A coach horgász vagy halász? - Ügyfélszerzés coachként
Milyen értékesítési stratégiát kövessen egy coach? Lehet-e egyáltalán ilyenről beszélni, amikor a szolgáltatásunkat, vagyis önmagunkat kell termékesítenünk?
Milyen értékesítési stratégiát kövessen egy coach? Lehet-e egyáltalán ilyenről beszélni, amikor a szolgáltatásunkat, vagyis önmagunkat kell termékesítenünk? Az ügyfélszerzésről volt szó a legutóbbi Morning Coaching reggelin.
Számos olyan esettel találkozhatunk, hogy valaki nagyon jó a szakmájában, mégis lebénul, ha önmagát kell eladnia. Különösen érdekes ez akkor, ha olyan szakmáról beszélünk, ahol alapvetően mélyebb önismerettel rendelkezik az illető, mégis vannak olyan helyzetek, amikor ez bénító tud lenni.
Vajon az ügyfelek találnak meg minket vagy nekünk kell rájuk vadászni?
Vajon mi a jobb, egy jól felépített marketingstratégiát megcélozni, ami ideig-óráig kitart és rengeteg befektetés árán lesz pár ügyfél, vagy ténylegesen egymás kezébe a kilincset adó, önmagunk értékéért és értékrendjéért eljövő ügyfelekért megküzdeni? Persze, hogy a második, de ez nem jelenti azt, hogy nincs szükség marketingre, online tartalmakra. Sőt nagyon is népszerű és sikeres kommunikációs eszközök ezek. Viszont sok olyan kollégával lehet találkozni, aki módszeresen és a marketing bibliát betartva posztol lelkesen és rendszeresen, még akár lájkolgatnak is az oldalán, de az ügyféláradat elmarad. Vajon mi lehet ennek az oka?
Személyes márka vagy szakmai személyes márka?
Népszerű szavak és kifejezések, amire mindannyian törekszünk. Szét lehet ezt a kettőt választani vagy egyik épül a másikra, erről sok írást találhatunk már. Amivel inkább kiegészítenénk a fenti tartalmakat az a jelenlét. Hogyan vagyunk jelen a világban? Elhangzott már sokszor a kérdés, hogy napi hány órát vagy coach minőségben? Állandóan? Vagy már meg kellett húzni a határt, mert folyton megtalálnak? Amikor önmagunkat értékesítjük a legfontosabb végiggondolni, hogyan is vagyunk jelen a világban. Milyen alapvető értékek és értékrendek mentén dolgozunk vagy éljük a mindennapjainkat.
Talán ez az a legfontosabb szempont, amit érdemes átgondolni mielőtt bármilyen értékesítési stratégiát felvázolnánk és követnénk. Természetesen nem szabad elmenni amellett az önismereti kérdés mellett sem, hogy miért okoz gondot önmagunk értékesítése? Találkoztunk olyan korábban salesként dolgozó kollégával is, akinek szintén problémát jelentett.
Számok és Forintok
Tudjuk azt, hogy egyáltalán hány ügyfelet szeretnénk? Hány folyamatot tudunk vinni egy héten, egy hónapban? Kezdő kollégáktól sokszor halljuk, hogy minél többet, ami teljesen rendben van, mert tapasztalatra éhesek és tisztában vannak vele, hogy így tudják a legtöbbet tanulni. Tapasztalt kollégák már másként nyilatkoznak, akár pontosan meg is tudják határozni, hogy mennyi ügyféllel tudnak érdemi és minőségi munkát végezni adott idő alatt.
Ha már tisztában vagyunk önmagunk értékével és értékrendjével, akkor jöhetnek is az ügyfelek! Vagy mégsem? Létezik tuti recept vagy egzakt megoldás ebben a kérdésben? A reggelin elhangzott és felvázolt számos ötlet és módszer talán hozzásegítheti a kollégát, hogy megtalálja saját útját ebben.
Brigitta & Miklós
Morning Coaching Budapest