Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?

A „kreatív könyvelés” régóta ismert kifejezés a vállalkozások, cégek életében. Ki mit ért alatta pontosan, nem tudom. Én azt értem alatta, hogy a törvények adta lehetőségeken BELÜL a lehető legkedvezőbben könyvelni egy vállalkozás anyagait. Azaz, a lehető legnagyobb nyereséget elérni. „Kreatív életbiztosításról” viszont még nem hallottam – ezért most létrehoztam ezt a fogalmat. El is magyarázom, mit értek alatta!
„Haverom mesélte”, hogy léteznek olyan cégtulajdonosok, akik még a rendkívül kedvező költséggel megoldható csoportos biztosítást sem akarják megkötni a dolgozóik részére, mondván, úgysem használják ki, meg úgysem fizetnek a biztosítók. Neki, a cégtulajdonosnak, jó lenne egy életbiztosítás, de már hat éve szenved egy olyan szív- és érrendszeri betegségben, amivel mindegyik biztosító kizárja őt a biztosítottak köréből. Áh, így semmit nem ér ez az egész – erre a végkövetkeztetésre jutnak legtöbben…
Most nézzük meg, hogy a „kreatív életbiztosítás” szemléletmódját alkalmazva mit tehet ez a cégtulajdonos!
Tételezzük fel, hogy van három vállalkozása, melyek létszámai így alakulnak: az elsőben 24 fő dolgozik, a másodikban 22 fő, a harmadikban 14 fő. Ez összesen 60 fő. Ez a létszám a közös tulajdonos miatt egy csoportos vállalati biztosítási szerződésben „egy cégként” kezelhető. 50 fő feletti létszám esetén nem csak a díjak kedvezőbbek, hanem a biztosító előzmény-átvállalással biztosítási fedezetet ad a teljes létszámra. Ez azt jelenti, hogy a tulajdonosnak a hat éve meglévő szív- és érrendszeri betegsége ellenére ad fedezetet a biztosító!
Tudjuk azt is, hogy akár öt, eltérő szolgáltatásban részesülő csoport is létrehozható a dolgozókból. Ebből az ötből az egyik lehet a csúcsvezető(k) és a tulajdonos(ok) személyét tartalmazó csoport. Ők akár 29 millió forintos kockázati életbiztosítási fedezethez juthatnak előzetes orvosi vizsgálat nélkül. A három cégben a hatvan főre, beleértve a legfelsőbb szinten egy háromfős csoportot, a biztosítás havi költsége kb. 5-6.000 Ft/fő (a 33,04 százalékos járulékvonzattal együtt). Ráadásul a hat éve beteg tulajdonosnak is van egy szabad szemmel jól látható összegű életbiztosítása, amihez nem juthatna hozzá, ha csak magára szeretne biztosítást kötni!
Járulékos hasznok: ha az egyik cégnél dolgozik az üzemben egy nyugdíj előtt álló szaki, a Józsi bácsi, akinek októberre előjegyzett csípőműtétje van, az előzmény-átvállalás elve alapján az ő műtétjére is fizetni fog a biztosító, akkor is, ha a biztosítási szerződés csak szeptemberben kerül aláírásra. A másik cégnél dolgozó fiatalember, a Berci felesége novemberben szül majd, így Berci kapni fog egy min. százezer forintos szülési támogatást a biztosítótól – akkor is, ha a felesége nem ennél a cégnél dolgozik. Ezeknek híre megy a dolgozók között. Kell ennél jobb „employer branding”?
Egy másik, rövid példa a „kreatív életbiztosításra”: két idősödő cégtulajdonos egyike sem akarja, hogy egyikük idő előtti halála esetén a másik örökösei beüljenek a cégbe. Egyszerűen mert nem értenek hozzá és/vagy nem érdekli őket. Hogyan tudják egyszerűen kifizetni az örökösöket? Kötnek magukra egy-egy nagyobb összegű életbiztosítást, ahol a cégük a szerződő és a kedvezményezett, és a tulajdonosok a biztosítottak. Ennek a díját így céges bevételből tudják fizetni, a szerződés díja költségként elszámolható (mert a cég a kedvezményezett). Bármelyikük halála esetén a cégnek fizet a biztosító, és ebből az összegből kifizethetők az örökösök. Erről a megoldásról részletesebb leírás ebben a korábbi posztomban olvasható: https://tinyurl.hu/ybXw
Ha fentiek alapján szívesen vennél egy online vagy személyes konzultációt a vállalati csoportos életbiztosításokkal és egyéb kreatív megoldásokkal kapcsolatban, írj nekem a LinkedInen!