Álláskeresés a Linkedinen – a Jobs menüpont áttekintése
Ez most a Linkedin-sorozat második darabja. A múlt héten bekapcsoltad az Open to work kapcsolót, így látható álláskeresővé váltál a Linkedinen. Ez volt a passzív mód. Ebből annyi már látszik, hogy nézegetik a profilod olyanok, akik révén az új állásodról lehet beszélgetni…
Ez most a Linkedin-sorozat második darabja. A múlt héten bekapcsoltad az Open to work kapcsolót, így látható álláskeresővé váltál a Linkedinen. Ez volt a passzív mód. Ebből annyi már látszik, hogy nézegetik a profilod olyanok, akik révén az új állásodról lehet beszélgetni…
Mihez kezdhetsz ezzel? Pár dolog, amit azonnal megtehetsz:
- A toborzók, akik megtekintettek, és láthatók, valószínűleg a saját honlapjaikon is hirdetik a nyitott pozíciókat. Tehát, nézd meg ezeket a honlapokat, adj be jelentkezéseket a neked megfelelő pozíciókra.
- Beszélhetsz az álláskeresésedről azokkal az ismerőseiddel, akik most hirtelen megtekintettek. Hátha van ötletük, esetleg a munkahelyük fizet referral bonust, te meg pont jó jelölt lennél egy pozícióra náluk… Itt akár a telefonhívás is működhet, ha elég bátor vagy. Miért ne lennél? Ezek az emberek ismerőseid…
- Ha még bátrabb vagy, akkor azoknak is írhatsz egy Linkedin üzenetet, akik ismeretlenül megnéztek, és érdekesek lehetnek… Ezt csak haladóknak ajánlom, és csak akkor, ha publikus, „open to work” badget is kitettél.
Aktív Linkedin használat
A Linkedin a HR-es accountot vásárló toborzóknak azt ígéri, hogy jó jelölteket tesz eléjük, ennek jelei már látszanak a te értesítési területeden is. És bizony meg is teszi, [fblike] íme egy screenshot recruiter oldalról – egy kattintással kaphat javaslatokat a felvitt keresésére: "recommended matches"... (kép forrása: business.linkedin.com) Itt már látjuk azt is, miért kell a skills pontot rendesen töltögetni a profilben.
Azon túl, hogy megjelentél keresésekben, a Linkedin arról is értesít, ha neked való állások kerülnek a hirdetési felületére – ezt is ígéri a hirdetőknek. Ha be vannak állítva a mobilodon a Linkedin app értesítések, akkor majd ott is felugrálnak, egyesével. A Linkedin folyamatosan motiválni/nyomasztani fog, hogy márpedig tessen jelentkezni. Ha már felmerült benned, hogy „open to work”, akkor már nyitott kapukat döngetnek ezzel, de a folyamatos emlékeztetés nem árthat, legfeljebb az agyadra megy egy idő után, és elkezdesz jelentkezgetni.
Éééés, itt a pillanat, amikor aktívan rá kell kattintanod a Jobs ikonra. Megszoktuk már, hogy a kereséskor szűkítünk, de itt ilyet nem teszünk! Csak egy klikk, és kész!
Welcome to the real world!
Íme a munkaerőpiac egy másik dimenzióban, csak most, csak neked. A világ kitárul előtted, olyan távlatokat láthatsz, amit még ezelőtt talán sosem láttál egy mezei állásportálon, ill. a magyar munkaerőpiacot sem láttad még így. A reményvesztett álláskeresőknek ezért ajánlom a Linkedin Jobs-t – lelkesítő látni, mit érünk el egyetlen kattintással. Nekem meg lelkesítő látni, hogy visszakapják a reményt. Egyetlen kattintással…
Rengeteg releváns pozíció, igényes, erős cégek. Akár remote munka, amit az otthonodból is végezhetsz számodra talán ismeretlen, de hatalmas cégeknél, akik pl. nem akarnak komoly befektetéssel megjelenni elsőre Magyarországon, de egy-egy jó szakembert a magyar piacról szívesen látnak a cégükben. Mostantól némi barokkos túlzást megengedve a Föld nevű bolygó lett a cégek geo beállítása a jelöltkeresésekhez. A COVID hatására az innovatív cégek rájöttek, hogy ha nem lehet telephelyről, irodából dolgozni, online kapcsolattartás, videocall stb. az új normális, akkor tökmindegy, hogy 2 kilométerre laksz az irodától, ügyféltől, vagy 2000-re. Ráadásul így a jó jelöltekben is nagyobb a merítés. Ha így állsz munkába, annak lesznek munkajogi, adózási vonzatai is, de ez most még nem fontos, majd akkor úszunk, ha a vízhez értünk
A fenti kép egy valós profilra érkező álláshirdetéseket mutat, az adott álláskereső tudtával és kifejezett engedélyével teszem ki. Csak a személyére utaló infókat takartam ki. Mert pont azt akarom megmutatni, hogy pl. egy jól összerakott IT sales profilra milyen állásokat ad ki a Linkedin algoritmusa, anélkül, hogy bármit is filtereztünk volna.
