Demonstráltak a budapesti taxisok
Munkakörülményeik és jogaik rendezéséért tartottak figyelemfelhívó demonstrációt taxisok hétfőn Budapesten, a sofőrök jelképesen eltemették hivatásukat és járműveiket.
A menet elején egy fekete lepellel letakart koporsót hat, feketébe öltözött taxis vitte a vállán, arcuk elé Komáromi Endrének, a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Nonprofit Kft. ügyvezetőjének a fotóját tették. A koporsó mögött - amelyre azt írták, "Budapesti Magántaxi, élt 30 évet" - tucatnyi autót toltak a megmozdulás résztvevői, így demonstrálva, hogy a legújabb rendelkezések szerint jelenlegi járműveik alkalmatlanná válnak a személyi fuvarozásra. Néhány járműre transzparenseket tettek és fekete lufikat aggattak, és a kocsikat nők és gyermekek is tolták, tudatván, sok esetben az autó egy 5-6 tagú család mindennapi megélhetését biztosítja.
A Kodály köröndnél a megmozdulás szervezői egy teherautó platójáról kollégáikhoz szólva azt mondták, most eltemetik múltjukat, jövőjüket, autóikat és az egzisztenciájukat. Mindezt demonstrálva két, "Taxibontó konténer - BKK" feliratú tábla között áttolták az autóikat. Ismertették a járművek műszaki adatait, amelyek szerint autóik a legújabb rendelkezések szerint azért nem lennének alkalmasak személyszállításra, mert az életkoruk meghaladja a 10 évet, a motorjuk térfogata az előírt 1600 köbcentiméternél kisebb, teljesítményük nem éri el a meghatározott kilowattszámot, esetleg az előírtnál kisebb a gépkocsik csomagtartójának térfogata.
Farkas Zsolt, a TGFSZ elnöke az MTI-nek azt mondta: már egy évvel ezelőtt petícióban követelték a főváros és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetőitől, hogy hatóságilag rögzített árat, vagyis fix tarifát vezessenek be minden taxitársaságnál, szabályozzák a taxisok jelenleg több mint hatezres létszámát, és vezessék be a taxisokat ellenőrző rendszert.
Hozzátette: 6.221 jármű rendelkezik taxiengedéllyel, ezekkel az autókkal csaknem nyolcezer ember dolgozik, és a gépkocsiknak 328 taxiállomás 1400 férőhelyén kellene osztozniuk. Hozzáfűzte, Komáromi Endre, a taxidrosztokat üzemeltető kft. vezetője 500 új férőhelyet ígért egy évvel ezelőtt, amikor átvette petíciójukat a Városháza előtt, de ez nem teljesült.
Kilátásba helyezték a demonstráció résztvevői azt is, hogy amennyiben követeléseiknek nem tesznek eleget, az 1990. októberi taxisblokádjához hasonló megmozdulást szerveznek.
A taxistüntetésen a Főtaxinak mindössze egyetlen autója vett részt. A társaság szóvivője, Vizy András az MTI-nek azt mondta: a BKK taxiszolgáltatásokra vonatkozó egységesítésének néhány pontjával a Főtaxi sem ért egyet. Ugyanakkor hozzátette, meggyőződésük, hogy a taxisok helyzetének békés és minden érdekelt fél számára elfogadható rendezése nem utcai megmozdulásokkal, hanem jól előkészített, többoldalú egyeztető tárgyalásokkal érhető el.
Dudás Zoltán a Főtaxi igazgatója korábban, még a demonstráció előtti napokban az MTI-nek úgy fogalmazott, szervezetileg nem támogatták a megmozdulást, de jelezte, minden fuvarozójuk magánvállalkozó, így nem tilthatják meg számukra, hogy részt vegyenek a tüntetésén.
A tüntetés végén a taxisok gyalogosan tértek vissza a Hősök terére, majd a több mint kétszáz, ötös oszlopba felsorakozott gépkocsi kisebb forgalmi akadályt képezve elhagyta a demonstráció helyszínét.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk
A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk
A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk
- Robotkutyák lépnek be a munka világába – félelmetes, mit tudnak 1 hete
- 8 őrülten jól fizető állás, amiről nem hittük volna, hogy létezik 1 hete
- AI a HR-ben: a jövő HR-ese nem adminisztrál, hanem érti az algoritmust 2 hete
- Ahol minden nap életveszély – Öt jól fizető állás, amit nem mindenki vállalna 2 hete
- 3000 eurós fizetés és ingyen szállás - indulnak a téli munkák Ausztriában 3 hete
- Bádogos 3 hete
- Pukkan az AI-lufi, jön a józanodás: mégis szükség lesz emberekre a munkahelyen? 3 hete
- Nem az AI veszi majd el a munkahelyedet, hanem az, aki tudja használni 1 hónapja
- Jön az emberi munkakvóta: törvény írhatja elő, mennyi embernek kell maradnia a robotok között 1 hónapja
- Miért bukhatnak el a cégek, ha erőltetik az irodai visszatérést? 1 hónapja
- Fontos változás az egészségügyben: egyszerűbb lett a nyugdíj melletti munkavégzés 1 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?