logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2011.03.28 - 14 éve
[email protected]

Tiltsuk vagy használjuk?

Még mindig számos vállalatnál hallom, hogy az új médiával kapcsolatos stratégiájuk abban merül ki, hogy megtiltják a legnépszerűbb közösségi oldalak használatát a céges számítógépekről. Feltételezem, hogy azért, nehogy a dr

Még mindig számos vállalatnál hallom, hogy az új médiával kapcsolatos stratégiájuk abban merül ki, hogy megtiltják a legnépszerűbb közösségi oldalak használatát a céges számítógépekről. Feltételezem, hogy azért, nehogy a drága munkaidőt facebookozással töltsék a kollégák. Gondolom, elkerüli a figyelmüket, hogy például saját okostelefonról, iPhone-ról vagy iPadről az emberek egész álló nap a letiltott oldalakat böngészhetik, de ha nincs ilyen készülékük, akkor is van néhány trillió weboldal, amivel agyonüthetik a munkaidőt. Internet nélkül is kedvükre játszhatnak tetrist vagy passziánszt, vagy akár nyitott szemmel a képernyőre meredve alhatnak.

A munkaidő munkával töltését alternatív megoldásként úgy is elérhetjük, ha annyi feladatot adunk, ami kitölti a munkaidőt, majd számon is kérjük azok elvégzését.

Persze olyan szervezetek is vannak bőven, akik ahelyett, hogy széllel szemben végeznék kisdolgukat, megpróbálják hasznukra fordítani az új média nyújtotta lehetőségeket. A napokban olvastam a Burson-Marsteller Global Social Media Check-up 2011 című felmérését a globális Fortune 100 vállalat közösségi média használatának gyakorlatáról, valamint annak változásairól az előző évhez viszonyítva (köszönöm Pécsi Ferenc médiabloggernek, hogy felhívta rá a figyelmemet). Nézzük az eredményeket:

A Fortune 100 cég 84%-a, ezen belül a minta felét kiadó európai vállalatok 89%-a használja legalább az egyik közösségi média platformot a vizsgáltak közül (Facebook – 61%, Twitter – 77%, YouTube – 57%, vállalati blog – 36%). Természetesen az első használati mód, ami adja magát, a marketing, de számos egyéb alkalmazásra van precedens: a BNP Paribas a Facebook-on toborzó játékot ajánl egyetemi hallgatóknak, a Honda oldalán pedig a márka rajongói osztják meg a többiekkel, amit épp akarnak. A Twitteren híreket sugároz a többség, de vannak, akik ügyfélszolgálatra, az érintettek által megfogalmazott megjegyzésekre adott válaszok publikálására, vagy akár állások meghirdetésére használják (GE, Samsung, Boing, LG). Az IBM-nek 21 csatornája van a YouTube-on, a GE-nek 12, a Fordnak 10. Az átlagos video-nézés száma a felmérés résztvevői között csatornánként 680.000. A Toyota például oktatóvideókat, demonstrációkat, műszaki leírásokat tesz közzé ilyen módon.

Komolyan is veszik, hogy élőek legyenek az oldalak: a cégek 84%-a legalább hetente tesz közzé új tartalmakat. Mi több, a cégek 74%-a engedi, hogy bárki írhasson az üzenőfalukra. Ez aztán a kontroll elengedése! (Ami természetesen a legnagyobb nehézséget jelenti a vállalatoknak, ha bele akarnak kóstolni a közösségi média világába, akár vállalaton kívül, akár belül.)

Az érdeklődés és a növekedés exponenciális. A vállalatok Facebook oldalának átlagos „like” száma tavaly óta megduplázódott (88.000), ugyanez a Twitter követők esetében 2.4-szeresére nőtt hasonló időszak alatt (5.000).

A vállalati blogok nem annyira elterjedtek, mint az előzők, de a Fortune 100-asok több mint harmada alkalmazza az eszközt. Átlagosan 7 blog van vállalatonként globálisan, az USÁ-ban 14. A statisztikákat felfelé húzza, hogy pl. az IBM-nél 86-ot, a HP-nél 83-at regisztráltak. A China Mobile úgy vélekedik, hogy a vállalat véleményvezérségét és kutatás-fejlesztési erősségét jól meg tudja mutatni a kollégák blogolása.

A szerzők megjegyzik azonban, hogy a vállalatok jelentős része még mindig inkább csak "műsort sugároz" az új csatornákon, ahelyett, hogy odafigyelne arra, amit hozzá beszélnek.

És ezek mind csak a vállalaton kívüli közösségi médiahasználat adatai. Ahogy korábbi cikkemben írtam, az úttörő cégek kezdik felismerni, micsoda lehetőség van a tűzfalon belüli alkalmazásra, tudásmegosztási, tanulási, belső kommunikációs és közösségépítési célzattal (az említett cikk utáni hozzászólásokban megfontolandó ellenvetések és az azokra adott lehetséges válaszok is olvashatók).

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
Tudatos Vezetés

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás szabadság profitárgyaló tanulás önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu