2011-ben a világ legjobb munkahelyei …
Először is sokat adnak a vállalati kultúra építésére. A napokban publikálta a Great Place to Work Institute a 2011-es legjobb multinacionális vállalatok listáját. Az elemzők pedig rögtön ugrottak és elkezdték elemezni, mi lehet a k
Először is sokat adnak a vállalati kultúra építésére. A napokban publikálta a Great Place to Work Institute a 2011-es legjobb multinacionális vállalatok listáját. Az elemzők pedig rögtön ugrottak és elkezdték elemezni, mi lehet a közös bennük. Lássuk előbb a lista első 10 helyezettjét, majd azt, hogy mit tudnak és tesznek tudatosan másképp, hogy kiérdemeljék helyüket a legjobbak között.
1. Microsoft 2. SAS 3. NetApp 4. Google 5. FedEx 6. Cisco 7. Mariott 8. McDonalds 9. Kimberly-Clark 10. SC Johnson
Nézzék meg a részletes 25-ös listát itt: 2011 Best Multinationals
Sokat invesztálnak a dolgozókba. Mert ez jó az üzletmenet számára is. A top 25 30%-a még többet, 70%-uk pedig ugyanannyit fektet, mint korábban a munka-magánélet programokba, a rugalmas munkaidő kialakításába, az egészségügyi juttatásokba, stb. ahelyett, hogy lefaragnának belőlük. Fejlesztik (upgradelik) HR szolgáltatásaikat. A megszokott HR szolgáltatások - egészségbiztosítás, családi szabadság, rugalmas munkaidő - csak 15%-át teszik ki az összes HR szolgáltatásnak. Ehelyett a válaszadók 75%-a olyan modern, ha tetszik új generációs HR kezdeményezéseket említettek, mint a belső márkaépítés és -kommunikáció vagy a karrier fejlődési útvonalak kidolgozása és kommunikálása. Felismerik, hogy a vállalati kultúra létfontosságú a tehetségmegtartáshoz. Mikor azt kérdezték tőlük, hogy a munkahelyi elkötelezettség mely elemei használnak leginkább a mindennapi működésnek, akkor 80%-ban a kultúrát, 70%-ban pedig a toborzást és megtartást említik. A versenyképesség, az ügyfelek hűsége, az innováció és a produktivitás a válaszok mindössze 20%-ban jelenik meg. Úgy tűnik a tehetségekért folyó háborúban a csúcsteljesítők azokat a cégeket keresik amelyek deklarált értékeiben sajátjaikat látják tükröződni. Ismerik a környezetüket. Ezek a cégek tudják, mely érintettek fogják minden lépésüket árgus szemekkel nézni. Kiket említette: 70%-uk a vevőket tették első helyre, második helyre pedig 35%-uk a befektetőket helyezte. Ez ezt jelenti, hogy a dolgozók és a topvezetés biztosítja, hogy a márka üzenetét kívülről fújják a vevők és befektetők egyaránt, illetve e célközönségek felé létfontosságú azt is folyamatosan kommunikálni, miszerint egy Great Place to Work szeretnénk lenni.
Szóval, itt a recept. Egyszerű, és mint a legegyszerűbb dolgok, rendkívül nehezen megvalósíthatóak. Azért igyekezhetünk kis hazánkban is tanulni tőlük.