logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2022.01.13 - 3 éve
scotwork

Ne csak az árra összpontosítsunk a tárgyaláson!

Ön kinek a szemszögéből értékeli az adott engedményeket? Egy jelentős B2B szolgáltatóipari cég a közelmúltban arra panaszkodott, hogy hosszú távú stratégiai ügyfele a szerződés megújításakor rendszeresen árcsökkentésre tesz javaslatot. Az üzleti partnert az eddigi tárgyalási tapasztalatai arra bátorítják, hogy ő tegyen ajánlatot az árra vonatkozóan, méghozzá olyat, amivel jobban jár. Ez a taktika eddig eredményesen működött, így miért is változtatnának rajta?

A cserefolyamat lényege, hogy ön olyan engedményeket tesz, amelyek az ön részéről kis költséggel járnak, de a másik fél nagyra értékeli azokat, és olyan tételeket kap érte cserébe, amelyek önnek értékesek, de kis költséget jelentenek a másik félnek. Előfordulhatnak azonban olyan helyzetek, amikor a tárgyalófele nem annyira motivált, mint ön, ezért az engedményeket nem tekinti értéknek, mivel nem érzékeli annak pénzben kifejezett értékét.

Hogyan motiváljuk tárgyalófelünket, hogy ne csak az árra összpontosítson? Alább megosztunk három javaslatot, ha legközelebb ilyen helyzetbe kerülne:

Minden ajánlat mögött van egy igény.

Amikor közvetlen vagy közvetett árcsökkentésre kérik, az mindig lehetőséget ad arra, hogy megértse tárgyalópartnere valódi igényét. Az általuk megfogalmazott ajánlat gyakorlatilag az ő legjobbnak vélt ötletük arra vonatkozóan, hogy kielégítsenek egy konkrét igényt. Előfordulhat azonban, hogy önnek egy alacsonyabb költségvonzatú megoldása is lehet erre.

Például: „Árcsökkentésre lenne szükségünk, mert a piaci részesedésünk csökkent, és az értékesítésünk is visszaesett”. Az igény ebben a példában a piacrész visszaszerzése, amit ők azzal akarnak elérni, hogy ön csökkentse az árát. A kérdés, hogy van-e ilyen esetben egy kreatívabb javaslata a részükre, ami kisebb költséggel jár önnek, és nekik segítség a piaci részesedés növelésében. Például egy termékfejlesztés, új termék bevezetése stb.

Erő felmutatása

annak érdekében, hogy a másik felet tárgyalóasztalhoz ültessük. A rossz híreket érdemes a tárgyalás elején felvetni. Például: „Árrésünk folyamatos csökkenése fenntarthatatlan. Eljutottunk arra a pontra, hogy feltegyünk magunknak azt a kérdést, hogy erőforrásainkat más, jobb megtérüléssel működő ügyfeleinkre összpontosítsuk. Mindezek ellenére ma azért jöttünk, hogy kölcsönösen előnyös megoldásokat dolgozzunk ki közösen.”

Nyissunk meg új lehetőségeket!

Például: „Tételezzük fel, hogy közösen fektetnénk be X-be.

Ez a befektetés milyen előnyökkel járna az önök üzletére nézve?”

Kreativitás és egymás üzleti ismereteinek hiányában gyakran az ár az egyetlen javasolt változó, ami nem eredményez kölcsönös értékteremtést, csak a meglévő értékeket osztja újra. Az értékteremtéshez mindkét félnek elégedettnek kell lennie a másik ajánlatával.

Sok szerencsét, és jó tárgyalásokat!

 

Scotwork Ausztrália blogírás fordítása

 

Címkék:
Scotwork tárgyalás tárgyalástechnika scotwork profitárgyaló tárgyalásikészség-fejlesztás Scotwork tárgyalási blog tárgyalás profitárgyaló blog
scotwork

Átalakítjuk a világ hozzáállását a tárgyalásokhoz!

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Scotwork

Tárgyalási tippek olvasmányos történeteken keresztül a Scotwork nemzetközi trénereinek tollából magyarul. Fejlessze tudását, ismerje meg ahogy a profik gyakorolják a tárgyalás művészetét és kapjon ötleteket saját tárgyalásihoz! Legyen Profi Scotwork Tárgyaló!

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu