logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 0000.00.00 - 2027 éve
Horváth Gábor PCC

VIRAL CHANGE - Támad a vírusos változás

Itt a február, a vírusos fertőzések szezonja. Itt a február, a Viral Change módszertan magyarországi bemutatkozása is 2013. február 13-án. A Viral Change egy speciális változás menedzsment módszertan, amelyet Leandro Herrero pszichiát

Itt a február, a vírusos fertőzések szezonja. Itt a február, a Viral Change módszertan magyarországi bemutatkozása is 2013. február 13-án. A Viral Change egy speciális változás menedzsment módszertan, amelyet Leandro Herrero pszichiáter dolgozott ki a 2000-es években. Megalkotója szerint a Viral Change egy alternatíva a lassú, fájdalmas és sikertelen szervezeti változás menedzsmentre.

Nézzük, miben áll az újítás:

A hagyományos változás menedzsment modell lineáris: a nagy változásokhoz nagy számú, fentről, jelentős központi kommunikációs hadjárattal legörgetett kezdeményezés szükséges. A Viral Change esetén néhány viselkedésforma kis számú egyénen keresztül terjed, akik saját, kiterjedt társas hálózatukon keresztül fertőzik a szervezetet az új viselkedés formákkal. Ez a módszer a siker belső járványát idézi elő. És mi ez az erős fókusz a viselkedésen? Egy szervezet, mint egy személy is sok szinten működik, és így sok szinten is lehet beavatkozni működésébe. A viselkedéses szint ugyan egy meglehetősen felszínes szint, alatta helyezkednek el a stratégia, a készségek, a hiedelmek, az értékek és az identitás szintjei. Azonban azt mondhatjuk, hogy igazi változás nem történik addig, amíg a viselkedés szintjén meg nem jelenik. A Viral Change innen indít, és arra alapoz, hogy ez a változás a mélyebb szintekre is hatással lesz.

Személy szerint kifejezetten örülök e metodológia bemutatkozásának, mivel saját módszertanunk is, és az amiben a szervezeti és egyéni változás kapcsán hiszünk, rendkívül közel áll ehhez a felfogáshoz. Mindkettő alaplogikája az, hogy először alakítsunk ki új viselkedés formákat, és ezek nyomán, új gondolkodásmód, hozzáállás és végső soron új szervezeti kultúra formálódik a viselkedés szociális úton terjedő fertőző jellege miatt.

A fertőző viselkedés legkoraibb és talán egyik legkedvesebb példája, a fertőző sírás, amely a csecsemők között történik a szülészeti osztályon, amikor az egyik gyermek sírására a többiek is sírni kezdenek. De ilyen a fertőző nevetés is, mind a tanórákon unatkozó tinédzserek, mind a meetingeken unatkozó kollégák körében.

Miként néz(ett) ki egy ilyen Viral Change projekt a valóságban?

2006, Pfizer, Egyesült Királyság

A 2005 évről szóló dolgozói felmérés kézhez vétele után, az egész UK divízió akkori vezetője, Philip Watts összehívta közvetlen beosztottjait egy 3-4 napos brainstromingra azzal kapcsolatban, hogy miként tudnák a cég jövőképét hatékonyabban a tettek szintjén is megjeleníteni. Együtt 4 viselkedéses sarokponthoz jutottak, amit megvalósítandó célul tűztek ki a szervezet számára:

1. "Üzleti eredmények mindenekelőtt" 2. "Visszajelzés és elismerés" 3. "Ígéretek tartása" 4. "Közös agenda megvalósítása az ügyféllel"

Rájöttek, hogy ha ezeket a viselkedéses imperatívuszokat sikerül megvalósítani, akkor azzal elérik az ő általuk célul kitűzött vállalati kultúrát is. A következő lépés az ún. „viselkedés bajnokok” kijelölése volt. 60 ilyen bajnokot jelöltek ki, akiknek a kívánatos, előre meghatározott profilja a következő volt:

1. Kiterjedt szociális hálója van 2. Képesek ötleteiket eladni 3. Tiszteletnek örvendenek kollégáik körében 4. Megvan a kellő tapasztalatuk.

A felkértek közül a feladat megismerése után mindenki elfogadta a meghívást. Mandátumuk az volt, hogy először vitassák meg a kollégáikkal az első viselkedésformát, majd kezdjék el vírusszerűen terjeszteni ezt. 1 hónap alatt sikerült saját és vállalati ismerőseik életébe beinjekciózni ezt az azonosított és tisztázott viselkedést, majd még 1-2 hónap alatt együtt megfertőzni az egész szervezetet. Ezt a változásmenedzsment működésmódot ezután az egész Pfizerre kiterjesztették. (Ezután Watts-ot globális marketing vezetővé léptették elő a Pfizernél.)

Most először a Grow és az AmCham közös rendezvényén meghívottként ingyenesen hallgathatjuk meg Budapesten Leandro Herrero-t 2013. február 13-án 16.30-18.00 között. Ezután a módszertan a Viral Change partnerek által bizonyosan széles körben fog elterjedni hazánkban is. Kalandra fel, változz(tass)unk együtt!

Ha tetszett a bejegyzés, kövess minket a Facebookon is ide kattintva.

Címkék:
Horváth Gábor PCC

Közel 20 éves tapasztalat a vezetőfejlesztés, a coaching és a pszichológia területén multinacionális környezetben. Sportolok, gyereket nevelek, podcastolok, ápolom a kapcsolataimat, meditálok és közben kicsit mindennap hozzáadok valami pozitívat a környezetemhez.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-07-02 14:15:43
Grade rendszer – A csapatok építésének alapja
2025-07-01 09:23:39
Termékeny zűrzavar
2025-06-30 07:46:15
KvantHumanisztika Kurzus 2
Horváth Gábor

Ez a blog azoknak szól, akik hisznek a fejlődés erejében – legyen szó vezetői képességek csiszolásáról, csapatok inspirálásáról vagy szervezeti kultúra átalakításáról. Célom, hogy friss, gyakorlatias és provokatív gondolatokkal támogassalak abban, hogy a maximumot hozd ki magadból és a szervezetedből. Ne a sablonok uralkodjanak, hanem az egyéni megoldások! Merülj el a témákban, és tedd a változást a mindennapjaid részévé!

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu