Megjelent: 12 hónapja

A mosdóba sem mehetnek ki a call center vállalat dolgozói

A vállalat dolgozói több munkafeltétellel is elégedetlenek.

Azzal vádolják a görög Teleperformance-t- ami a világ legnagyobb call center szolgáltatója -, hogy figyelik a munkavállalóikat, nem engedik nekik, hogy kimenjenek a mosdóba, és megtorolják a szakszervezeti intézkedéseket – írja a HVG a The Guardian nyomán. A vállalatnak Görögországban 12 ezer dolgozója van, olyan cégeknek dolgoznak be, mint például az Apple, a Google, a Microsoft és a Netflix. A Teleperformance dolgozói több munkafeltétellel is elégedetlenek. Nikos Spyrelis, a Setep, a vállalat dolgozóit Görögországban képviselő szakszervezet elnöke szerint 2024 elején kezdtek komolyabb akciókba, miután évek óta nem emelték a dolgozók bérét, és komoly nyomás alatt kell végezniük a munkájukat. Komoly hajtás elején a mosdóba sem mehetnek ki. Ha valaki beteg vagy más ok miatt nem megy be dolgozni, az ok lehet arra, hogy ne újítsák meg a munkaszerződését.

A szakszervezeti elnök kitért arra is, hogy rövid távú szerződéssel alkalmazzák a dolgozókat, és folyamatosan figyelik őket a munkaidő alatt. Az alkalmazottaknak néha üzenetet küldenek, hogy dolgozzanak gyorsabban, mert a vállalat bónuszokat kap azoktól a cégektől, akiknek bedolgoznak, ez pedig annak a függvénye, hogy hány hívást fogadnak.

A szakszervezet határozatlan idejű szerződést szorgalmaz, valamint magasabb béreket és a munkaidő csökkentését. A Setep a létrejötte óta tíz sztrájkot tartott, az utolsót tavaly decemberben. Ennek ellenére a Teleperformance nem hajlandó aláírni a kollektív szerződést és megtorolta a munkabeszüntetéseket a szakszervezet vezetőin.

 

HVG

  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Megfordult a trend: meredeken csökken a brit bevándorlás

A júniussal zárult egy évben meredeken csökkent a megelőző időszakok rekordszintjeiről a nettó bevándorlás Nagy-Britanniában. A brit statisztikai... Teljes cikk

Mennyiség helyett minőség - Ezek a jó állás titkai az amerikai munkavállalók szerint

Egy friss kutatásból kiderül, hogy a minőségi munkát végző munkavállalók nemcsak elégedettebbek, hanem egészségesebbek, elkötelezettebbek és... Teljes cikk

Több jel is arra mutat, hogy egyre több a munkahelyi zaklatás

A Google keresési adatai és a felmérések is azt jelzik, hogy egyre többen aggódnak a munkahelyi zaklatás miatt. Teljes cikk