Megjelent: 4 éve

Hogyan tűnjünk ki a munkahelyünkön?

Aki előrébb szeretne lépni vagy stabilizálná helyét a munkahelyen, annak meg kell mutatnia magát a vezetőség előtt. Ha nincs objektív teljesítményértékelési rendszer, még fontosabb az önmarketing. Aki nincs szem előtt, aki nem mutat dinamizmust, proaktivitást, könnyebben kerülhet leépítés esetén a listára. Hogyan lehet ezt úgy csinálni, hogy ne legyen ellenszenves? A nyerő stratégia erősen függ a cégkultúrától. Vannak azonban olyan apró villantások, amelyek sokaknak bejöttek.

Aki előrébb szeretne lépni vagy stabilizálná helyét a munkahelyen, annak meg kell mutatnia magát a vezetőség előtt. Ha nincs objektív teljesítményértékelési rendszer, még fontosabb az önmarketing. Aki nincs szem előtt, aki nem mutat dinamizmust, proaktivitást, könnyebben kerülhet leépítés esetén a listára. Hogyan lehet ezt úgy csinálni, hogy ne legyen ellenszenves? A nyerő stratégia erősen függ a cégkultúrától. Vannak azonban olyan apró villantások, amelyek sokaknak bejöttek.

Nagyon nem mindegy, hogy egy nagy multinacionális vállalatnál, vagy egy kisebb, 50 fő alatti cégnél kell megmutatni magunkat a céges közvéleménynek. Szintén ki kell puhatolni, mennyire vevő a vezetés a kreativitásra, az új ötletekre. Például végrehajtó típusú cégeknél, illetve ahol erős a vezetői akarat, öngól lehet a sürgés-forgás. Így fogásaink ennek fényében vetendőek be.

1. Tegyük láthatóvá magunkat. Levelező rendszerünket tegyük mindenki számára nyilvánossá és abban folyamatosan vezessük, hogy mikor mit csináltunk. Amennyiben része a vállalati kultúrának, egy-egy sikeres projektünkről ne csak a közvetlen felettesünknek számoljunk be, hanem az e-mailbe "cc-zük" a felsőbb vezetőt is.

2. Kérdezzünk. Ha kérdéseket teszünk fel, az egyértelműen a fejlődés utáni igényt fogja jelenti. Teljesen mindegy, hogy magunkat szeretnénk fejleszteni egy nagyobb cégnél előrelépés formájában, vagy magát a munkakört szeretnénk tökéletesíteni egy kisebb vállalkozásnál mindenképpen pozitív lesz a megítélésünk a vezetőség szemében. De kétszer ugyanazt ne kérdezzük meg, ugyanis ezt hátrányként értékelik.

3. Használjuk a közös nyomtatót. Főleg kis- és középvállalkozásoknál működhet jól ez a módszer, ahol a vezetők és a dolgozók ugyanazt a nyomtatót használják. Nyomtassunk ki egy-egy ügyesen szerkesztett táblázatot, vagy egy ügyféltől kapott megelégedett levelet és felejtsük ott a nyomtatóban. Aki következőleg nyomtat biztosan észre fogja venni a hagyatékunkat, és ha van egy kis szerencsénk még hangosan kommentálja is, amit talált. Ha máskor nem, a nyomtatóban hagyott papírok szortírozásakor biztosan szem elé kerül a munkánk.

4. Szólaljunk fel meetingen. A céges megbeszélés az egyik legjobb terep arra, hogy megmutassuk magunkat. Ha lazább az értekezletek légköre, akkor előzetes bejelentés nélkül előhozakodhatunk javaslatokkal, ha pedig szervezett formában zajlik, akkor nyugodtan menjünk oda a főnökhöz, hogy lenne egy új ötletünk, amit szeretnénk napirendre tűzni. Óvatosan azonban az újításokkal. Újoncként könnyen ez lehet a vesztünk.

5. Merjünk újítani. Nézzünk utána, hogy milyen új szoftverek vannak a piacon, amelyek megkönnyíthetik a cég munkatársainak életét, vagy átláthatóbbá tehetik a munkát. Ha van rá keretünk kérjük meg az irodavezetőt, hogy rendeljen először egyet nekünk és ha beválik lehet javasolni a főnöknek és a többi kollégának is. Komoly elismerés lehet, ha az új rendszer bevezetése a mi nevünkhöz kötődik. (Ez a tipp is vállalati kultúrafüggő.)

6. Taktikázzunk a túlórával. A túlórában elvégzett feladatok nagyobb figyelmet kaphatnak, különösen, ha a főnök is bent marad tovább. Miután elcsendesedett az iroda érdemes néhány kérdéssel fordulni a vezetőhöz, ugyanis ilyenkor minden bizonnyal nagyobb figyelmet szentel majd nekünk, mind a napközbeni forgatagban. Továbbá, a túlóra alatt érdemes mindenkit érintő feladatokat elvégezni (például adatbázis rendszerezése), így arra biztosan hangosan fognak rácsodálkozni a kollégák másnap reggel.

  • 2023.02.08Az MT. új szabályai - munkajogi aktualitások, változások 2023. Az Országgyűlés 2022. decemberében módosította a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvényt, mely több pontban is módosult a korábbiakhoz képest. On-line programunk keretében szeretnénk bemutatni résztvevőinknek a módosításban érintett részeket, aktualitásokat gyakorlati megközelítésben. Részletek Jegyek
  • 2023.02.15Hoshin Kanri képzés A Hoshin Kanri, amely a minőségi termékek és szolgáltatások biztosítása érdekében a változásmenedzsment projektek lebontásával segíti elő az egész vállalatra kiterjedő stratégiai tervezést, ezáltal megvalósítja a munkafolyamatok racionális napi menedzsment rendszerének hosszú távú kialakítását a szervezetnél. A Hoshin Kanri módszer megismerése és a stratégiai célok lebontása, célmegállapodások megkötése, erőforrás és projekttervek, akció meghatározása a célok elérése érdekében. Részletek Jegyek
  • 2023.02.16Lean black belt képzés A képzés során a résztvevő megismerhetik azokat a haladó és új lean módszereket, illetve az Ipar 4.0-hoz kapcsolódó fejlesztéseket, amelyek ráépülnek és kiegészítik a korábbi lean ismereteiket, ezzel szélesebb körben tudják a szervezetüknél folyó lean bevezetést támogatni. Részletek Jegyek
  • 2023.03.22recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek
További cikkek
Diákmunka tanulás mellett Dániában

Mrsán Zoltán egy évvel ezelőtt költözött ki Dániába. Multimédia szakon tanul Kolpingban és részmunkaidőben dolgozik. Hogyan jutott ki? Mennyi... Teljes cikk

Álláslehetőségek Dániában

Dánia május elsejétől megnyitja álláspiacát a 2004-ben csatlakozott uniós tagországok - köztük Magyarország - munkavállalói előtt. Ez azt... Teljes cikk

Munkajogi kisokos (új) dolgozóknak

Pályakezdők körében nagyobb, ám még több éves munkatapasztalattal rendelkező körében is megfigyelhető bizonytalanság, mit tehet meg a főnök a... Teljes cikk