IT, vagy IT related cégek sales vagy sales közeli hirdetései, és egy-két egyéb ötlet. Azért nem filterezünk, hogy ezeket az ötleteket is lássuk. Már látszik, hogy tényleg kinyílt a világ, pl. miért gondolja a Linkedin, hogy emberünk jó product manager lenne? Arra sosem gondolt a jelölt, hogy „success manager” pozíciót keressen magának, de nem rossz ötlet… Ráadásul salesként pozicionálja magát, és a neki Linkedin szerint való pozíciókból összesen 1 tartalmazza a „sales” szót.
Érdemes lesz megnézni ezeket az álláshirdetéseket majd részleteikben is, de megint látszik: ha ő önkezével keresgél pozíciókat portálokon, eléggé mellémehet a keresése. Ha lefilterezzük „sales”-re a keresést, akkor 1 pozíciójavaslatot fog kapni. Így lett 12 megpályázandó állás a keresés első oldalán.
Az első infók az állásokról
Van pár újdonság, amit a Linkedinnel szemben szintén nem tudnak állásportálok, de az álláskeresőkön segít. Nézzük meg az álláshirdetéseket nagyvonalakban, rajtuk pár érdekes tag-et.
- Van ugye cégnév. Vannak itt is ügynökségi keresések, de ők is sok esetben elmondják, ki a cég, mert akinek HR profilja van, azt arra is mérik, mennyi jelentkezést tud begyűjteni. Márpedig a Linkedin felhasználói közönsége is igényes, nem jelentkeznek olyan állásra, amiről nem tudják, kit-mit takar.
- Van információ arról, mikor került ki a hirdetés.
- Látod, hogy hány volt kollégád dolgozik az adott cégnél. Náluk akár érdeklődni is lehet, milyen ott dolgozni – nem árulhatnak zsákbamacskát a hirdetők, nem is akarnak.
- „Actively recruiting” – Ezt a taget a Linkedin teszi rá azokra a hirdetésekre, ahol a cégek tényleg aktív toborzó munkát végeznek. Pl. a recruiter aktívan nézi a jelölteket, kereséseket végez stb. Tehát, látod, hogy ott tényleg történik valami, biztosan nem kamu álláshirdetés, CV-gyűjtés, adatbázis-töltés történik. Hozzáteszem: attól, hogy ez a tag nincs rajta a hirdetésen, még nem jelenti azt, hogy kamu lenne a hirdetés. De majd látunk még csodákat később e témában is.
- „Promoted”: a Linkedin az alap profilod alapján azt gondolja, hogy ez igazán való neked, ezért előre sorolja a többi hirdetéshez képest. Ebből is látszik, hogy ide érdemes minőségi álláshirdetést megfogalmazni, különben nem lesz jelölt… A Linkedin aranyosan versenyezteti a fizető hirdetőit a hirdetési minőséggel. Érdekes üzleti modell a fizető vevő szívatása, de láthatólag bejön. Álláskeresőként ebből profitálhatsz.
- Látjuk azt is, hány jelentkező van már az adott állásra.
- Van „Easily apply” tag is, ez azt jelenti, hogy a Linkedin profilodat fogja elküldeni a toborzónak, amikor az „apply” gombra kattintasz majd.
Innentől kezdhetnél kombinálni: pl. nincs jelentkező, 3 hete kint van promoted jelzéssel. Itt valami nem kerek… vagy annyira specialista pozíció, hogy nem mer rá senki jelentkezni, vagy más baj van. És ezt a fajta kombinálást rögvest fejezd is be, mert nem jó stratégia álláskeresőként. Ha majd megnyitjuk az álláshirdetést, és kicsit értelmezzük, abból már teljesebb képet kaphatunk.
Folyt. köv. az egyes álláshirdetések elemzésével
# # #
Tetszett a poszt? Lájkold, oszd meg!
Egyetértesz? Vitatkoznál? Hozzáfűznél valamit? Várom szeretettel a kommented!
Ha neked is személyes segítségre van szükséged az álláskeresésedben, pályaorientációban, karrierváltásodban, válogass tematikus szolgáltatásaimból, nézd meg hogyan tudok segíteni eligazodni az álláskeresés útvesztőiben!
További információkért látogasd meg Facebook-oldalam!
###