logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2020.02.18 - 5 éve
Vas Dóra

Konfliktust kiírni az ajtóra

Étteremlánc menedzsmentjében dolgozni felérhet egy rémálommal. Erős fluktuáció, folyamatos konfliktusok a beosztások miatt. És ha mindezt ki is írjuk a bejárati ajtóra, akkor könnyen a kapun kívül kerül mindaz, ami nem tartozik a vásárlókra. Pont ez történt a Taco Bell gyorsétteremlánc egyik amerikai egységében.

Kiírni az ajtóra a működési zavar okát 

A  második világháborút követően alapított Taco Bellnek az USA-ban mintegy 6500 üzlete van. A Taco Bell-hálózat, hasonlóan más láncokhoz, franchise rendszerben működik. Ha valahol, itt egészen biztosan protokollok, előírások garmadája foglalkozik a vállalati policynak megfelelő  kommunikációval. De a franchise pont ezért izgalmas terület: ahány egység, annyiféle vezető. Területvezető, műszakvezető, étteremvezető: messze van a napi pörgésben a franchise -kézikönyv. 

Az Ohio-beli Fairlawn-ban egyik reggel az étterembe bemenni szándékozókat ez a gépelt poszter fogadta: 

 “Dining room is closed until this store’s workers can show up to work on time! We will happily serve you through the drive-thru as quickly as possible. We’re very sorry for the inconvenience.” és kisebb betűkkel a lap alján:  “Please bare [sic] with us until we find the right team to best serve our community.”

Hevenyészett fordításban: “Az étterem addig zárva tart, amíg a késő éttermi dolgozók nem veszik fel a műszakot! Addig is örömmel szolgáljuk ki önöket az autós ablaknál, amilyen gyorsan csak lehetséges. Nagyon sajánljuk az okozott kellemetlenséget.” és az apró betűs rész: Kérjük, maradjanak velünk, amíg megtaláljuk a vásárlóinkat legjobban kiszolgálni képes csapatot! 

Az egyik vásárló osztotta meg ezt a kissé bőbeszédű magyarázatot Facebook- oldalán, melyet szinte azonnal felkapott a média. Ha megnézzük, alig 250 reakciót és mindössze 148 megosztást (2020.02.16. állapot) kapott az eredeti fotó, de a poszter híre egészen Új-Zélandig , és Magyarországig is eljutott. 

Az internet népe azonnal két részre szakadt: voltak, akik a dolgozóktól való nyilvános bocsánatkérést  hiányolták az étteremlánc nyilatkozatából, de olyanok is akadtak, akik szerint botrányos, hogy nem lehet megbízható személyzetet találni. A Taco Bell szóvivőjét szinte azonnal megkérdezte a sajtó az esetről. Aki szerint a kiírásnak „nem szabadott volna megtörténnie” és a megfelelő protokoll elsajátítása érdekében továbbképzésre küldték az éttermi csapatot, az éttermet pedig egy órán belül kinyitották. A kellemetlenségért elnézést kért is a vásárlóktól. 

Mire világít rá a Taco Bell kiírás? 

Hiába a jól szabályozott folyamatok, ha egy kolléga indulataitól vezérelve, egyedileg old meg egy felmerülő működési zavart. Egészen biztosan egy „Elnézést kérünk, technikai /műszaki okok miatt átmenetileg zárva!” táblát kellett volna elhelyezni. 

Belső konfliktust kitenni az ablakba (vagyis az ajtóra), nem jó megoldás, mégsem példa nélküli. Gyakran tapasztalom, hogy azokban a szervezetekben nagyobb ennek az esélye, ahol a dolgozók panaszait nem hallgatják meg. A munkatársak nem mindig, de sokszor elsőként a szervezeten belül panaszkodnak a munkakörülményekre, egymásra, a folyamatokkal kapcsolatos problémák miatt. Akkor eszkalálják a helyzetet, amikor nem látnak megoldást a szervezeten belül. 

Ki tudja, hányadszor kellett az éttermi műszak késése miatt tartani a frontot az autós műszaknak? 

Ki tudja, hányadszor jelezték ezt a különböző szinteknek? 

Csak bízhatunk benne, hogy a Taco Bell szóvivője által elmondott megoldás (továbbképzés a helyes protokollok betanítására) a nyilvánosság felé adott semmitmondó közlemény- és ennél lényegesen többet tettek, házon belül. 

Te mit tennél, ha HR-esként belkerülsz ebbe a helyzetbe?  

# # #

Tetszett a poszt? Lájkold, oszd meg!

Ha személyes segítségre van szükséged kríziskommunikációban, válassz a tematikus válságkommunikációs tréningek közül! További információkért látogasd meg weboldalam!

# # #

Címkék:
munkaerőhiány belső konfliktus dolgozói panasz
Vas Dóra

Kommunikációs specialista és humánmenedzser szakember vagyok. Válság-, és változáskommunikációval foglalkozom.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Kríziskommunikáció

A HR-es veszi észre először, ő éli meg a legtöbb stresszt, sokszor ő oldja meg. Változás, válság, krízis. Lehet, hogy kívülről érkezik, de biztosan belül csattan.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság siker önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu