Erre figyelj, ha álláshirdetést írsz - Toboroz az ország tippek
Álláshirdetés írása esetén rengeteg kérdés merülhet fel. Mi az, ami a leggyakoribb hiba? Hogyan lehet feldobni és a célcsoportra fókuszálni egy kiírást? Magyar vagy angol nyelvű leírás?
Legyen jól strukturált és nem túl hosszú
Szellemi munkaköröknél egy jól megírt álláshirdetés nem hosszabb kinyomtatva egy A4-es oldalnál (komplex vezetői munkakörnél ez lehet terjedelmesebb). Nagyjából ennyi a befogadókészsége egy átlagos, rövid idő alatt sok állást átpörgető olvasónak. A hirdetés formailag a következő részekből tevődik össze: pozíciónév, a cég rövid leírása, feladatok, amit nyújt a munkaadó, elvárások, jelentkezési információk.
Legyen érthető és egyértelmű neve a pozíciónak
Mivel a különböző netes böngészőkben, állásportálok keresőiben a hirdetés leghangsúlyosabb része a pozíciónév, ennek egyértelműnek és figyelemfelkeltőnek kell lennie, hogy minél több ponteciális jelöltet elérjen. Az olyan megfogalmazások, mint account manager, sourcing specialist nem teszik jól beazonosíthatóvá, hogy pontosan milyen szakmai hátterű álláskeresőnek való ez a pozíció. Persze sok esetben multinacionális cég előírásai és belső szabályzatai állnak az egységes angol nyelvű megfogalmazások mögött. Jó azonban tudni, hogy a magyar piacon a magyar állásneveket és a magyar nyelvű leírásokat kattintják jobban a felhasználók.
Jelezd a pozíciónév mögötti részmunkaidős lehetőséget
Ha nem teljes munkaidős állásra keresünk új munkatársat, akkor már a pozíciónév mögé írjd oda, hogy 4, 6 órás/távmunkás. Ezzel jól le tudod szűkíteni a munka iránt érdeklődők körét: azaz aki ilyesmire hajt, ő ezt biztosan megtalálja.
Figyelj az egyes rovatok arányára
A leggyakoribb hiba az elvárások-feladatok-amit nyújtunk hármas egymáshoz való arányának felborulása. Például ne legyen kétszer olyan hosszú az elvárások felsorolása, mint a feladatoké és az ezért nyújtott kompenzációé. A hirdetés célja az is, hogy kedvet csináljon az álláskeresőnek, megnyerje a jó és motivált szakembereket. Ha csak elvárásokat sorolsz fel, a mérleg másik oldalába pedig csak a versenyképes fizetés megjelölést illeszted be, azzal nem biztos, hogy eléred célodat.
A közhelyek csak a helyet veszik el
Az olyan megfogalmazások, mint “jó kommunikációs készség”, “csapatban dolgozás”, “kitartás”, “ügyfélközpontúság” olyan kikötések, amelyekbe szinte mindenki belelátja magát. Így ezek nem szűrnek, nem adnak hozzá plusz információt a pozícióhoz. A szükséges puha képességek (soft skill) meglétét úgyis a kiválasztás további szakaszában méred.
Csak a munkához szükséges elvárásokat kérd
Ne Supermant keress, hanem az adott munkát elvégezni képes jelöltet. Ha elegendő a kommunikációs szintű angoltudás, akkor ne tárgyalásit vagy felsőfokút írj bele. Ha csak írásban kell jónak lenni, akkor azt is jelezd. Divat Magyarországon a legtöbb szellemi munkakörhöz diplomát kikötni. Érdemes ezt is felülvizsgálni, hogy valóban szükséges-e. Nyilván egy mérnöknél, tanárnál, orvosnál igen, de például egy informatikusnál, egy pénzügyesnél, egy beszerzőnél már nem feltétlenül.
Találd meg a selling pointot, vizualizálj
Önmagában a száraz leírás már kevésnek tűnik a figyelemért folyó harcban. Minden pozíciónál találd meg azt az elemet, amivel el lehet adni a pozíciót. Például: saját konditerem, évente külföldi tanulmányút, “A” kategóriás iroda,mentorprogram pályakezdőknek. Érdemes valamilyen vizualizált formát bevetni, ami lehet egy fotó a munkahelyről, a leendő kollégákról, egy vonzó juttatási elemről.
Jelentkezési határidőt inkább ne adj meg
Miért is? Ha nem érkezik megfelelő minőségű pályázó, akkor elképzelhető, hogy tovább online tartod a hirdetést. Ha megadsz egy már lejárt jelentkezési határidőt, csak magadnak adsz munkát azzal, hogy át kell írnod a dátumot (ha elfelejted, akkor sok érdeklődő már lejártnak gondolja). Az érvényességet legegyszerűbb az online elérhetőséggel jelölni. Amíg megtalálható, addig pályázható. Ha már nem aktuális, akkor úgysem érhető el.
Fizikai dolgozó keresésénél még tömörebben
Betanított munkások, operátorok, idénymunkások keresésénél a sokkal rövidebb álláshirdetés a célszerű. Elegendő a legfontosabb kérdésekre válaszolni: milyen cég, hol, milyen munka, mennyi pénzért, munkaidő, mikori kezdéssel, kit lehet hívni telefonon. Tanácsos még megadni, hogy szállást ad-e a munkaadó illetve a munkába jutásról gondoskodik-e például céges busszal.