Tesk 
Megjelent: 13 éve

2,5-szeres növekedés a Tesknél

A Tesk számára mérföldkő volt a 2006-os év, hiszen a kiközvetítések számát és ezzel együtt az árbevételt tekintve 2,5-szeres növekedést tudnak maguk mögött.

A közel 170 állásba elhelyezett, kiközvetített munkavállalóval elért eredmény a céget az ország 10 legnagyobb munkaerő-közvetítőinek sorába emelte. 2005-ben a legmagasabb havi közvetítési szám (azaz, az állásba elhelyezett, munkát kezdettek száma) 11 fő volt, 2006 csúcshónapjában ez a szám a 27-et is elérte.

A 2007-es év a Tesk számára is legelőször az elmúlt időszak értékelésével és a közép- és hosszú távú tervek elkészítésével vette kezdetét.

A gazdasági trendek munkaerő-piaci hatásai
Az ország gazdaságának még mindig (és valószínűleg még jó ideig) meghatározó bevételi forrása (valamint munkaerő-felevője) az energiaipar, autó- és elektronikai ipar, a távközlés, valamint az energiaszolgáltató ágazat és a kiskereskedelem. A Tesk folyamatosan közvetít munkavállalókat ide, elsősorban mérnöki munkakörökbe, és egyéb területekre is (HR, pénzügy, stb.). Ugyanakkor egyre gyorsul a szolgáltató szféra fejlődése. Egyre-másra jelennek meg és adnak magukról hírt a sajtóban azok a nemzetközi szolgáltatók, amelyek technikai (IT vagy egyéb), gazdasági vagy éppen marketinges/kereskedelmi területeken nyújtanak ügyfél-támogatást nemegyszer a világ másik végére, leginkább persze a német nyelvterületek felé. A magyar (képzett) munkaerő (feltételezve, hogy nyelvtudása eléri a kommunikációs szintet német vagy angol nyelvből) rendkívül keresetté vált, és még viszonylag kis szaktudással, akár pályakezdőként is megbecsült munkatársa lehet valamelyik jó nevű nemzetközi ügyfélszolgálatot nyújtó vállalkozásnak. Ez a trend jelenleg még erősödik, a munkaerő-piac kapacitása viszont véges, mert a nyelvtudás nem tartozik a pályakezdők erősségei közé.

A Tesk kompetencia-területe
Sokat változott a munkaerő-igény gazdasági környezetünkben. A Tesk számára komoly kihívást jelentettek a tavalyi évben, és jelentenek valószínűleg még jó pár évig azok a projektek, amelyekben nagy számban nemzetközi ügyféltámogató (problémamegoldó) és rendszer-felügyeleti munkatársak felkutatása és megszerzése a cél. A kutatási probléma nagyjából három fő elemből tevődik össze:

  • magas szintű nyelvtudással kell rendelkeznie a munkavállalóknak,
  • az adott technikai tudás birtokában kell, hogy legyenek a jelöltek (ez lehet IT, marketing vagy pénzügy, vagy épp szoftver-ismeret),
  • mindemellett költségeit tekintve be kell férnie a nemegyszer szűkre szabott keretek közé hiszen addig éri meg a szolgáltató központokat Magyarországra telepíteni, amíg a munkaerő ezen az áron elérhető.

A feladat összetettségéből meg kell értenünk a fő prioritásokat, és meg kell találnunk azokat a lehetséges forrásokat, ahol az adott tudású-képességű jelöltek megtalálhatók. A jelöltek megtalálása persze még csak szükséges, de nem elégséges feltétele a munkavállaló megszerzésének. A jelöltek döntésében meghatározó a szerepe a tanácsadóknak, akik teljes meggyőződéssel képesek a jelöltek felé kommunikálni a vállalati értéktényezőket. Ez egyrészt felkészült, másrészt a feladat iránt elkötelezett, az értékeket ismerő és megfelelő értékítélettel rendelkező szakemberek alkalmazását kívánja meg, akik ugyanakkor a jelöltek szakmai tudásának felmérését is képesek elvégezni.

Nem utolsó szempont mindezek mellett a projektek gyors lebonyolítása. Mert ha egy-egy projektre a megbízó 3 hónapot rászánhatna, akkor lenne bőségesen idő arra, hogy egy-egy feladatkörben alapos tapasztalatot szerezzünk, és kényelmesen elvégezzük a munkát. Az új projektek kiadásakor azonban legtöbbször az "sos" és "extra sűrgős" megjegyzéssel találkozunk, amely komoly kihívást jelent a projektek gyors megértésében (ma mérnök, holnap szoftverfejlesztő vagy közgazdász szakembereket kell keresünk 20-as létszámmal), és a feladatok szakszerű elosztásában, priorizálásában.

Kijelenthetjük, hogy a Tesk a zöldmezős vagy nagy létszámbővítéssel járó projektek szakmailag magas szintű és rendkívül rövid időn belüli lebonyolítására szakosodott tanácsadó céggé vált úgy, hogy mindemellett szakmai sokrétűségét megtartotta.

Jövőkép
A Tesk képességei és tudása megadja azt a követendő irányt, amelyet a cég közép- és hosszú távú céljai jelölnek ki. A személyzeti tanácsadásban a jövő legnagyobb kihívása éppen az új projektek sikeres lebonyolításával járó összetettség, amely az időtényező, a szakmailag széleskörű kompetencia, gyors problémamegoldás, és a feladat iránt elkötelezett szakemberek iránti igényből tevődik össze. Ma már kevés azt állítani, hogy jelentős adatbázissal vagy széles kapcsolatrendszerrel rendelkező tanácsadók vagyunk, ahogy szintén kevés az, ha összetett vizsgálati módszereinkkel képesek vagyunk a jelöltek alkalmasságát megítélni.

Sokkal inkább az igények gyors változására adott válaszunk, azaz a belső fejlődésünk sebessége és ezzel a piaci igények követési sebessége az, amely a versenyképességet biztosíthatja. Vagy inkább az a sebesség, amellyel képesek vagyunk elémenni az igényeknek, és ma már a holnap igényeire is képesek vagyunk megmutatni a megoldásokat.


  • 2020.03.207 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz Részletek Jegyek
  • 2020.03.31Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter