kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Horváth B. Soma, a SanomaMedia Russia & CEE regionális emberierőforrás és kommunikációs igazgatója

Egy eredményekben gazdag, kanyargós HR-es karrierút rajzolódik ki Horváth B. Soma szakmai portréjából. Jelenlegi pozícióját, a Sanoma Media Russia & CEE regionális emberierőforrás és kommunikációs igazgatói székét, 2012 óta tölti be.

images

Horváth B. Soma 1991-ben az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnáziumában érettségizett, majd 1996-ban a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen (BKE) szerzett diplomát. Az egyetemen vezetési és szervezési főszakirányon, humán erőforrás specializáción végzett, diplomamunkáját teljesítményértékelés témakörben írta.

Már tanulmányai alatt dolgozni kezdett, fordítóként, tolmácsként vállalt munkát. Karrierjének első fontos állomása 1995-től 1999-ig az Axel Springer - Budapest Kiadó Kft. volt, ahol humánpolitikai asszisztens pozíciót töltött be. Ennél a cégnél kezdett el foglalkozni kiválasztással, szervezetfejlesztéssel, képzésekkel. Az egyetem után nagy kihívást jelentett számára megismerni egy akkor 1000 fős nagyvállalatot, amely országosan több mint 10 telephellyel működött. Horváth B. Soma fő kihívása az volt, hogyan lehet egy hagyományos logikával felépített, működtetett cégnél korszerű HR-eszközöket bevezetni. Gyorsan megtanulta becsülni a szervezet különböző területein és szintjein doglozó embereket. Ahhoz, hogy változásokat tudjon elérni nagyon komoly helyismeretre volt szüksége. Ez a tapasztalata vezetett oda, hogy a mai napig úgy látja: ahhoz, hogy a HR egy cégnél stratégiai funkcióvá váljék, a HR-vezetőnek jól kell ismernie a céget, a termékeket, a folyamatokat. Enélkül nem válik a HR hiteles partnerré.

Ezt követően került a Sanoma Budapest Kiadó Rt.-hez, 1999-től látja itt el az emberi erőforrás igazgatói feladatokat, tagja a felsővezetésnek. Legfontosabb projektjei, eredményei közé tartozik az emberi erőforrás funkció kitalálása, a HR-osztály felépítése. Hozzá köthető a legfontosabb HR-eszközök bevezetése, mint a kiválasztás, teljesítményértékelés, tréningek, humáninformatikai szoftver, intranet. Stratégiai és operatív szinten is részt vett a VICO-EKH cégcsoport akvizíciójában. 2003-tól 2006-ig önállóan menedzselte le a vállalat új irodaházba költözését.

2002-től a HR mellett az üzemeltetési területet is felügyelte. Ez az időszak a sok változásról, növekedésről szólt. A HR-osztályon az alapvető eszközök (teljesítményértékelés, kiválasztás, képzés, bérszámfejtés, bérgazdálkodás) stabilan működtek. Ez volt az a pont, amikor új kihívásokkal, feladatokkal szerette volna gazdagítani a munkáját. A céghez való lojalitása miatt nem gondolkodott más cégben, az üzemeltetés területén szerzett tapasztalatai felkeltették érdeklődését más területek iránt.

2006-ban titulusa immár emberierőforrás- és üzleti szolgáltatási igazgató lett a Sanoma Media Budapest Kiadó Zrt.-nél. Vezetői feladatai már nemcsak a humánerőforrás, hanem a bérszámfejtés, informatika, üzemeltetés, lapterjesztés, műszaki, nyomdai előkészítés területeire is kiterjedtek. Modern HR-funkciót épített fel a vállalatnál, teljesítményértékelési, tehetségazonosítási rendszereket fejlesztett ki és kezdett el működtetni. Vezetői készségfejlesztő, kultúrafejlesztő tréningeket szervezett, karrierportált vezetett be, menedzselte a szervezetfejlesztési folyamatokat. Nevéhez köthető a Sanoma Média Akadémia felépítése és felügyelete. Nemzetközi projekt keretében digitális képarchívumot menedzselt. Részt vett a magyarországi előfizetéses lapterjesztés újrastrukturálásában. Kitalálta és elindított a Műszaki Minőségjavító Projektet. Ebben az időszakban energiái inkább a HR-en kívüli területek irányába tolódtak el. Izgalmas kitérő volt. Rengeteget tanult kollégáitól, coach stílusú vezetőként támogatta a hozzá tartozó vezetőket. Rendszeresen tartottak kreatív problémamegoldó beszélgetéseket. A vezető örömmel élt a lehetőséggel, hogy az egyes területeken szerzett tapasztalatait más területeken is alkalmazza.

Jelenlegi pozícióját, a Sanoma Media Russia & CEE regionális emberierőforrás és kommunikációs igazgatói székét, 2012 óta tölti be. Visszakanyarodott a HR felé, külső és belső kommunikációs feladatokkal fűszerezve. A regionális feladatok ellátásban felbecsülhetetlen nagy segítséget jelent számára a korábbi évek során megszerzett üzleti tapasztalat.

Az élethosszig tartó tanulás, a folyamatos önfejlesztés híve, számos képzésen vett részt az elmúlt években. Ezek között különböző vezetői készségfejlesztési tréningek, prezentációs, mediációs képzések egyaránt vannak.

A HR területet illetően Horváth B. Soma a következőképpen foglalja össze néhány tapasztalatát:

  • a HR-terület hitelessége és stratégiai jellege nagy mértékben függ a HR-esek cégismeretétől
  • a HR-stratégiai elfogadottsága nagy mértékben függ a HR-vezető személyétől
  • a vezetők képzése minden képzési stratégia legfontosabb pillére, mivel ez határozza meg a cég sikeres működését
  • minden HR-eszköz pont annyira értékes, amennyire azt a cég használni tudja/fogja.

    Angolul kitűnően beszél, német, olasz és orosz nyelven pedig kezdő szinten van. Szabadidejében szívesen sportol, de legtöbb idejét családjával tölti.
    • 2024.06.03Projektmenedzsment képzés A KÉPZÉS CÉLJA: A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására. info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője

    „Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk

    Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója

    „Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk

    Bertók Attila, a Webstar Csoport cégvezetője

    „Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk