logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2020.02.21 - 5 éve
Vas Dóra

Van értelme az anonim kutatásoknak?

Érdemes Mátyás királyként álruhában kutatnunk a választ arra a kérdésre, mit gondolnak az embereink a vállalatról? A Stanford kutatása szerint: NEM.

Számos protokoll és kutatási forma van arra vonatkozóan, hogyan tárjuk fel a dolgozók véleményét. Fókuszcsoportos beszélgetéstől az egyéni interjún át az online kérdőívig (nem sorolom tovább) mindegyik kutatási formának valahol egy a célja: megtudni, miként is vélekednek a kollégák a vállalatról. 

Sok cégnél anonim dolgozói visszajelzéseket gyűjtenek. Mert ezek gyorsak, GDPR-kompatibilisek és olcsóbbak. Ezek fontos érvek az anonim kutatás mellett, de vannak ellenérvek is. 

Michael Skapinker, a Financial Times újságírója  https://www.ft.com/michael-skapinker egy cikkében  azt írja, hogy az anonim kutatásnak nincs sok járulékos, pozitív hozadéka, sőt: 
1. Az anonimitásra a kollégák puszta látszatként tekintenek, úgy gondolják, hogy pontosan (vagy nagyjából) beazonosítható, ki mit mondott.
2. Nem látják értelmét az őszinte válaszoknak. Azt gondolják, ha annyira fontos a véleményem, miért nem kérdeznek meg szemtől szemben?
3. Nem lesz őszintébb senki attól, hogy anonim adhat válaszokat. Ezt a Stanford kutatói 2011-ben bizonyították egy kutatásban, amelyben egyetemistákat kérdeztek meg. A kutatásban kellemetlen kérdésekre kellett válaszolniuk például nassolással, pornónézéssel kapcsolatosan. Azt várták, hogy a résztvevők őszintébbek lesznek az anonim válaszlehetőségnél. De nem ez történt: a válaszolók nem lettek őszintébbek attól, hogy névtelenül mondhatták el válaszaikat. Viszont megfigyelhető volt egy másik jelenség: attól, hogy anonim válaszoltak, a válaszok kevéssé kidolgozottak, pontatlanabbak, elnagyoltabbak lettek.

A fentiek miatt is: mindig értékesebb és pontosabb az az értékelés, amit szemtől szemben mondanak el a kollégák. A névtelenség felfedhet fontos dolgokat- de elnagyolt lehet. 

Bár  az interneten fellelhető vállalatról szóló vélemények pontatlanok lehetnek: ezek az értékelések és visszajelzések hitelesnek tűnnek az olvasók számára. Hogy ez miért veszélyes, arról a következő blogcikkben lesz szó.

# # #

Tetszett a poszt? Lájkold, oszd meg!

Ha személyes segítségre van szükséged kríziskommunikációban, válassz a tematikus válságkommunikációs tréningek közül! További információkért látogasd meg weboldalam!

# # #

Címkék:
Vas Dóra

Kommunikációs specialista és humánmenedzser szakember vagyok. Válság-, és változáskommunikációval foglalkozom.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Kríziskommunikáció

A HR-es veszi észre először, ő éli meg a legtöbb stresszt, sokszor ő oldja meg. Változás, válság, krízis. Lehet, hogy kívülről érkezik, de biztosan belül csattan.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás szabadság profitárgyaló tanulás önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu