SEO tippek rátermett HR-eseknek
A Google segít a munkakeresőknek megtalálni a legjobb munkahelyet. HR-esként te is segíthetsz a Google-nek, hogy hatékony legyen. A céged hálás lesz érte.
A keresőoptimalizálás, vagyis a SEO célja, hogy a Google-ban minél jobb találatot érjen el a weboldal az ingyenes találatok között. Ha HR-es vagy, ezt a tudást remekül ki tudod használni, ha egy kicsit is értesz hozzá. Pontosan ezért gyűjtöttük össze a legfontosabb ezzel kapcsolatos tennivalókat, amelyek segítségével egyszerűen léphetsz előre nagyot a SEO világában anélkül, hogy profi szakembert kellene bevonnod hozzá. Ahhoz, hogy időről időre új dolgokkal kelthesd fel a megfelelő emberek érdeklődését és rövid időn belül megtaláld a megfelelő munkaerőt az adott pozícióra, érdemes beépíteni a munkádba a lenti pontokat.
Akár kisebb cégnél, akár egy nagyvállalatnál dolgozol, a munkaerő keresése szempontjából az alapok szinte semmiben sem különböznek, hiszen mindenki szakmailag és emberileg is tökéletes, megbízható munkatársat keres, akinek a segítségével sikereket érhet el a cég. Ahhoz, hogy minél előbb elérd és megtaláld a potenciális jelölteket, alapvetően két dologra van szükség az online felületeken. Az egyik a megfelelő mennyiségű információk feltüntetése, a másik pedig a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás. Ha az utóbbiban sikeres vagy, akár a legnagyobb konkurencia weboldalát is a sajátod mögé sorolhatod anélkül, hogy súlyos összegeket adnál ki minderre.
1. Végezz egy kisebb kulcsszókutatást!
Az első és legfontosabb feladat a keresőoptimalizálással kapcsolatban, hogy keress a céggel kapcsolatban kulcsszavakat, amelyek kapcsolódnak a vállalkozáshoz és az általa hirdetett pozícióhoz. Ha találsz ilyeneket, a karrier oldalon megfogalmazott szövegbe ezeket mindenképpen fogalmazd bele, így ugyanis máris sokkal előrébb sorolja majd a felületet a Google keresőmotorja. Ha nem tudod, hogy kezdj ehhez hozzá, ajánljuk az Ubersuggest nevű oldal használatát! Egyszerűen keress rá például a saját céged nevére, valamint arra a szóra, hogy állás és máris látni fogod a kapcsolódó kereséseket.
Ezzel tulajdonképpen olyan információk birtokába jutsz, amelyeket ha ügyesen kihasználsz, hamar számos olyan embert is elérhetsz, aki adott esetben korábban még nem is hallott a cégről vagy az általa kínált pozíciókról.
2. Ezekre a kérdésekre válaszolj a karrier oldalon, hogy a jelentkezők minél jobban képben legyenek!
Amikor valaki állást keres és felkelti az érdeklődését egy adott cég által hirdetett pozíció, bizonyára számos kérdés merül fel benne, amelyekre a válaszokat érdemes előre elárulni neki. Ugyanis ha feltünteted a weboldalon, hogy pontosan milyen feladatokra számíthat, hogy gondolkodjon a várható időbeosztással kapcsolatban vagy pontosan hol lesz a munkavégzés helye, máris hatalmasat léptél előre, ezek az információk ugyanis remek szűrőként funkcionálnak még a jelentkezés előtt.
Fontos a pontos helyszín!
Hiszen ha egy érdeklődőnek úgy tűnik, ez az álom állása, de órákig tart, míg odaér reggelente tömegközlekedéssel, máris elbizonytalanodhat, ugyanakkor ha van lehetőség például céges busszal kijutnia, rögtön másként fest a helyzet. Különösen lényeges ez abban az esetben, ha a vállalkozás székhelye mellett egyéb helyszíneken is folyik munka, ahol szükséges megjelennie a munkatársaknak.
Lényeges a munkarend!
A munkarend is érdekes lehet, különösen azok számára, akiknek gyermeke van, hiszen nem mindegy, hogy reggel hány órára kell beérnie, mennyire rugalmas a beosztás, illetve mennyi túlóra várható bizonyos időszakokban.
Pontos feladatok felvázolása
A pontos feladatok felvázolása szintén lényeges, hiszen például egy titkárnői munka számos különböző tevékenységet takarhat, amelyek kapcsán nem mindenhol ugyanolyanok az elvárások. Viszont ha már a jelentkezés előtt tudja, mit várnak el tőle az adott pozícióban, egyik felet sem éri meglepetés az interjúk során.
Karrierépítési lehetőségek
Sokak számára szempont az is, milyen karrierépítési lehetőségei vannak az adott cégnél és van-e módja fentebb jutni egy idő után a ranglétrán, így ezzel kapcsolatban is érdemes információkat közzétenni a vonatkozó oldalon.
Fizetés, egyéb juttatások
Bár a várható pontos fizetést ritkán szokták megjelölni, érdemes feltüntetni, hogy számíthat-e kiemelt, versenyképes bérezésre az érdeklődő vagy esetleg átlagos fizetés mellett egyéb kiegészítő juttatásokra számíthat.
Ne feledd, amikor megírod ezeket a tartalmakat, mindig gondolj az 1-es pontra és használd bátran a keresőszavakat! A fizetés egy olyan téma, amire gyakran rákeresnek az álláskeresők.
3. Belső linkek használata
Annak érdekében, hogy az oldalad ne csak informatív legyen, hanem jó eredményeket is érjen el a keresőben is, figyelj rá, hogy a vonatkozó online felületen a cég más fontos oldalaira is mutassanak linkek, vagyis alkalmazd a belső linkelés módszerét! Ilyen lehet például a cég bemutatkozó oldala, a „Rólunk” rész, de a vállalkozás történetét bemutató oldal is ide sorolandó. Ezáltal ugyanis nem csak a továbbkattintási kedvet növelheted, de a keresőben is jobb pozíciót érhetsz el.
A nagyobb cégek honlapja sokszor rengeteg hibát tartalmaz. Ha te odafigyelsz arra, hogy az állásajánlatok oldal rendben legyen, és oda megfelelő számban mutassanak linkek, máris sokat tettél a cégért.
4. Mondják el a jelenlegi munkatársak, hogy miért jó nálatok dolgozni!
A sok-sok információ mellett lényeges arról is szót ejteni, hogy miért is jó nálatok dolgozni. Kerülhetnek ide a céggel és a pozícióval kapcsolatos kecsegtető információk is, ám a legmeggyőzőbb mindig a jelenlegi dolgozóktól származó idézetek. Hiszen nincs annál hitelesebb forrás, mint amikor valaki a neve, a pozíciója és adott esetben a fotója feltüntetése mellett vállalja a véleményét néhány mondatban. Ráadásul ezáltal egy kicsit „beleshet a kulisszák mögé” az érdeklődő és megismerheti azokat, akikkel a sikeres interjúk után együtt dolgozhat.
5. A karrier oldalról ne maradjon le semmi!
A karrier oldal mindig rengeteg információ forrása kell, hogy legyen. Pontosan ezért neked is nagyon oda kell figyelni arra, hogy a szerkesztés során biztosan ne maradjon le semmi, hiszen nagyon sok múlhat egy ilyen apróságon. Lényeges, hogy legyen rajta kapcsolatfelvételi lehetőség, hiszen ha úgy érzi a jelentkező, ez álmai állása, viszont nem tud rá egyszerűen jelentkezni, jó eséllyel tovább fog majd kattintani.
Emellett ajánlott az is, hogy szerepeljen ott a te neved és elérhetőséged, sőt, akár egy fénykép is rólad! Utóbbi nagyobb cégek esetében is praktikus, ugyanis sokkal szívesebben írnak az emberek levelet vagy küldenek jelentkezést egy személynek, mint egy személytelen kapcsolati formának.
Ha HR-esként dolgozol, te tudod a legjobban, mennyire fontos az, hogy minden nap a legjobbat hozd ki a munkádból és mindig tudj újat mutatni mind a feletteseid, mind pedig a potenciális jelentkezők számára. Hiszen nyilván a legfőbb cél az, hogy az adott pozícióra minden szempontból megfelelő embert találj, aki nem csak hatékonyan végzi a dolgát, de jól is érzi magát a vállalatnál a mindennapok során. A verseny erős, ezért érdemes mindent kihasználni.
Verdes Tamás