logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2020.02.06 - 5 éve
scotwork

A valaha kért legőrültebb igények (II. rész)

Két részes írásunk első részében hírességek néhány bolondosan őrült igényét osztottam meg. Kedvenceim közé tartozik Will Farrell gördülő szivárványa, Beyoncé sült csirkéje, és a Foo Fighters zenekar kifestő könyve. Ebben az írásban azzal foglalkozunk, hogy hogyan kezeljük az őrült igényeket. Például Ön mit tenne az ilyen igényekkel, ha Ön lenne a koncert szervezője? Íme, néhány gondolat a hasonló helyzetekre...

Amikor irreális igényekkel szembesülünk, óriási kísértést érzünk, hogy azonnal nemet mondjunk. Ez viszont ritkán oldja meg a problémát. Gyerekként, ha a nemet mondtak Önnek a szülei egy kérésére, akkor ezt a választ elfogadta? Biztos, hogy nem, minthogy sok felnőttet sem tántorít meg. Annak ellenére, hogy a „nem” sokszor a jó válasz, mielőtt ezt mondaná, próbálja ki a következő tanácsokat:

Kérdezze meg „Miért?” Minden követelés mögött van egy igény. Profi tárgyalóként, az a feladata, hogy kiderítse a kérés mögött húzódó igényt. Több módon is érdemes feltenni a kérdést, ugyanis a szimpla „Miért?”-re sokszor egy tömör válasz jön, hogy „csak azért”. Legyen érdeklődő és előítélet mentes, és tudja meg, mi az igazi ok: „Tételezzük fel, hogy meg tudnám adni ezt Önnek, akkor ez mit jelentene Önnek (és nekem)?” vagy „Ha esetleg nem tudnám megadni ezt Önnek, akkor mi történne?” Legyen kreatív a kérdésekkel!

Tudja meg mi a legfontosabb! Gyakran az igények egy listában öltenek formát, vagy mint egy szerződés tételes pontjai. Általában sok más változó is található az őrült kérések mellett. Derítse ki, hogy melyek a legfontosabb igények! Ha lehetséges, állíttassa sorrendbe az igényeket! Annak ismeretében, hogy melyek a fontosak, elcserélheti a kevésbé fontosokat a nagyobb fontosságúakkal!

Gondolkozzon azon, hogyan tudna igent mondani! Bár nemet mondani kényelmesebb, szánjon időt annak kiderítésére, hogy miképp mondhatna igent! Ez alatt azt értem, hogy mire lenne szüksége ahhoz, hogy megadhassa nekik azt az őrültséget. Kérhetne valami olyat, ami ugyanolyan őrült, vagy egyszerűen valami olyat, ami miatt érdemes nekik megadni, amit kérnek.

Ne teremtsen precedenst! Akár megadja, amit kérnek, akár nem, számoljon azzal, hogy ez precedenst teremt, ami alapot képez a jövőre nézve. Szabjon határt az igényeiknek! Lehet ez időbeli korlátozás, vagy az, hogy csak az aktuális szerződésre vonatkozzon. Ellenkező esetben fennáll annak kockázata, hogy a jövőben is ezekkel az őrült igényekkel fog szembesülni.

Irreális igények előfordulnak. Ha ilyenekkel találkozik, ne mondjon azonnal nemet, ehelyett inkább vizsgálja meg, hogy miképp tudná az igényt a saját maga számára értékké tenni!

Brian Buck, Scotwork USA írásának fordítása

Címkék:
Scotwork tárgyalás tárgyalástechnika scotwork tárgyalásikészség-fejlesztás tárgyalási tréning Scotwork tárgyalási blog tárgyalási készségfejlesztés scotwork tréning
scotwork

Átalakítjuk a világ hozzáállását a tárgyalásokhoz!

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Scotwork

Tárgyalási tippek olvasmányos történeteken keresztül a Scotwork nemzetközi trénereinek tollából magyarul. Fejlessze tudását, ismerje meg ahogy a profik gyakorolják a tárgyalás művészetét és kapjon ötleteket saját tárgyalásihoz! Legyen Profi Scotwork Tárgyaló!

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás szabadság profitárgyaló tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu