Erősödik a CSR stratégia, de van még mit fejlődni
A hazai vállalatoknál van CSR stratégiai tervezés, ám egyelőre nem tervezett és hatékony az érintetti kapcsolatok menedzsmentje. A válaszadók szerint a felelős működés legfőbb célja a vállalati reputáció építése, valamint a cég iránti bizalom növelése - tárta fel a B&P Braun & Partners kutatása.
A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a vállalatok körében elterjedt a felelős működés stratégiai megközelítése: ebben a dimenzióban volt a legjobb a vállalatok átlagos eredménye. Ugyanakkor a felelősségvállalás terén legfontosabb területnek nem ezt, hanem a felelősségvállaláshoz kapcsolódó programok megvalósítását nevezték meg a válaszadók. A vállalatoknak fejlődniük kell az érintetti kapcsolatok kezelése és a felelős működés kommunikációja terén - ebben voltak a leggyengébbek az átlageredmények. E két terület azért fontos, mert a legtöbb válaszadó számára a felelős működés legfőbb célja a vállalati reputáció építése, valamint a vállalat iránti bizalom növelése - ami az érintetti kapcsolatok tudatos kezelése és a hatékony kommunikáció nélkül nem valósítható meg.
Érintetti kapcsolatok működtetése
A kutatásban részt vevő cégek számára a munkavállalók, és a fogyasztók/ügyfelek csoportjai bizonyultak a legfontosabb érintetti csoportoknak. Ezt mutatja az is, hogy a cégek többsége elindított már számukra valamilyen környezeti vagy társadalmi programot. Az érintettek közül a civil szervezeteket, illetve a beszállítókat tekintik a válaszadók a legkevésbé fontos csoportoknak.
A felelősségvállalás stratégiája
A válaszadók döntő többsége rendelkezik a vállalat felelős működésére, közösségi szerepvállalására vonatkozó jövőképpel. Döntő többségükre jellemző továbbá olyan stratégiai szintű környezeti, társadalmi, gazdasági célok, prioritások meghatározása is, amelyek a társadalmi felelősségvállalásra vonatkoznak. Ezekhez legtöbbször tervezhető, mérhető részcélok meghatározása is kapcsolódik.
A felelősségvállaláshoz kapcsolódó programok
Jellemző az átgondolt stratégiai tervezés a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos programok megvalósításakor is. Ennek egy példája a vállalati önkéntesség, amelyre a felmérésben részt vevő cégek kétharmadánál van jelenleg lehetőség. Ezen belül a közösségi jellegű önkéntesség valamivel elterjedtebbnek tekinthető, mint a szakértői típusú.
A felelősségvállalás kommunikációja
A válaszadók körében a vállalati honlapon található CSR menüpont, illetve a CSR- vagy fenntarthatósági jelentés a legelterjedtebb kommunikációs eszköz, ugyanakkor többségükre nem jellemző az érintettek rendszeres tájékoztatása vagy a velük kialakított, nemzetközi szabályok és irányelvek (mint amilyen az AA1000 szabvány) alapján bonyolított kétoldalú párbeszéd.
A Good CSR program
A Good CSR program azokat a felelős vállalatokat fogja össze, amelyek fontosnak tartják a felelős, fenntartható működést. A programhoz csatlakozó cégek elkészítik és közzéteszik - a legelfogadottabb nemzetközi standardon (GRI - Global Reporting Initiative) alapuló - jelentésüket, s így átláthatóvá és összehasonlíthatóvá teszik vállalati működésüket. A régió vezető CSR-jelentési és kommunikációs platformjaként a Good CSR lehetőséget ad a csatlakozó vállalatoknak, hogy egységes és standardizált alapokra építve, célcsoportra szabott üzenetekkel és kommunikációs csatornákon át kapcsolódjanak érintettjeikhez.
- 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek
- 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők. Részletek Jegyek
- 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
Áprilisban indul a kormány 200 milliárd forintos keretösszegű, 30 év alattiak elhelyezkedését segítő Ifjúsági Garancia Plusz programja - jelentette... Teljes cikk
Az egyetemi bérek rendezéséről is interpelláltak a képviselők hétfőn az Országgyűlésben, melyről az MTI tudósított. Közben több ezer egyetemi... Teljes cikk
Jövőre 21 százalékos átlagos pedagógusbér-emeléssel számol a kormány, vagyis 2022 és 2025 között átlagosan 93,5 százalékkal nő a tanárok és... Teljes cikk
- Elfogadás küszöbén áll az EU Mesterséges Intelligencia Rendelete 4 hete
- Így járulhat hozzá a HR a vállalati sikerhez: a HR-es mint az üzleti stratégiaalkotás résztvevője 4 hete
- Jelentősen visszaesett az állásvesztéstől rettegő magyarok aránya 2 hónapja
- Egy HR-es átlagosan nem 100, hanem "csak" 50 embert szolgál ki 2 hónapja
- Irreális fizetési elvárások okozzák a legnagyobb problémát - HR Trendek Magyarországon 2024-ben 2 hónapja
- Most érdemes dönteni, ki vegye át a családi vállalkozást 2 hónapja
- Újjászületett a kkv stratégia: ezek a vállalkozásfejlesztési irányok 2 hónapja
- Üzleti előnyt jelent, ha egy vállalat stratégiai szinten kezeli a társadalmi felelősségvállalást 2 hónapja
- Magánügy a dolgozó egészsége vagy éppen ellenkezőleg? 3 hónapja
- Felmérés: sok fiatal hiányolja a munkahelyi megbecsülést 3 hónapja
- Mik voltak a legfontosabb HR témák 2023-ban, és mi várható 2024-re? 3 hónapja