logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2011.03.22 - 14 éve
[email protected]

Közösségi média a vállalati tanulásban

Az ember társas lény – ez nem újdonság. Az internet korában, és különösen az utóbbi évek közösségi médiás világában mind időben, mind földrajzilag megnövekedett az a tér, amiben társas bír lenni. Csak egy hazai adat: a Faceb

Az ember társas lény – ez nem újdonság. Az internet korában, és különösen az utóbbi évek közösségi médiás világában mind időben, mind földrajzilag megnövekedett az a tér, amiben társas bír lenni. Csak egy hazai adat: a Facebook lakossági penetrációja több mint 28%. Az internethasználók körében nyilván még magasabb. Hát biztosan a gyerekek ezzel szórakoznak. A tény ezzel szemben a következő: a felhasználók 50%-a 25 évnél idősebb, tehát aktív dolgozó korú (forrás: Social Times). A DEVISE Hungary tavalyi döntéshozói felmérése azt találta, hogy a vezetők 52%-a tudatosan nem használja a közösségi honlapokat, viszont 48% igen, akár többet is párhuzamosan. Ahogy a téma két szakértője, Bingham és Conner fogalmaz: „A közösségi média megérkezett, függetlenül attól, hogy részt veszel-e benne. Az emberek társas lények, és az új technológiák segítségével kapcsolatokat fognak teremteni. Két választásod van: az útjukba állsz, vagy felszállsz a fedélzetre.”

Mára már talán minden vállalat belátta, hogy valamiféle honlapra (web 1.0) szükség van. Az utóbbi pár évben egyre több cég érezte úgy, hogy marketingtevékenységében szerepet kellene, hogy kapjon a web 2.0, az internetes média azon területe, ahol a felhasználók interaktív módon közreműködnek a tartalmak előállításában. A vállalatok egy része ebben előrébb jár, a többsége egyelőre inkább csak nem akar kimaradni. Két dolog feltétlenül motiválja őket: egyrészt tömegek vannak jelen a befogadó oldalon, másrészt a hagyományos marketingtevékenységekhez viszonyítva ez szinte ingyen van.

A mi érdeklődésünket Pusztai Csaba kollégámmal viszont nem a marketing-felhasználás keltette fel, hanem egy újabb alkalmazási lehetőség: miképpen használják az úttörő szervezetek a közösségi média eszközeit a vállalaton belül: a tanulás, a kommunikáció, a közösségépítés és a innováció területén. 2011. április 13-án nyílt tréninget tartunk ebben a témában a KPMG-BME Akadémián.

A program első részében áttekintjük a témakör háttér-ismereteit: a szervezeti tudás és tanulás, a bizalom- és közösségépítés alapkérdéseit, valamint a hálózatos világ és a web 2.0 szerepét mindebben.

Aztán konkrét példákat tárgyalunk az utóbbi évek nemzetközi gyakorlatából:

Belső közösségi oldalak kialakítása pl. a munkatársak informális kapcsolatainak erősítése érdekében.

Vállalati web-alapú fórumok létrehozása, ahol pl. szakmai tanácsokkal, ötletekkel, támogatással szolgálhatnak egymásnak a szervezeten belül (vagy akár földrajzilag is) egymástól távolabb dolgozó kollégák/teamek.

Blogok (web-es naplók) publikálása, amiben a munkatársak (vezetők) megoszthatják tapasztalataikat, kezdeményezéseiket, gondolataikat a vállalati élet olyan aspektusairól, amelyekre élő szóban nem adódik alkalmuk.

Wiki, közösen szerkesztett tudástár bármilyen olyan témában, amit nem fednek le (vagy nem tudnak lefedni) a formalizált vállalati információs rendszerek, de mégis fontosak a szervezet olajozott napi működéshez és például az új munkatársak szocializálásához.

Microsharing, gyors és rugalmas kapcsolattartás csapaton belül és csapatok között, amikor fontos egymás követése és a folyamatos, de rövid visszajelzés az előrehaladásról.

Az egynapos képzés második felében a gyakorlati alkalmazással kapcsolatos feladatok, valamint a bevezetés lépései és kihívásai kerülnek a középpontba.

A képzésre ezen a linken lehet jelentkezni.

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
Tudatos Vezetés

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás szabadság profitárgyaló tanulás önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu