5 dolog, amit fogadj meg, ha 2019-ben toborzol
Év végén egy pillanatra megállunk, értékeljük az előző évet, és terveket szövünk az új évet illetően. Hadd adjak néhány tippet, amit érdemes megfogadni az új évben (is), ha valaki toborozni kezd idén.
1. Minden
Év végén egy pillanatra megállunk, értékeljük az előző évet, és terveket szövünk az új évet illetően. Hadd adjak néhány tippet, amit érdemes megfogadni az új évben (is), ha valaki toborozni kezd idén.
1. Minden jelentkezőnek adj visszajelzést. Még akkor is, ha nem hívod fel telefonon vagy nem jut be személyes interjúra. Elutasító leveleket általában csoportosan küldünk, nincs igazán lehetőség, kapacitás személyre szabni őket. E-mail-es elutasítás esetén érdemes megköszönni az érdeklődést és valamilyen általános, a jelentkezőtől független indokot adni. Ha visszavonták a pozíciót vagy belső jelentkező került kiválasztásra, ezeket bátran írd meg.
2. Akivel valamilyen formában személyes kapcsolatba kerültél, adj minőségi feedbacket az elutasítás okáról. Bármennyire is kereslet vezérelt a munkaerőpiac, ha valaki szeretne egy pozíciót, kudarc lesz egy visszautasítás. Kevés plusz energiával segítheted valakinek az elhelyezkedését, és magadat is profi színben tűnteted fel.
3. Mielőtt meghirdetsz egy pozíciót, ülj le a vezetővel, akinek a csapatába keresni fogsz (hiring manager). Ne hagyd, hogy annyival lerázzon, hogy átküldte a munkakörit, innentől oldd meg. Az úgynevezett intake session során lehetőséged van több részletet megtudni a pozícióról, a csapatról, az elvárásokról, tisztázni tudod a kiválasztás menetét, és át tudod beszélni a vezetővel, ő mire számíthat a kiválasztás során - mennyi idő alatt kap profilokat, várhatóan hány jelentkezővel tud találkozni, megoszthatod mik a korábbi, párhuzamosan futó kiválasztási folyamatok tapasztalatai.
4. Ha még nem tetted volna, kezdd el mérni a toborzási csatornáid hatékonyságát és költségét. A legtöbb cégnek nincs korlátlan büdzséje a toborzásra, ezért érdemes megnézni, honnan jönnek a jelentkezők, milyen forrásból érkező jelentkezőket vesztek fel nagy számban, és ezekre a csatornákra összpontosítani a költéseiteket.
5. Kérdezd meg az interjún, mi az, amit ő szeretett volna elmondani magáról, de nem volt rá lehetősége a beszélgetés során. A felkészült jelentkezők általában átgondolják, mi az, amit fontos lenne elmondani a pályázatukkal kapcsolatban, a kérdések során viszont sokszor más irányt vesz a beszélgetés. Adj lehetőséget arra, hogy elmondják az üzenetet, amivel készültek.
Mindenkinek sikeres toborzást kívánok 2019-re!