kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 13 éve

A kormány 2013-ra is befagyasztaná az egészségügyben a mozgóbért

Meghosszabbítaná a kormány az egészségügyi ágazati mozgóbérek - vagyis a pótlékok - alapjának befagyasztását, továbbá előírnák a taj-kártya mellett fényképes személyazonosító igazolvány bemutatását, az üzemi balesetek után pedig legfeljebb egy éven belül lehetne kérelmezni a táppénz megállapítását - derül ki a kormány honlapjára felkerült újabb egészségügyi salátatörvény-tervezetből.

A hatásvizsgálati dokumentumok egyikében azt írták: az idén megkezdett egészségügyi ágazati bérfejlesztés folytatása a rendelkezésre álló költségvetési források függvényében lehetséges. Figyelemmel arra, hogy a mozgóbérek "befagyasztásáról" rendelkező szabályozás - módosítás hiányában - 2013. január 1-jével hatályát vesztené, ennek költségvetési hatásai miatt a szabályozás további fenntartása szükséges.

E dokumentum szerint a tervezett intézkedés a béremelésre jogosultak közül csaknem 16 ezer orvost, több mint 72 ezer egészségügyi szakdolgozót, valamint több mint 1400 egyéb egészségügyi dolgozót érintene hátrányosan.

Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról szóló kormány-előterjesztés tervezetéhez jövő csütörtökig várják a véleményeket. A javaslatcsomaggal többek között az egészségügyről szóló, az egészségügyi ellátórendszer fejlesztéséről, valamint a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló törvényeket módosítanák.

A tervezet értelmében szűkítenék például a méltányosságból igénybe vehető egészségügyi szolgáltatások körét. A jövőben az 1000 forint havi terápiás költséget el nem érő készítményekre nem adnának méltányossági támogatást. Ezt az intézkedést azzal indokolják, hogy a kis értékű készítmények támogatása méltányossági szempontból indokolatlan, és az eljárással járó magas költségekkel nincs arányban a megítélhető kis összegű támogatás.

Határidőhöz kötnék továbbá az üzemi balesetek után járó táppénz igénylését is. Mint írták, az üzemi baleset elismerése iránti kérelem benyújtásának határideje jelenleg korlátlan, márpedig a baleset kivizsgálása, körülményeinek rekonstruálása az idő múlásával egyre nehezebb, illetve lehetetlen. Ezért az üzemi baleset után járó táppénz megállapításához a kérelmet a baleset bekövetkezésétől számított egy éven belül kellene benyújtani.

Előírnák továbbá, hogy a jövőben egészségügyi szolgáltatás igénybevételéhez a taj-kártya mellett a személyazonosság igazolására alkalmas arcképes igazolványt is kötelező legyen bemutatni. A kormány hatásvizsgálata szerint ugyanis mivel a taj-kártya nem arcképes igazolvány, továbbá személyazonosság igazolására sem alkalmas, így a gyakorlatban számos esetben előfordul, hogy többen ugyanazzal a taj-kártyával veszik igénybe az egészségügyi szolgáltatásokat.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem hívtak időben mentőt munkatársukhoz, elítélték őket

Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk

Már parlamenti vitán a 14. havi nyugdíjról szóló törvényjavaslat

A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk

NAV: eddig kell bevallani és befizetni a globális minimumadó előlegét

A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk