logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2012.11.28 - 13 éve
cvonline

XYZ+2 generáció - Hogyan legyünk jó vezetők?

Lassan eljutunk odáig, hogy öt generáció dolgozik együtt az irodában. Így a vezetők egyik legfontosabb feladata az lesz, hogy jól zsonglőrködjenek a különböző elvárások, igények teljesítésével, na és a képességek kihasználás

XYZ+2 generáció - Hogyan legyünk jó vezetők? Lassan eljutunk odáig, hogy öt generáció dolgozik együtt az irodában. Így a vezetők egyik legfontosabb feladata az lesz, hogy jól zsonglőrködjenek a különböző elvárások, igények teljesítésével, na és a képességek kihasználásával.

A Z generáció éppen csak belépett még a munka világába, míg a csendes generáció a nyugdíjba vonulás után is a cég részét képezi. Akár 40 év korkülönbséget hogyan lehet áthidalni?

Az elmúlt évszázad technológiai és társadalmi változásai miatt semmiképpen sem szabad őket egyformán kezelni - legalábbis vezetői szempontból.

Csendes generáció

Sokan inkább nem mennek nyugdíjba, és teljes állásban vagy félállásban maradnak cégüknél. Őket vezetőként elismeréssel lehet motiválni. Átlátják általában a rendszert, tapasztalatuknak köszönhetően megbízhatóak. A hierarchia nagyon fontos számukra, így kevésbé várható tőlük "lázadás", hiszen az erkölcsi morál és a biztonság sokkal nagyobb értékkel bír a szemükben.

Bíznak a vezetőkben, és elfogadják döntéseiket. Érdemes őket ellátni munkával, hogy igazán hasznosnak érezhessék magukat.

Baby boomerek

Az 1946-1964-ben születettek alkotják a Baby boomerek generációját. Ők azok, akiknél számít a képzettség, nagy jelentőséget tulajdonítanak a diplomának, de kevesebbet, mint a tapasztalatnak. Egy tekintélyelvű rendszerben nőttek föl, így a munka világába is ezekkel az elvekkel érkeztek.

A jó vezető kihasználja és értékeli sok éves tapasztalatukat, és mindezt tisztelettel teszi. A most 50-60 évesek számára a munkaidő nem csak egy irányadó szám, de komolyan is veszik azt. Nem érdemes őket túlórára kényszeríteni, számukra ez nem éri meg.

X generáció

Az 1965- 79 között születettek ma harmincasok, negyvenesek, akik a távirányítók, a korai CD-k és a megfizethető nyaralás időszakában nőttek fel, és nekik kellett kitaposniuk az utat. Ambiciózusak, szeretik rugalmasan kezelni a munkaidőt, és szívesen találnak ki a cég vagy a rendszer számára új megoldásokat, és véghez is viszik azokat. Alkalmazkodnak a technikai újításokhoz. A családias munkahelyi légkör fontos számukra, ezt kialakítva pedig a túlóra gondolatával is megbarátkoznak, különösen, ha az előrelépés lehetősége is benne rejlik a pozícióban.

Y generáció

Ez az a generáció, melyről a legtöbbet hallunk manapság. Nem is csoda, hiszen a nyolcvanas években vagy a kilencvenes évek elején születtek, technológiai tudásuk jóval fejlettebb az előttük született X generációénál, ők már készen kapták a televíziót, lényegében együtt nőttek fel a technológiával.

Számukra nagyon fontos az önmegvalósítás, de csapatban is szívesen játszanak. Ők a multinacionális cégek kedvencei, hiszen az egy légterű irodát nekik találták ki. Szükségük van azonban mentorra, szívesen tanulnak új dolgokat, a vezető leginkább dicsérettel motiválhatja őket.

Z generáció

A Z generáció még csak most lép be a munka világába, de a szakértők alapvető változásokat várnak jelenlétüktől. Mivel a technika nem csak kiegészíti életüket, de szerves részévé is vált annak, a kutatók úgy vélik, nehezebben fognak beilleszkedni a munkakörnyezetbe, a virtuális után a reális világban nem fogják tudni kezelni olyan hatékonyan konfliktusaikat.

A céghez való kötődésük nem nevezhető jelentősnek, hiszen a Z generáció tagjai valószínűleg inkább több cégnél vállalnak majd munkát, minthogy egynél megragadjanak, és a kutatások szerint az iroda designja is sokkal inkább szempont lesz a „Zés” munkavállaló számára, mint eddig.

Természetesen nem állíthatjuk, hogy a születési dátum alapján mindenki ugyanabba a csoportba tartozik. Lehetnek éves, de akár évtizedes különbségek is, személyiségtől függően. Ahhoz, hogy a jó vezető pozíciónkat megtartsuk vagy kialakítsuk, nem elég kikeresni a dolgozók születési évét.

Sokkal fontosabb, hogy megismerjük személyes igényeiket és jellemüket, amelyet aztán rugalmasan és következetesen kezelve a cég és a dolgozó hasznára fordítunk. Így lehetünk igazán jó vezetők.

www.cvonline.hu

Címkék:
cvonline

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
Jó állásom lesz...

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu