logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2025.02.25 - 4 hónapja
Juventus Language Group

Hogyan lesz a nyelvi képzés vállalati érték és versenyelőny? 

A vállalati nyelvi képzési piac egyik legtapasztaltabb cégeként évek óta rendszeresen kikérjük partnereink véleményét nem csak az általunk elvégzett munka minőségéről, de nyelvi képzések a résztvevőkre és a szervezetre gyakorolt hatásairól is.

Az elmúlt évtizedben a lifelong learning gyakorlatilag piaci igénnyé vált, így egyre nagyobb hangsúlyt kap a vállalatoknál a dolgozók folyamatos fejlesztése és képzése. Egyrészt maguk a szervezetek számára is előnyös, ha a munkavállalók folyamatosan támogatást és bátorítást kapnak a szakmai fejlődéshez, másrészt egymás után ismerték fel a munkahelyi képzések kulcsfontosságú szerepét a legjobb dolgozók megtartásában, a karrierút felépítésében és a munkavállalók motiváltságának megőrzésében.  

Ahogy a pandémia időszaka elhozta a szinte teljes átállást az online képzésekre, úgy váltak a nyelvórák a csapatépítés, munkahelyi találkozások, csoportok kommunikáció terepévé.

Az átalakulás folyamata olyan jól sikerült, hogy mára a nyelvi képzés ennél is sokrétűbb előnyöket jelent a szervezeteknek: 2024-es felmérésünk szerint partnercégeink 74%-a már az Employer Branding részeként tekint a nyelvtanfolyamokra, és 62%-uk az éves teljesítményértékelésbe is becsatornázza az elégedettségi és eredményességi adatokat. Biztosak vagyunk abban, hogy ez a szám idén tovább fog emelkedni.

A felmérésben megkérdezett partnereinket arra is megkértük, hogy nevezzék meg, számukra milyen előnyöket hozott a vállalati nyelvi képzés. Lássuk ezeket sorban:

Kommunikáció javulása 

A nyelvi képzések egyik legfontosabb célja és eredménye a kommunikációs készségek fejlesztése. A többnyelvű munkavállalók folyamatos tréningezése egymás megértésére elősegíti a hatékonyabb és türelmesebb kommunikációt, a homogén hazai, de a nemzetközi csapatokban is. Ez csökkenti a munkahelyi félreértések és konfliktusok számát és mélységét, emellett növeli az elvégzett munka hatékonyságát és a munkavállalói elégedettséget. 

Kulturális érzékenység növelése 

A nyelvtanulás során a dolgozók nemcsak a nyelvet sajátítják el, hanem megismerkednek az adott nyelvhez kapcsolódó kultúrával is. Ez elősegíti a sokféleség iránti nyitottságot, növeli a kulturális érzékenységet, ami elengedhetetlen az életkor, nemzetiség, vagy a munkavégzés szempontjából vegyes, vagy nemzetközi csapatokban dolgozók számára, de szükséges készség és szemléletmód például egy regionális, vagy globális piacon működő vállalat munkatársai számára is. 

Csapatkohézió erősítése 

A nyelvi képzések jellemzően csoportos formában zajlanak. A 4-6 fős csoportokban sokszor nem közvetlen munkatársak tanulnak együtt, de a közös tanulási élmények elősegíthetik a csapatszellem és az összetartozás érzésének megerősítését. Az oktatási módszertanok a hatékony tanulás érdekében javasolják a csoportmunkát, így a nyelvi képzések résztvevői együtt dolgoznak a nyelvi készségeik fejlesztésén, ami erősíti a csapatkohéziót és az együttműködést. Ráadásul ezek mind olyan fontos szervezeti értékek, amiket jellemzően nehéz a nyelvoktatáshoz hasonlóan költséghatékony és más területeken is hasznosuló módon támogatni a szervezetben. 

Motiváció és a munkavállalói elégedettség növelése 

A nyelvi képzések mint vállalati juttatások kétségkívül hozzájárulnak a munkavállalók elégedettségének és motivációjának megtartásához. Amikor a dolgozók, vagy akár a vállalathoz jelentkező jelöltek, érdeklődők azt tapasztalják, hogy a vállalat lelkesen befektet a fejlődésükbe, munkaerőpiaci versenyképességük megtartásába és javításába, aza különböző felmérések szerint hozzájárulhat ahhoz, hogy a dolgozók rendszerint nagyobb elkötelezettséggel és lelkesedéssel végzik munkájukat. 

Innováció és kreativitás ösztönzése 

A nyelvi képzések során szerzett új ismeretek és perspektívák elősegítik a kreatív gondolkodást és a kreatív problémamegoldást. A többnyelvű munkavállalók nem csak motiváltabban végzik a munkájukat, de az általános tapasztalat szerint gyakrabban állnak elő új ötletekkel és a megszokottól eltérő, új megközelítésekkel is gazdagítják a vállalatot. 

Összegzés 

A vállalati nyelvi képzések hatása egyértelműen pozitív a szervezeti működésre és a munkahelyi kultúrára. Az idegen nyelvben való jártasság elősegíti a jobb minőségű, hatékonyabb anyanyelvi kommunikációt is, a nyitottságot és elfogadást, erősítik a csapatkohéziót, növelik a munkavállalói motivációt és elégedettséget, valamint ösztönzik az innovációt és kreativitást. Ezek a tényezők sokféle és szerteágazó hasznot hoznak a nyelvi képzésekbe invesztáló szervezeteknek, így nem csupán a munkaerőpiacon értékesebb munkatársakkal dolgozhatnak, de többféle módon is profitálhatnak a vállalati nyelvoktatásból. 

Címkék:
vállalati nyelvi képzés nyelvtanulás vállalati érték versenyelőny
Juventus Language Group

A nyelvtanuláson keresztül szakmai fejlődést biztosítunk, elkötelezettséget teremtünk és hatékonyan segítjük a munkatársak motivációjának megtartását, a vállalati tanulási kultúra és közösség kialakítását. A Juventus Language Group 30 év tapasztalattal, több mint 300 nyelvtanárral és vezető digitális megoldásokkal támogatja a hazai közepes és nagyvállalatok képzési programjait.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Juventus Language Group

A nyelvoktatással szakmai fejlődést biztosítunk, elkötelezettséget teremtünk és hatékonyan segítjük a munkatársak motivációjának megtartását, a vállalati tanulási kultúra és közösség kialakítását.
A Juventus Language Group 30 év tapasztalattal, több mint 300 nyelvtanárral és innovatív digitális megoldásokkal támogatja a hazai közepes és nagyvállalatok nyelvi képzési programjait.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás szabadság tanulás profitárgyaló siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu