kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

Az autentikus personal branding - valódi érték, vonzó tálalás

Gandhi és Lincoln természetétől messzebb nem is állhatott volna, hogy kiálljanak egy tömeg elé beszélni. Azokban a pillanatokban, amikor ezt mégis megtették, őket a történelmi pillanat felismerése, és nem a saját egójuk vezérelte, ezáltal pedig lenyűgöző, mobilizáló hatást tudtak tenni a környezetükre. Valódi üzenetük volt - írja a Krauthammer blog legfissebb bejegyzése.

Personal Branding. Az egyik legnagyobb buzzword manapság. Sokan beszélnek, sokan írnak és sokan kiabálnak róla. Honlap, blog, LinkedIn, Facebook, Twitter, konferenciák, publikációk, DM levelek, stratégiailag megtervezett PR kampányok annak megismertetésére, amit a világ elé szeretnénk tárni. Aki a szemünk előtt vagy a postafiókunkban van nap mint nap, arról többet beszélünk, többet keressük meg lehetőségekkel. Ez igaz cégek között, és cégen belül is.

Az unalomig ismételt meghatározás Jeff Bezostól a személyes márkáról: "a személyes márka az, amit az emberek mondanak - és tegyük hozzá gondolnak - rólunk, miután kiléptünk az ajtón. Ez az igazság maradandó, ugyanakkor, sok vezetőnek okoz álmatlan éjszakákat, hogy megtudja, valójában mit gondol róla környezete.

Miért fontos tudni, hogy mit gondolnak rólunk, mint vezetőről? Egyre több cég kezdi felismerni, hogy vezetői belső szolgáltatók. Márpedig az észlelés a valóság, a mások valósága rólunk, különösen a szolgáltatások terén. A fejünkben lévő szándékot csupán mi ismerjük, környezetünk tagjai a tetteink értelmezése, észlelése alapján ítélnek és reagálnak ránk.

A Coaching Határok Nélkül sorozat keretében Jos Velthuis, a Krauthammer holland CEO-ja pontosan erről a jelenségről tartja workshopját, hogy segítsen a vezetőknek, és a vezetők coachainak abban, miként befolyásolják tetteikkel és hozzáállásukkal környezetük véleményét, és ezzel azt a 'buy-in'-t is, amely szükséges a vezetői szolgáltató tevékenység sikerességéhez.

Valódi érték, vonzó tálalás

Susan Cain a 2012-es TEDx Global konferencia hetének egyik legsikeresebb előadását adta az introvertáltak erejéről, megemlítve Gandhit és Lincolnt - többek között -, akiknek természetétől messzebb nem is állhatott volna, hogy kiálljanak egy tömeg elé beszélni. Mégis, amikor ezek a vezetők kiálltak, azokban a pillanatokban őket a történelmi pillanat felismerése, és nem a saját egójuk vezérelte, és ezáltal lenyűgöző mobilizáló hatást tudtak tenni a környezetükre.

Mégis miért? - mert valódi üzenetük volt. Manapság üzleti körökben azt mondanánk, valódi hozzáadott érték tört elő belőlük, és kereste megnyilvánulási formáját, nem pedig fordítva, azaz nem a már kialakult kommunikációs csatornákat töltötték fel valamilyen tartalommal, amit ma oly gyakran tapasztalunk.

Az autentikus, hiteles vezetőt nem önmaga, hanem mások fogják annak kikiáltani, és fogják "kézről-kézre adni" a szervezeten belül és kívül, mert megismerhető, szolgálja környezetét és üzenete - még ha személyes példákat tartalmaz is - másokról, és másoknak szól.

Jost 6 éve ismerem. Ő az, akit egy családi nyaralás közben felhívsz, mert szükséged lenne egy ügyfélnél 1-2 ötletre, visszahív fél óra múlva, mondván, "befejeztük a családdal a reggelit, a tiéd vagyok, miben segíthetek?" Ő az, aki a 300 fős belső céges találkozókon eléd megy, hogy üdvözöljön, legyen bár több szinttel feletted a hierarchiában. Ő az, aki váratlanul és a legjobbkor konfrontálja a jelenlévőket, és ő az, aki először jelenti be nagy plénum előtt, ha a menedzsment valamit elbaltázott, és azt miként fogja orvosolni.

Érdemes tehát vezetőként (is) elkerülni a PR bohócságot, hogy kétes hozzáadott értékű, ihlet nélküli tartalmat juttassunk el gyakran és nagy tömegeknek (ha már lopunk, lopjunk úgy, mint egy művész), vagy a sértett zsenit, azaz, hogy értékes tartalmat tartunk vissza magunkból, mondván, engem "nem kérdeztek". Ássunk inkább le --– a mindannyiunkban meglévő - valódi, jelentős tartalmakig, és tegyük találékonyan széles körnek vonzóvá, hogy előrevigye környezetünket. Találjuk meg Steve Wozniak innovatív ötleteit önmagunkban, és tálaljuk Steve Jobs módján a világ számára! Találkozzunk 2012. április. 13-án Coaching Határok Nélkül következő workshopján.

Horváth Gábor
Krauthammer blog
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Tárgyalási stílusok: együttműködő vagy agresszív?

Még azok számára is, akik alapvetően hajlamosak agresszív stílusban tárgyalni, fontos a rugalmasság. Ha valaki tudja, mikor és hogyan érdemes az... Teljes cikk

A fenntartható karrier mint új HR-trend

A „career sustainability” kifejezés az utóbbi években gyakran felbukkan a HR-világában, sokan azonban még mindig a work–life balance... Teljes cikk

Miért nem érti meg a cégvezető a dolgozót?

"Amikor vezetőként azt érzed, hogy munkavállalóddal nem beszéltek egy nyelvet, nincs benne motiváció, vizsgáld meg a Maslow-piramist. Vagy egyszerűen... Teljes cikk