Átadták a budapesti bérbringarendszert
Átadták a Mol Bubi rendszert a fővárosban hétfőn. Budapest egy kerékpárosbarát város, ezt üzenik az almazöld bringák városszerte – mondta Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes az ünnepi rendezvényen, az V. kerületben.
Kiemelte, hogy a Bubi-rendszer elindulásával Budapest egy "exkluzív klubhoz" csatlakozott, hiszen Közép-Európában csupán Bécsben és Varsóban van ilyen nagy kiterjedésű közbringa-rendszer.
A főpolgármester-helyettes sok szempontból egyedülállónak nevezte a Bubit, mivel a kétkerekű "lerakását megkönnyítő lakat, a defektbiztos gumi és a (...) csomagtartó hármas kombinációja" csak Budapesten érhető el. Egyedülálló a rendszer annyiból is – fűzte hozzá -, hogy egy Bubi-kártyával négy bicikli kölcsönözhető, így családok, baráti társaságok is könnyebben jutnak kerékpárhoz.
A városvezetés azért kötelezte el magát a rendszer kiépítése mellett – folytatta -, mert Budapest számára kiemelten fontos a közösségi közlekedés környezettudatos fejlesztése. "A városlakók megérdemlik, hogy tiszta és fenntartható környezetben éljenek" – mondta. Hozzátette: céljuk az, hogy egyre többen válasszák rövid városi utazásaikhoz az egyik legtisztább közlekedési formát, a kerékpározást.
Azt mondta: a rendszert – amelynek működtetése évente mintegy 250 millió forintba kerül – a fővárosi önkormányzat körülbelül 50 millió forinttal támogatja, a főszponzor, a Mol 122 millió forintot költ rá, a jegy- illetve bérleteladásokból pedig 70 millió forintra számítanak.
Szeneczey Balázs azt mondta: nem akarja kikerülni a tényt, hogy a rendszer átadásának csúszása miatt támadások is érték őket, de megnyugtatná a budapestieket: "a felelősöknek mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk". A csúszás okáról szólva kijelentette: "a budapesti Bubi szoftverfunkciói részben már működnek a világ több nagyvárosában, de ezek integrációs szükségletét alábecsülte a T-Systems Magyarország és fő alvállalkozója, amiért természetesen vállalták a felelősséget". Hozzátette: "nem lehet lomha bringája egy dinamikusan fejlődő városnak", azaz odafigyelnek a kritikákra és javítanak a kerékpárok használhatóságán.
A főpolgármester-helyettes a kerékpárok teszteléséről szólva azt mondta, "a tesztüzem botránymentes és sikeres volt". Hozzáfűzte, hogy minden várakozást felülmúlt a tesztelők száma, Bubi-kerékpárosok nem okoztak, és nem is szenvedtek balesetet, lopás és rongálás se történt, a visszajelzések alapján pedig elmondható, a többség kényelmesnek és könnyen kezelhetőnek találta a zöld bringákat.
Szólt arról is, hogy már készülnek a tervek a Bubi-rendszer bővítésére, amely Pesten a Hungária körút vonaláig, Budán pedig Kelenföld és Óbuda felé valósulhat meg, a kerékpárok száma húsz százalékkal növekedhet.
Az eseményen részt vett Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója.
A 76 gyűjtőállomásból, 1100 almazöld, egységes kinézetű, strapabíró kerékpárból álló rendszer a Fővárosi Önkormányzat megbízásából, a BKK beruházásában valósult meg. Az egymástól 300-500 méterre elhelyezett gyűjtőállomások a pesti oldalon a Nagykörúton és a Városligeten belül, Budán pedig a Vízivárosban, valamint a dél-budai egyetemi negyedben és a Margitszigeten találhatók.
A BKK pénteken, közleményben tájékoztatta az MTI-t arról, hogy hétfőtől lehet jegyet venni a főbb gyűjtőállomások érintőképernyős felületein és a Mol Bubi weboldalán, míg bérletet a BKK ügyfélközpontjaiban. A várakozás elkerülése érdekében a BKK azt javasolja, hogy bérlet váltásához regisztráljanak a molbubi.bkk.hu webcímen.
Számos kedvezmény vehető igénybe az első naptól. Így például 3000 forintért lehet az év végéig használható Mol Bubi Start bérletet váltani. Indulási kedvezményként (visszavonásig) az éves bérletet 18 900 forint helyett 12 ezer forintért, a féléves bérletet pedig 12 500 forint helyett 8000 forintért lehet megvásárolni.
A fejlesztés több mint egymilliárd forintba került. Ebből 900 millió forint EU-támogatás, az önrészt a Fővárosi Önkormányzat nyújtotta a BKK-nak. A rendszer üzemeltetésének főszponzora a Mol, emellett a jegyek és bérletek bevételéből és a Fővárosi Önkormányzat támogatásából tartják fenn a rendszert.
- 2023.06.06Napi, heti pihenőidő és az új visszaélés-bejelentési törvény A workshop második felében azzal foglalkozunk, hogy az Európai Unió Bírósága 2023. márciusában egy magyar ügy kapcsán kimondta, hogy a heti és a napi pihenőidőt elkülönítve kell kiadni. Ez a magyar „általános munkarend” alapulvételével azt jelenti, hogy a szombati és vasárnapi naptári napokra eső heti két pihenőnap előtt kell kiadni a 11 órás napi pihenőidőt, tehát péntek 13.00 óra után munka már nem végezhető.
Részletek
Jegyek
- 2023.06.27IFRS Halasztott adó képzés Élő, interaktív, online képzés a nemzetközi beszámolókészítési elvek szerint az adózás számviteli kezeléséről. Fő cél: - a halasztott adó fogalmának megismertetése: mitől halasztott? - a halasztott adó elszámolásának célja és jelentősége - a számítás esetei és gyakorlati példákon keresztüli bemutatása.
Részletek
Jegyek
Az első fokú ítéletet súlyosítva három év végrehajtandó szabadságvesztésre ítélt és három évre eltiltott a közügyektől a Fővárosi... Teljes cikk
A nem is olyan távoli jövő kórházaiban arcfelismerő rendszerek, robotok, 3D-nyomtatók és mesterséges intelligencia alapú betegségelőrejelző... Teljes cikk
Minden harmadik anyuka csupán hozzávetőleg tudja meghatározni, hogy mivel foglalkozik a gyermeke, derült ki a Yettel Magyarország felméréséből. A... Teljes cikk
- A közösségi autómegosztás is lehet adómentes béren kívüli juttatás 7 hónapja
- Itt az új szabályozás! Teljesen megváltozik a taxisok élete 8 hónapja
- Szeptember végéig lehet pályázni a kerékpárosbarát munkahely címre 9 hónapja
- A rabszolgatörvény alkalmazása lehet a megoldás a BKV sofőrhiányára 9 hónapja
- Súlyos a hiány itthon gépjárművezetőkből is 12 hónapja
- Rengeteg e-kerékpár beszerzésére lehet ismét pályázni 1 éve
- Újabb cég kapott 100 milliós állami támogatást munkahelymegőrzésre 1 éve
- 736 millió forintból 6900 e-bicikli vásárlását támogatták 2 éve
- Bővül a budapesti bringaflotta: 310 új Bubit használhatnak a fővárosiak 2 éve
- Új vezetők a T-Systems-nél 2 éve
- Több mint félmillió ember tett valamilyen közlekedési vizsgát eddig idén 2 éve