3 szokatlan, de sikeres álláskeresési módszer
Az álláskeresési stratégiák elemei között döntő szerepet kap az önéletrajz és a kísérőlevél. Amikor azonban egy adott pozícióra több száz pályázat érkezik, sokszor visszajelzést sem kapunk jelentkezésünkre.
Az álláskeresési stratégiák elemei között döntő szerepet kap az önéletrajz és a kísérőlevél. Amikor azonban egy adott pozícióra több száz pályázat érkezik, sokszor visszajelzést sem kapunk jelentkezésünkre.
Ha figyelembe vesszük, hogy átlagosan 30-60 másodpercet szánnak a HR-esek egy önéletrajz „átolvasására”, még hervasztóbb a helyzet. De mivel lehet kitűnni?
A pályázatunkat elküldhetjük színes háttérrel, amit ugyan észrevesznek, de nem valószínű, hogy pozitív irányba tereli az ítész véleményét anyagunkról. Érdemes ezért a szolidan elegáns megoldásokat választani, felhasználva az internet adta lehetőségeket is.
Olyan megoldásokat és álláskeresési módokat mutatunk be, melyekkel ugyan nem megszokott módon, ám de sikeresen felhívhatjuk magunkra a figyelmet- szakmai hozzáértésünkről is tanúbizonyságot téve.
Terveket az önéletrajz mellé
Az üres pozíciók nyolcvan százaléka úgynevezett látens hirdetés, azaz vagy nem hirdetik meg vagy csak a cég belső rendszerében tudnak az álláshelyről és elsősorban a cég alkalmazottaitól várnak ajánlásokat. Ezért érdemes kezünkbe venni az irányítást, és magunkat ajánlva megkeresni az adott céget.
Szánjon időt a kutatásra! A felmérések alapján sokkal több nyitott pozíció van, mint amennyire az álláshirdetések számából következtethetünk… De honnan tudjuk, hol van megüresedett pozíció?
Ha rászánjuk az időt, és a szakmai magazinok, helyi újságok hasábjai között célirányosan böngészünk, összeszedhetjük a vállalkozások bővítésének, átalakulásának híreit. Jegyezzük fel megfigyeléseinket, majd üljünk le, és fontoljunk meg néhány merész ötletet, mely első blikkre ugyan szokatlannak tűnik, a sikerre azonban nagyban megnöveli esélyünket.
Amennyiben egy bizonyos témának szakértője, és elegendő információval rendelkezik egy bizonyos szervezetről, valamint alaposan utánajár a kiszemelt cég történetének illetve munkásságának, talán még ismerőse is van, aki tud belső információval szolgálni, a cég esetleges hibáira, problémáira is fény derül. Miért ne javítana ezeken?
Amennyiben dizájnerként dolgozik vagy számítástechnikával foglalkozik, készíthet egy tervet az adott cég profiljába illő új látványtervvel, tartalomfelépítéssel, esetleg egy új blog alapjait is lefektetheti. Marketingesként vagy kommunikációs képzettséggel tekintse át a cég megjelenéseit, térképezze fel a piacot, ahol ők nincsenek jelen, és tegyen javaslatokat a megújulásra és megjelenésekre.
Alternatív internethasználat
Ez a jelentkezési módszer pályakezdők számára is remek lehetőséget biztosít, hiszen kevesebb szakmai tapasztalat mellett is tanúbizonyságot tehet rátermettségéről, kreativitásával megnyerheti a munkaadót.
Amennyiben pályakezdő, minden bizonnyal rendelkezik számítástechnikai tudással. Készítsen egy DVD-t, amelyre töltse fel videós önéletrajzát, vagy hozzon létre egy szakmai profilt, mely ötleteit, szakmai véleményét tartalmazza. Mutassa be magát az interneten, amennyiben van már releváns tapasztalata, publikáljon szakmai portálokon. Az itt megjelent cikkeit pedig linkelje be önéletrajzába.
Ezek mind szakértelmét bizonyítják, mely kiemeli a pályakezdők sorából. Tegyen így akkor is, ha pályamódosításra készül. Amennyiben jelenleg képzi magát egy másik területen, blogoljon róla, jelenjen meg más platformokon is, hogy mindezt felhasználhassa később pályázataiban.
Legyen profi!
Néhány taktika visszaüthet a konzervatívabb cégeknél. Emlékezzen, olyan kreatív jelentkezési formát kell választania, amely megmutatja tudását, képességeit, és mindemellett pozitív benyomást is kelt.
Ne dolgozza ki teljes részletességgel a tervet! Adjon lehetőséget a munkaadónak arra, hogy kérdezzen – természetesen személyesen!
Ne kritizáljon! Fogalmazza meg véleményét, de összefoglalása ne legyen kritikus hangvételű. Emelje ki a pozitívumokat is, és a rosszabb gyakorlatokra tegyen megoldási javaslatot.
Csínján az új ötletekkel! Amikor új ötleteket fogalmaz meg (remélhetőleg) leendő főnöke számára, legyen tekintettel arra, mekkora a cég, milyen összeg kerülhet elkülönítésre az Ön projektjére. A kevés befektetéssel nagy eredményeket hozó ötletek előnyben részesítik.
Célzott címzés! Itt is, ahogy a jelentkezések esetén is, keresse meg az illetékes személyt, esetleg előre jelentkezzen be hozzá telefonon. Törekedjen rá, hogy munkája eljusson ahhoz, aki az érdemi döntést hozza, aki szakmailag megfelelő megítélni a pályázatát. Keresse meg a rendszerben az ön pozíciójához legközelebb álló felettest vagy a részleg személyzetisét – utóbbihoz könnyebb eljutni, és ha nem álláshirdetésre jelentkezik, egyenesen hozzájuk juttassa el anyagát. Ha az anyaga érdekes, átkerülhet a döntéshozó kezébe, ez pedig a következő lépcső ahhoz, hogy személyesen is bebizonyíthassa, érdemes foglalkoztatni Önt.