logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2012.01.11 - 13 éve
[email protected]

A bizalomépítés két csodaszere

Előző bejegyzésemben az ifjabbik Stephen Covey gondolatát osztottam meg, miszerint a bizalom olcsóbbá és gyorsabbá teszi a dolgokat. A bizalom sebessége című könyvből azt is megtudhatjuk, miképpen építhetünk bizalmat társas kap

Előző bejegyzésemben az ifjabbik Stephen Covey gondolatát osztottam meg, miszerint a bizalom olcsóbbá és gyorsabbá teszi a dolgokat. A bizalom sebessége című könyvből azt is megtudhatjuk, miképpen építhetünk bizalmat társas kapcsolatainkban. A két csodaszer a következő: normálisan viselkedünk és nem vagyunk igénytelenek munkánkkal kapcsolatban.

Nem pont ezt a két kategóriát használja, de a tizenhárom javasolt viselkedési minta véleményem szerint jól passzol az általam proponált felosztásba. Normális viselkedés alatt értjük, hogy őszintén beszélünk, átláthatóak vagyunk, tisztelettel viseltetünk mások iránt, odafigyelünk másokra, nem szidjuk az embereket a hátuk mögött, megtartjuk az ígéreteket, bocsánatot kérünk, ha hibázunk, és megbízunk másokban, ha már ugyanezt várjuk el tőlük a mi irányunkban. Tartok tőle, hogy akinek ezeket könyvből kell megtanulnia, azokon már nemigen segít e tudomány.

A munkával kapcsolatos igénytelenség-mentesség azt jelenti, hogy nem csak elténykedünk, hanem eredményeket is produkálunk, tisztázzuk az elvárásokat, saját magunkat és másokat is számon kérünk, szembenézünk a problémákkal és törekszünk a folyamatos fejlődésre.

Feltételezem, azért lehet 400 oldalt teleírni a témával, mert korántsem általános a normális viselkedés és a nem igénytelen munka. Furcsa, de manapság igazi versenyelőnyt lehet kovácsolni azzal, ha valaki például azt és akkor szállítja, amit és amikorra ígért. Kiemelkedő ügyfélszolgálati tapasztalatot nyújt, ha a szolgáltató elnézést kér a kellemetlenségért, és megoldja a problémát. Felső vezetők nagyra értékelik, hogy valaki végre őszintén megmondja a véleményét. Az emberek többsége meglepődve tapasztalja, milyen jó dolog, ha meghallgatják. A tanulásra képes személyek és szervezetek jobban alkalmazkodnak a körülmények kiszámíthatatlan és gyors változásaihoz. És így tovább.

Az eredeti két kategória egyébként, ami ifj. Covey szerint hitelességünk alappillére, a jellem és a kompetencia. Jellemünkhöz kapcsolódik tisztességünk és szándékaink, míg kompetenciánkhoz képességeink és eredményeink. Ezekből áll össze egészséges önbizalmunk, amire épülve megfelelő viselkedésünk embertársaink bizalmát is kiválthatja.

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
Tudatos Vezetés

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu