logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2016.10.06 - 9 éve
Száz Géza

Ajánlás: avagy a meglévő munkatársak, mint toborzási csatorna?

Évekkel ezelőtt sok cég azt gondolta, hogy egy ajánlási rendszer kidolgozása maga lesz a munkatárs toborzás csodafegyvere. A rendszer lényege az volt, hogy kidolgoztak egy programot, melyben anyagilag érdekeltté tették a dolgozókat, hogy

Évekkel ezelőtt sok cég azt gondolta, hogy egy ajánlási rendszer kidolgozása maga lesz a munkatárs toborzás csodafegyvere. A rendszer lényege az volt, hogy kidolgoztak egy programot, melyben anyagilag érdekeltté tették a dolgozókat, hogy egy-egy üres pozícióra jelölteket ajánljanak. Megítélésem szerint egy ilyen programnak megvan a maga veszélye, de ez a bejegyzés most nem erről szól. Jelenleg is vannak olyan szektorok Magyarországon, ahol egy ilyen programnak lehet létjogosultsága, de a folyamat és szabályok kidolgozása komoly körültekintést igényel.

Az ajánlás, mint eszköz ma is létezik, láthatjuk bármelyik közösségi portálon. Azonban a helyzet mintha megfordult volna. Míg korábban a jelölteket ajánlották be egy-egy céghez, ma már inkább a cégek próbálják meg eljuttatni a jobbnál jobb lehetőségeket a tehetséges jelöltekhez. Viszont ennek a törekvésnek akkor van igazán értelme, ha mindez hiteles is.

 

Milyen elgondolás van mögötte?

Nyilván Önnel előfordult már, hogy egy ismerőse megnézett egy filmet, ami olyan pozitív hatást gyakorolt rá, hogy úgy érezte ezt meg kell osztania Önnel. Az ismerős lelkesedése „átragadt” Önre, ezért megnézte Ön is a szóban forgó filmet.

Ugyanez igaz a jó munkahelyre is. Vagyis, ha a dolgozók jól érzik magukat, úgy vélik, hogy törődnek velük, az igényeikkel, és rendelkezésükre áll minden olyan eszköz, lehetőség és kompenzáció, ami fontos számukra, szívesen mondják el ismerőseiknek, ha egy-egy munkakör megüresedik náluk.

 

Miért jó ez a cégnek?

Mert egy viszonylag olcsó toborzási eszközről / csatornáról beszélhetünk ebben az esetben.

Másrészt annyi csatornán zúdulnak rá az emberre az álláshirdetések, hogy nem győzi kapkodni a fejét. Ebben az elképesztő „reklámzajban” nem könnyű a jelöltek ingerküszöbét meghaladni. De ha ők közvetlenül egy olyan ismerősüktől (és ez nagyon fontos) kapnak információt, aki az adott cégnél dolgozik, jól érzi magát, ismeri a kultúrát, hitelesebbnek fogja tartani a kapott információkat.

Ráadásul a meglévő kollégák számos olyan apró részletet át tudnak adni a cég működéséről, szokásairól, értékeiről, amit egy hirdetésben nehezebben tudunk megjeleníteni, viszont ez győzi meg a potenciális jelöltet arról, hogy jelentkezzen. Így a személyes ajánlás szerepe – főleg azokon a területeken, ahol jelenleg munkaerőhiány van – felértékelődik.

 

Ehhez azonban a meglévő kollégák munkakörnyezetét is fejleszteni kell. Olyan vállalati kultúrát kell kialakítani, ahol a munkatársak tudják: ők vannak a középpontban. Elégedettségük és elkötelezettségük legalább annyira fontos, mint a profit.

 

Ön tudja, hogyan érzik magukat a kollégái?

 

Címkék:
Száz Géza

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
human Aspect

fókuszban az ember

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás szabadság profitárgyaló tanulás önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu