Megjelent: 9 éve

Erősödik a CSR stratégia, de van még mit fejlődni

A hazai vállalatoknál van CSR stratégiai tervezés, ám egyelőre nem tervezett és hatékony az érintetti kapcsolatok menedzsmentje. A válaszadók szerint a felelős működés legfőbb célja a vállalati reputáció építése, valamint a cég iránti bizalom növelése - tárta fel a B&P Braun & Partners kutatása.

images

A B&P Braun & Partners által életre hívott, idén negyedik évébe lépő Good CSR program keretében megvalósult kutatás a hazai vállalatok körében térképezte fel a felelős vállalati működés állapotát, a társadalmi felelősségvállalás különböző formáinak elterjedtségét.

A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a vállalatok körében elterjedt a felelős működés stratégiai megközelítése: ebben a dimenzióban volt a legjobb a vállalatok átlagos eredménye. Ugyanakkor a felelősségvállalás terén legfontosabb területnek nem ezt, hanem a felelősségvállaláshoz kapcsolódó programok megvalósítását nevezték meg a válaszadók. A vállalatoknak fejlődniük kell az érintetti kapcsolatok kezelése és a felelős működés kommunikációja terén - ebben voltak a leggyengébbek az átlageredmények. E két terület azért fontos, mert a legtöbb válaszadó számára a felelős működés legfőbb célja a vállalati reputáció építése, valamint a vállalat iránti bizalom növelése - ami az érintetti kapcsolatok tudatos kezelése és a hatékony kommunikáció nélkül nem valósítható meg.

Érintetti kapcsolatok működtetése

A kutatásban részt vevő cégek számára a munkavállalók, és a fogyasztók/ügyfelek csoportjai bizonyultak a legfontosabb érintetti csoportoknak. Ezt mutatja az is, hogy a cégek többsége elindított már számukra valamilyen környezeti vagy társadalmi programot. Az érintettek közül a civil szervezeteket, illetve a beszállítókat tekintik a válaszadók a legkevésbé fontos csoportoknak.

A felelősségvállalás stratégiája

A válaszadók döntő többsége rendelkezik a vállalat felelős működésére, közösségi szerepvállalására vonatkozó jövőképpel. Döntő többségükre jellemző továbbá olyan stratégiai szintű környezeti, társadalmi, gazdasági célok, prioritások meghatározása is, amelyek a társadalmi felelősségvállalásra vonatkoznak. Ezekhez legtöbbször tervezhető, mérhető részcélok meghatározása is kapcsolódik.

A felelősségvállaláshoz kapcsolódó programok

Jellemző az átgondolt stratégiai tervezés a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos programok megvalósításakor is. Ennek egy példája a vállalati önkéntesség, amelyre a felmérésben részt vevő cégek kétharmadánál van jelenleg lehetőség. Ezen belül a közösségi jellegű önkéntesség valamivel elterjedtebbnek tekinthető, mint a szakértői típusú.

A felelősségvállalás kommunikációja

A válaszadók körében a vállalati honlapon található CSR menüpont, illetve a CSR- vagy fenntarthatósági jelentés a legelterjedtebb kommunikációs eszköz, ugyanakkor többségükre nem jellemző az érintettek rendszeres tájékoztatása vagy a velük kialakított, nemzetközi szabályok és irányelvek (mint amilyen az AA1000 szabvány) alapján bonyolított kétoldalú párbeszéd.

A Good CSR program

A Good CSR program azokat a felelős vállalatokat fogja össze, amelyek fontosnak tartják a felelős, fenntartható működést. A programhoz csatlakozó cégek elkészítik és közzéteszik - a legelfogadottabb nemzetközi standardon (GRI - Global Reporting Initiative) alapuló - jelentésüket, s így átláthatóvá és összehasonlíthatóvá teszik vállalati működésüket. A régió vezető CSR-jelentési és kommunikációs platformjaként a Good CSR lehetőséget ad a csatlakozó vállalatoknak, hogy egységes és standardizált alapokra építve, célcsoportra szabott üzenetekkel és kommunikációs csatornákon át kapcsolódjanak érintettjeikhez.
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A filmipart is újradefiniálta a járvány, de Magyarországon már ismét folyik a munka

Magyarországon nem állt le a filmes élet a koronavírus-járvány miatt, az elmúlt hónapokban is azon dolgoztak, hogy a mintegy húszezer hazai... Teljes cikk

Sokba fog kerülni idén az iskolakezdés

Az idén gyermekenként átlagosan 33 ezer 560 forintot terveznek elkölteni a szülők az iskolakezdésre, míg tavaly ez az összeg átlagosan 15 ezer és 25... Teljes cikk

Itt a lista, kik keresnek többet Orbán Viktornál is!

Rogán Antal, Gulyás Gergely, Semjén Zsolt, Süli János és Mager Andrea is többet keres, mint Orbán Viktor - írja a napi.hu a Miniszerelnöki... Teljes cikk