logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2019.12.10 - 6 éve
L-SOFT Zrt.

Számoljunk le 3 HR mítosszal

A Hive és a People Management egy közös jelentésben írták le tapasztalataikat, hogy leszámoljanak 3 HR mítosszal.

A munkavállalói tapasztalatok nagyon fontosak a HR szakemberek számára, akik igyekeznek visszaszorítani a magas fluktuáció és alacsony munkavállalói elkötelezettség magas költségeit. De ki tudják a szervezetek kielégíteni a modern munkaerő növekvő igényeit?

A Hive és a People Management készített egy közös jelentésben írta le a tapasztalataikat, hogy leszámoljon 3 HR mítosszal.

 

1. mítosz: a munkavállalók „fásultak” a sok HR felméréshez

Az első mítosz szerint a dolgozók belefáradtak a végeláthatatlan HR felmérésekbe. Azonban olyan visszajelzési lehetőségek, mint például az ételszállító szolgáltatók minősítése, vagy a „thumbs up” a Netflixen nem azt mutatják, hogy belefáradnánk az értékelésekbe.

Egy szolgáltató – Tahmassebi az Egyesült Királyságban – több száz szervezetnél futtat rendszeresen felméréseket, és nem erősítik meg ezt a fásultságot. Szerintük az emberek inkább szeretnének biztosak lenni abban, hogy az idő és az erőfeszítés, amelyet egy felmérésbe fektetnek, megérte, és szeretnék látni az eredményeket.

A szervezetek csak akkor tegyenek fel kérdéseket, ha valóban őszinte visszajelzéseket szeretnének kapni, és nyitottak a változásokra. A fásultság és apátia akkor következhet be a munkavállalók részéről, ha hiányzik a hitelesség a felmérés mögött.

 

2. mítosz: a munkavállalók megtartása a fő feladat, mert túl gyakran váltanak

Kevesebb erőforrásra lesz szükség, ha tapasztaltabb és termelékenyebb munkaerő áll a munkáltató rendelkezésére. 

A kutatás szerint a munkavállalók hosszabb ideig tartják meg a munkahelyüket, ha munkatapasztalatokat szereznek egy nagy teljesítményű vállalati kultúrában, ahol boldogok és egészségesek az alkalmazottak.

Azt a munkavállalói állományt kell fejleszteni, azokba fektetni, akik jelenleg a rendelkezésre állnak. Őszinte párbeszédet kell velük folytatni arról, hogy miért dolgoznak a vállalatnál, és ha ezt megfogalmazzák, akkor tovább maradnak. Ezek a beszélgetések vonzzák az elkötelezettséget.

A karrier lehetősége vonzóbb az emberek számára mint a pingpong asztal, vagy hasonló lehetőségek. A leghosszabb ideig dolgozó munkatársak azok, akik saját projekteket kaptak és dicséretet akkor, amikor megérdemelték.

A munkáltatóknak bízniuk kellene a munkavállalóikban, nagyobb felelősséggel járó munkát bízni rájuk, visszajelzésként támogatni őket.

 

3. mítosz: az Y generáció más munkatapasztalatot vár el, mint a többi generáció

Egyre több fiatal munkavállaló csatlakozik be a munkaerőpiacra, a munkahelyi kultúra egyre változik. Az 1980 és 1999 között született generáció a globális munkaerő több mint felét teszi ki 2020-ig.

Ennek eredményeként a HR elkezdte előkészíteni a munkahelyeket az Y generáció számára, arra fókuszálva, hogy miben különböznek ezek a munkavállalók az előző generációkhoz képest.

Ez egy trend a HR kommunikációban, miszerint az Y generáció nehezebben integrálható a többgenerációs munkahelyekbe.

A felmérés adatai azt igazolják, hogy az Y generáció kész elfogadni a munkakövetelményeket és elvárásokat.

Egy felmérésben feltették azt a kérdést „Gyakran töltöm az ebédidőmet a munkaasztalomnál” és óriási generációs eltérést tapasztaltak. Az Y generáció 86%-a pozitív választ adott, míg az előző generációk 85%-a kedvezőtlen választ adott.

Az Y generáció jelezte, hogy az ebédidejüket a munkában, de távol az asztaluktól töltötték, míg a többi generációs csoport bár nem akarja a szünetét az asztalánál ülve tölteni, de hajlandó lenne megtenni.

Tehát nem a különbség a lényeg, az Y generációs elvárásokra is érvényes, hogy számukra is lényeges a jelentőségteljes, hasznos munka olyan emberekkel, akikkel szeretnek együtt dolgozni, a visszacsatolás, a fejlesztés. Inkább a fiatalabb generációk állnak készen arra, hogy visszaszorítsák és kihívják a berögzült kultúrát.

 

Kapcsolódó információ: Egy önkiszolgáló cafeteria szoftver - PIRAMIS CAFEm - nyilatkoztatás, juttatások követése lehet egyszerűbb!

Címkék:
L-SOFT Zrt.

Az L-Soft Zrt. teljes egészében magyar tulajdonú cég. Jelentős számú közép- és nagyvállalati referenciával, több évtizedes gyakorlattal rendelkezik Piramis™ HR szoftverek fejlesztése és több, mint 20 éves gyakorlattal a kiszervezett jövedelem-elszámolási, valamint az IT hoszting szolgáltatások területén.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-30 07:46:15
KvantHumanisztika Kurzus 2
2025-06-27 22:06:40
Belülről nem megy? Mit tud az Interim HR, amit más nem?
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
HRinformatika a HRnek

Legyen könnyebb egy HRinformatikai döntéselőkészítés. www.lsoft.hu

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló tanulás szabadság önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu