Hogyan lesz a nyelvi képzés vállalati érték és versenyelőny?

A vállalati nyelvi képzési piac egyik legtapasztaltabb cégeként évek óta rendszeresen kikérjük partnereink véleményét nem csak az általunk elvégzett munka minőségéről, de nyelvi képzések a résztvevőkre és a szervezetre gyakorolt hatásairól is.
Az elmúlt évtizedben a lifelong learning gyakorlatilag piaci igénnyé vált, így egyre nagyobb hangsúlyt kap a vállalatoknál a dolgozók folyamatos fejlesztése és képzése. Egyrészt maguk a szervezetek számára is előnyös, ha a munkavállalók folyamatosan támogatást és bátorítást kapnak a szakmai fejlődéshez, másrészt egymás után ismerték fel a munkahelyi képzések kulcsfontosságú szerepét a legjobb dolgozók megtartásában, a karrierút felépítésében és a munkavállalók motiváltságának megőrzésében.
Ahogy a pandémia időszaka elhozta a szinte teljes átállást az online képzésekre, úgy váltak a nyelvórák a csapatépítés, munkahelyi találkozások, csoportok kommunikáció terepévé.
Az átalakulás folyamata olyan jól sikerült, hogy mára a nyelvi képzés ennél is sokrétűbb előnyöket jelent a szervezeteknek: 2024-es felmérésünk szerint partnercégeink 74%-a már az Employer Branding részeként tekint a nyelvtanfolyamokra, és 62%-uk az éves teljesítményértékelésbe is becsatornázza az elégedettségi és eredményességi adatokat. Biztosak vagyunk abban, hogy ez a szám idén tovább fog emelkedni.
A felmérésben megkérdezett partnereinket arra is megkértük, hogy nevezzék meg, számukra milyen előnyöket hozott a vállalati nyelvi képzés. Lássuk ezeket sorban:
Kommunikáció javulása
A nyelvi képzések egyik legfontosabb célja és eredménye a kommunikációs készségek fejlesztése. A többnyelvű munkavállalók folyamatos tréningezése egymás megértésére elősegíti a hatékonyabb és türelmesebb kommunikációt, a homogén hazai, de a nemzetközi csapatokban is. Ez csökkenti a munkahelyi félreértések és konfliktusok számát és mélységét, emellett növeli az elvégzett munka hatékonyságát és a munkavállalói elégedettséget.
Kulturális érzékenység növelése
A nyelvtanulás során a dolgozók nemcsak a nyelvet sajátítják el, hanem megismerkednek az adott nyelvhez kapcsolódó kultúrával is. Ez elősegíti a sokféleség iránti nyitottságot, növeli a kulturális érzékenységet, ami elengedhetetlen az életkor, nemzetiség, vagy a munkavégzés szempontjából vegyes, vagy nemzetközi csapatokban dolgozók számára, de szükséges készség és szemléletmód például egy regionális, vagy globális piacon működő vállalat munkatársai számára is.
Csapatkohézió erősítése
A nyelvi képzések jellemzően csoportos formában zajlanak. A 4-6 fős csoportokban sokszor nem közvetlen munkatársak tanulnak együtt, de a közös tanulási élmények elősegíthetik a csapatszellem és az összetartozás érzésének megerősítését. Az oktatási módszertanok a hatékony tanulás érdekében javasolják a csoportmunkát, így a nyelvi képzések résztvevői együtt dolgoznak a nyelvi készségeik fejlesztésén, ami erősíti a csapatkohéziót és az együttműködést. Ráadásul ezek mind olyan fontos szervezeti értékek, amiket jellemzően nehéz a nyelvoktatáshoz hasonlóan költséghatékony és más területeken is hasznosuló módon támogatni a szervezetben.
Motiváció és a munkavállalói elégedettség növelése
A nyelvi képzések mint vállalati juttatások kétségkívül hozzájárulnak a munkavállalók elégedettségének és motivációjának megtartásához. Amikor a dolgozók, vagy akár a vállalathoz jelentkező jelöltek, érdeklődők azt tapasztalják, hogy a vállalat lelkesen befektet a fejlődésükbe, munkaerőpiaci versenyképességük megtartásába és javításába, aza különböző felmérések szerint hozzájárulhat ahhoz, hogy a dolgozók rendszerint nagyobb elkötelezettséggel és lelkesedéssel végzik munkájukat.
Innováció és kreativitás ösztönzése
A nyelvi képzések során szerzett új ismeretek és perspektívák elősegítik a kreatív gondolkodást és a kreatív problémamegoldást. A többnyelvű munkavállalók nem csak motiváltabban végzik a munkájukat, de az általános tapasztalat szerint gyakrabban állnak elő új ötletekkel és a megszokottól eltérő, új megközelítésekkel is gazdagítják a vállalatot.
Összegzés
A vállalati nyelvi képzések hatása egyértelműen pozitív a szervezeti működésre és a munkahelyi kultúrára. Az idegen nyelvben való jártasság elősegíti a jobb minőségű, hatékonyabb anyanyelvi kommunikációt is, a nyitottságot és elfogadást, erősítik a csapatkohéziót, növelik a munkavállalói motivációt és elégedettséget, valamint ösztönzik az innovációt és kreativitást. Ezek a tényezők sokféle és szerteágazó hasznot hoznak a nyelvi képzésekbe invesztáló szervezeteknek, így nem csupán a munkaerőpiacon értékesebb munkatársakkal dolgozhatnak, de többféle módon is profitálhatnak a vállalati nyelvoktatásból.