Az autentikus personal branding - valódi érték, vonzó tálalás
Gandhi és Lincoln természetétől messzebb nem is állhatott volna, hogy kiálljanak egy tömeg elé beszélni. Azokban a pillanatokban, amikor ezt mégis megtették, őket a történelmi pillanat felismerése, és nem a saját egójuk vezérelte, ezáltal pedig lenyűgöző, mobilizáló hatást tudtak tenni a környezetükre. Valódi üzenetük volt - írja a Krauthammer blog legfissebb bejegyzése.
Az unalomig ismételt meghatározás Jeff Bezostól a személyes márkáról: "a személyes márka az, amit az emberek mondanak - és tegyük hozzá gondolnak - rólunk, miután kiléptünk az ajtón. Ez az igazság maradandó, ugyanakkor, sok vezetőnek okoz álmatlan éjszakákat, hogy megtudja, valójában mit gondol róla környezete.
Miért fontos tudni, hogy mit gondolnak rólunk, mint vezetőről? Egyre több cég kezdi felismerni, hogy vezetői belső szolgáltatók. Márpedig az észlelés a valóság, a mások valósága rólunk, különösen a szolgáltatások terén. A fejünkben lévő szándékot csupán mi ismerjük, környezetünk tagjai a tetteink értelmezése, észlelése alapján ítélnek és reagálnak ránk.
A Coaching Határok Nélkül sorozat keretében Jos Velthuis, a Krauthammer holland CEO-ja pontosan erről a jelenségről tartja workshopját, hogy segítsen a vezetőknek, és a vezetők coachainak abban, miként befolyásolják tetteikkel és hozzáállásukkal környezetük véleményét, és ezzel azt a 'buy-in'-t is, amely szükséges a vezetői szolgáltató tevékenység sikerességéhez.
Valódi érték, vonzó tálalás
Susan Cain a 2012-es TEDx Global konferencia hetének egyik legsikeresebb előadását adta az introvertáltak erejéről, megemlítve Gandhit és Lincolnt - többek között -, akiknek természetétől messzebb nem is állhatott volna, hogy kiálljanak egy tömeg elé beszélni. Mégis, amikor ezek a vezetők kiálltak, azokban a pillanatokban őket a történelmi pillanat felismerése, és nem a saját egójuk vezérelte, és ezáltal lenyűgöző mobilizáló hatást tudtak tenni a környezetükre.
Mégis miért? - mert valódi üzenetük volt. Manapság üzleti körökben azt mondanánk, valódi hozzáadott érték tört elő belőlük, és kereste megnyilvánulási formáját, nem pedig fordítva, azaz nem a már kialakult kommunikációs csatornákat töltötték fel valamilyen tartalommal, amit ma oly gyakran tapasztalunk.
Az autentikus, hiteles vezetőt nem önmaga, hanem mások fogják annak kikiáltani, és fogják "kézről-kézre adni" a szervezeten belül és kívül, mert megismerhető, szolgálja környezetét és üzenete - még ha személyes példákat tartalmaz is - másokról, és másoknak szól.
Jost 6 éve ismerem. Ő az, akit egy családi nyaralás közben felhívsz, mert szükséged lenne egy ügyfélnél 1-2 ötletre, visszahív fél óra múlva, mondván, "befejeztük a családdal a reggelit, a tiéd vagyok, miben segíthetek?" Ő az, aki a 300 fős belső céges találkozókon eléd megy, hogy üdvözöljön, legyen bár több szinttel feletted a hierarchiában. Ő az, aki váratlanul és a legjobbkor konfrontálja a jelenlévőket, és ő az, aki először jelenti be nagy plénum előtt, ha a menedzsment valamit elbaltázott, és azt miként fogja orvosolni.
Érdemes tehát vezetőként (is) elkerülni a PR bohócságot, hogy kétes hozzáadott értékű, ihlet nélküli tartalmat juttassunk el gyakran és nagy tömegeknek (ha már lopunk, lopjunk úgy, mint egy művész), vagy a sértett zsenit, azaz, hogy értékes tartalmat tartunk vissza magunkból, mondván, engem "nem kérdeztek". Ássunk inkább le --– a mindannyiunkban meglévő - valódi, jelentős tartalmakig, és tegyük találékonyan széles körnek vonzóvá, hogy előrevigye környezetünket. Találjuk meg Steve Wozniak innovatív ötleteit önmagunkban, és tálaljuk Steve Jobs módján a világ számára! Találkozzunk 2012. április. 13-án Coaching Határok Nélkül következő workshopján.
Horváth Gábor
Krauthammer blog
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Mit lehet kikötni és mit nem? Van-e beleszólása a meghatározásban a munkavállalónak? Lehet a teljes fizetés is ebben a formában? Dr. Szabó Gergely... Teljes cikk
2025. július 1-től módosul a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (Szja tv.) családi adókedvezményre vonatkozó... Teljes cikk
Az AI elveszi a munkát vagy épp segít megtalálni azt? A Hurrá, állást keresek blog szerzője az elmúlt hónapokban sokat tesztelte a Chat GPT-t, hogy... Teljes cikk
- Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment 2 hete
- Mi is az a Paradoxon-elmélet, amitől igazán nyerő lehet egy csapat? 2 hete
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Németh Kinga, Audi Hungaria Zrt. 2 hete
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Szalavics Mariann, Nemzeti Adó- és Vámhivatal 2 hete
- Változik a családi adókedvezmény összege 2 hete
- Így segítheti az AI az álláskeresést 3 hete
- Új felsővezetők csatlakoztak a Rossmannhoz 3 hete
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Szijjné Kállai Ildikó, SPAR 3 hete
- Álláskeresés túlgondolás nélkül: mi van ha...? 3 hete
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Dobi Kitti, MBH Bank 3 hete
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben 4 hete