kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

Egyre elterjedtebb a CSR stratégiai szintű tervezése a hazai vállalatoknál

Egyre inkább jellemző a hazai nagyvállalatoknál a társadalmi felelősségvállalás stratégiai szintű tervezése, ugyanakkor a mérhető CSR részcélok meghatározása még nem tekinthető bevett gyakorlatnak - derül ki a B&P Braun & Partners által 53 vállalat részvételével lefolytatott idei Good CSR kutatás eredményeiből.

A négy elemzett terület közül a felelősségvállalás stratégiája terén érték el a legjobb eredményt a felmérésben részt vevő cégek. Ez a CSR tevékenységek stratégiai megalapozottságát, a gazdasági,
társadalmi és környezeti célok meghatározását és az ezek teljesülésére vonatkozó mérési rendszereket vizsgálta.

A B&P Braun & Partners által elindított, az idén negyedik évébe léőp Good CSR program a fenntartható működést kiemelten kezelő, felelős vállalatokat fogja össze. A kezdeményezéshez kapcsolódó kutatásban
idén 53 vállalat vett részt egy online kérdőív kitöltésével. A felmérés legfőbb célja az volt, hogy feltérképezze a felelős vállalati működés helyzetét, a társadalmi felelősségvállalás különböz formáinak
elterjedtségét a magyarországi vállalatok körében. A válaszadók négy dimenzió mentén értékelték saját vállalatuk teljesítményét: érintetti kapcsolatok, stratégia, kezdeményezések és programok, illetve
kommunikáció.

A fenti négy terület közül a CSR stratégiai megalapozottságát a második legfontosabbnak ítélték a vállalatok képviselői, mégis ezen a területen érték el a legjobb eredményt a cégek. Ennek a dimenziónak öt
alterülete van. Ezek közül az első a CSR-rel kapcsolatos vállalati jövőkép megfogalmazása, amely a felmérésben részt vevőkre szinte kivétel nélkül jellemző kisebb-nagyobb mértékben.

Szintén több vállalatra jellemző, hogy a jövőképre alapozva stratégiai szintű fenntarthatósági célokat fogalmaznak meg. A társadalmi felelősségvállalási stratégia mérhető részcélokra való lebontása - ilyen
lehet például a gyártási folyamat vízfelhasználásának meghatározott százalékkal történő csökkentése - azonban már sokkal kevésbé jellemző. Egyelőre még nem tekinthető bevett gyakorlatnak a stratégiai célok, valamint a tervezési és mérési folyamatok összekapcsolása.

A CSR-re jellemző érintetti szemlélet sem terjedt még el széles körben. Ezt mutatja, hogy a Good CSR kutatás résztvevői szerint saját cégükre csak részben jellemzőek az érintettekkel kialakított stratégiai
együttműködések - mint például szakértő civil szervezet bevonása a gyártási folyamat fenntarthatóbbá tételéhez. A válaszadók többsége azonban törekszik arra, hogy figyelembe vegye az érintettek véleményét a felelős működéssel kapcsolatos döntéshozatal során.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem hívtak időben mentőt munkatársukhoz, elítélték őket

Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk

Már parlamenti vitán a 14. havi nyugdíjról szóló törvényjavaslat

A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk

NAV: eddig kell bevallani és befizetni a globális minimumadó előlegét

A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk