Megjelent: 10 éve

BME: követik a diplomások sorsát

Diplomás pályakövetési rendszerének és a karrierszolgáltatási rendszerének fejlesztésére nyert uniós támogatást a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME), áll a lapunknak eljuttatott közleményben.

A TÁMOP 4.1.1. pályázat keretén belül megvalósuló program célja, hogy a jövőben még átláthatóbb, követhetőbb legyen a műegyetemi diplomát szerzők életpályája, munkaerő-piaci szerepe, illetve a műegyetemi hallgatók elhelyezkedésüket segítő, széleskörű és könnyen hasznosítható szolgáltatásokban részesüljenek.

Sok tévhit kering a köztudatban a diplomások elhelyezkedésével kapcsolatban, évek óta hallani, hogy túl sok diplomást képez a magyar felsőoktatás, tömeges diplomás munkanélküliség várható.

A statisztikák azonban épp ennek ellenkezőjét mutatják: Magyarországon - nemzetközi összehasonlításban is - kiemelkedő előnyöket biztosít a felsőfokú végzettség.
A jelenleginél pontosabb, megbízhatóbb kép kialakítását szolgálja a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő diplomás pályakövetési rendszernek a továbbfejlesztése a pályázat segítségével.

A végzettekkel kiépített kapcsolat az egyik legfontosabb és közvetlen forrása a munka világából megfogalmazódott elvárásoknak, tapasztalatoknak.

A diplomás pályakövetés révén az egyetem képet kaphat volt hallgatóik munkába állásáról, munkaerő-piaci jellemzőiről - arról, mennyire hasznosíthatóak képzései a munkaerőpiacon.
Olyan semmi mással nem pótolható visszacsatolás ez, amelynek segítségével az intézmények fejleszthetik képzéseiket, szolgáltatásaikat.

Fontos célja még a pályázatnak (a teljesség igénye nélkül):

- a műegyetemi hallgatók munkaerő-piaci érvényesülési esélyeinek növelése,
- a standardizált diplomás pályakövetési rendszer működtetése az összehasonlíthatóság és a gyorsabb feldolgozás érdekében, a hallgatói és a munkáltató igények folyamatos beépítése a karrierszolgáltatási rendszerbe,
- a karrierszolgáltatási rendszer működése során összegyűjtött tapasztalatok nyilvánossá tétele
- és nem utolsó sorban a rendszer fejlesztése során a hátrányos helyzetűek, fogyatékkal élők, a szegregált szocializációs környezetből származók, a szocializációs problémákkal küzdőknek szóló szolgáltatások speciális kialakítása.

A DPR (diplomás pályakövetési rendszer) továbbfejlesztése a nagyobb lépés afelé, hogy közelítsenek egymás felé a felsőoktatás és a munkaerő-piaci igények, elősegítve az intézmények versenyképességének javítását és a hazai felsőoktatás minőség orientált fejlesztését.

A projekt a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen a Diákközpont Karrier Iroda gondozásában valósul meg az Európai Unió támogatásával a magyar állam és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával, áll a lapunknak eljuttatott közleményben.
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Maruzsa: június másodikától oktatási céllal is használhatók lesznek az iskolaépületek

Június 15-éig érvényben marad a tantermen kívüli digitális munkarend, mondta a köznevelésért felelős államtitkár. Teljes cikk

Rossz anyagi helyzetbe került hallgatóknak indított ösztöndíjat a Budapesti Gazdasági Egyetem

Az ösztöndíjra június 30-ig jelentkezhetnek az alapképzésben, mesterképzésben, illetve felsőoktatási szakképzésben részt vevő hallgatók. Teljes cikk

Kásler: példamutatóan bonyolították le a tanárok a vizsgákat

Az emberi erőforrások minisztere szerint a távoktatás jól vizsgázott Magyarországon, és méltatta a tanárokat. Teljes cikk