logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2024.01.10 - 1 éve
jobangel

Harmonikus munkahely 1. - Sorozatindító

Hogyan alkot egy csapat kedves-rendes-okos ember szörnyszervezetet? Hogyan lehet ezeket a faktorokat megszüntetni?

Ügyetlen bulvármarketingesként nem valami tragikus, clickbaites címmel kezdtem, amiben szerepel a „toxikus munkahely” hívószó.

Pedig erről lesz szó az évindító sorozatomban, csak inverz módon. Nem azon szörnyülködök, hogy mi rossz (azt már tudjuk), hanem, hogy miért olyan, és mi kell ahhoz, hogy jó legyen belőle. Nem a bántalmazó emberekből álló munkahelyekkel foglalkozom – ellentétben a közvélekedéssel, tud stresszt generálni, kiégésig lökni egy jóindulatú szakmai környezet is. Ilyet nagyon nehéz állásinterjún jelöltként felismerni, és ha felismered, akkor sem biztos, hogy el kell kerülni. Mert megfelelő attitűddel javíthatók a hibái, és az komoly szakmai eredményt is jelenthet.

Van az úgy, hogy egy csapatnyi rendes, kedves, okos ember egy szervezetben együtt szörnyet alkot. Ha nem irtóznék a nőimagazinos „toxikus munkahely” kifejezéstől, akkor erre a jelenségre inkább használnám, mint az egymással rosszul bánó kollégákra (az ott sima bántalmazás). A toxikus ellentéte a harmonikus munkahely, ennek megteremtési lehetőségeit is igyekszem majd bemutatni. Ehhez persze a toxikus munkahelyek bántalmazáson túli eszköztárát kell végigvennem – amikor nem a rosszindulat a motiváció, hanem…

Ezekben a jelenségekben közös, hogy látszólag minden rendben van velük. Szabályos feladatvégzés, udvarias, kedves kommunikáció. Hogyan válnak a pokoli munkahely lakberendezési tárgyaivá a szervezeti egységek, vállalati képzések, emailek, Teams/Zoom/Google Meet, folyamatok?

  • A szervezeti egységek, mint zárt dobozok
  • A folyamat, mint önvédelmi fegyver
  • Különböző szakterületek harca – kinek van igaza, a jogásznak vagy a mérnöknek?
  • A szabályos, kedves kommunikáció, mint napi felzaklató élmény
  • Az emailküldés, emailkezelés, mint felelősséghárító pajzs
  • A meetingelés idegőrlő sajátosságai

Kialakul ezekkel egy olyan viselkedési forma, ami felzaklató „élményt” nyújt a benne lévőknek, ill. a szereplők egyfajta zaklató tevékenységet végeznek. Ha az okokat és a történéseket megértjük, akár beosztottként, akár kis/nagy vezetőként tehetünk azért, hogy jobb munkahelyünk legyen – és a kollégáknak is.

Mivel a problémadédelgetés nem visz előre, és ezek sok esetben viszonylag könnyen megszüntethetők, kitérek majd a megoldásokra is. Látszani fog, hogy mit és hogyan érdemes átalakítani, ha van ismeretünk arról, hogy milyen napi, operatív rosszgyakorlatok alkotják a szörnyet. Nem vettem ki Harry Potter zsebéből a Bölcsek Kövét, nem én találtam fel ezeket a megoldásokat sem.

Már rég kitalálták, hogyan működhet jól egy szervezet, csak épp nincs idő/akarat/szükségérzet alkalmazni ezeket, aki megpróbálja, az „álomvilágban él”, „naiv” – azok szerint, akik meg sem próbálják. Pedig tudhat változtatni az egyszerű munkavállaló is, csakhát „van más bajuk is”, mint a szervezetet javítgatni a maguk szintjén. Eközben pont az okozza a bajukat, hogy nincs megjavítva az, amit egyébként nem lenne nehéz rendberakni.

Pár lehetséges választ hozok majd a „de hát mit tehetnék én itt, a szervezet alján/közepén, egyedül?” kérdésre. Sok eszközöd van, akárhol is vagy a szervezetben, és nem vagy egyedül!

# # #

Tetszett a poszt? Lájkold, oszd meg!

Egyetértesz? Vitatkoznál? Hozzáfűznél valamit? Várom szeretettel a kommented!

Ha neked is személyes segítségre van szükséged az álláskeresésedben, pályaorientációban, karrierváltásodban, válogass tematikus szolgáltatásaimból, vagy nézd meg hogyan tudok segíteni egy vezetői portfólióval eligazodni az álláskeresés útvesztőiben! További információkért látogasd meg Facebook-oldalam, vagy kövesd a #jobangel -t a Linkedinen!

# # #

Címkék:
jobangel

Jómagam nem vagyok HR-es, nem vagyok bizonyítványokkal igazoltan “szakember” a témában. Viszont évek óta látom, hallom, teszem, csinálom, álltam (ültem) az asztal mindkét oldalán: álláskereső is voltam, kollégákat is kerestem. Sokat olvastam róla, először én kaptam tanácsokat, majd lassan én magam is elkezdtem adni őket, szerencsére eredménnyel. Lassan egy évtizede már veszem a bátorságot, hogy segítsek másoknak önéletrajzot írni, állásinterjúra felkészülni. A Jobangel blog azért jött létre, hogy valódi segítséget nyújtson az álláskeresőknek. Tippek, trükkök, gyakorlati útmutatók, szemléletformálás!

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
JobAngel

önéletrajz minta letöltés, álláskeresés, álláskereső tapasztalatok, önéletrajz, állásinterjú, cv, állás

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu