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : hrblog kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu