kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Istenesné Solti Andrea, a Shell Hungary Rt. HR vezetője

Közel húsz esztendő köti Istenesné Solti Andreát a Shell Hungary-hoz, amelynek 2002 óta HR vezetője. A magyarországi funkció mellett regionális HR Partneri feladatokat is ellát, jelenleg a legnagyobb üzletág, a kiskereskedelem tartozik hozzá hat közép-kelet európai országban.

Istenesné Solti Andrea 1969-ben született. Középiskolai tanulmányait követően a Budapesti Közgazdasági Egyetem külgazdasági szakán 1992-ben, angol szaknyelv-tanári szakon 1993-ban diplomázott. Pályakezdő diplomásként 1993-ban csatlakozott a Shell Hungary által létrehozott, fiatal vállalkozókat támogató Életpálya Alapítványhoz, amelynek indulását főként marketing feladatok elvégzésével segítette. 2010-től a Shell képviselőjeként az Alapítvány kuratóriumában továbbra is támogatja az Életpálya munkáját.

Andrea 1995-ben csatlakozott a Shell HR osztályához. Első jelentősebb feladata az expatokra vonatkozó irányelvek és szabályzatok kialakítása volt, közben fokozatosan beletanult a HR különböző területeibe (kiválasztás, tehetség-menedzsment és kompenzáció). A vállalat kelet-európai szervezetét 1997-ben építették fel, itt kapott először regionális HR feladatokat is: a marketing funkció üzletági HR tanácsadója lett és hozzá tartozott a régiós HR politikák koordinálása is. Elmondása szerint nagyon élvezte az alkotás lehetőségét, fontos szerepe volt például a variábilis bérezés rendszerének megtervezésében és bevezetésében.

2002-ben, szülési szabadságáról visszatérve a vállalat HR vezetőjének nevezték ki, amelyet egy szünettel (2005-2008) megszakítva a mai napig ellát. A magyarországi funkció mellett folyamatosan regionális HR Partneri feladatokat is végzett, a HR-t képviselte különböző üzletágak régiós menedzsmentjében. Dolgozott a szállítás-beszerzéssel, ügyfélszolgálattal, Euroshell-kártya nagykereskedelemmel, jelenleg a legnagyobb üzletág, a Retail (kiskereskedelem) tartozik hozzá hat közép-kelet európai országban.

Mint mondja, sikerei elérésében és fejlődésében sokat köszönhet számos külföldi vezetőjének, akik bátorították az új kihívások és feladatok megtalálásában. Ezt a tapasztalatot ő is igyekszik továbbadni magyarországi munkatársainak és európai mentoráltjainak. "Abban, hogy ilyen hosszú szolgálati időszak köt a vállalathoz, nagyban hozzájárulnak a Shell értékei: integritás, őszinteség, munkavállalóink iránti tisztelet, elkötelezettség és törekvés az egészséges, biztonságos, valamint sokszínű és befogadó munkahelyi környezet megteremtésére. Ezek az értékek külső elismerés formájában is nyilvánosságot kaptak. 2003-ben 5. helyezettek lettünk a Hewitt Legjobb Munkahely felmérésében, 2007-ban pedig az ILO "Befogadó Munkahely Nagykövete" címmel ismerte el vállalatunkat" - fogalmazott a HR igazgató.

Andrea feladatának tekinti a tapasztalatok megosztását és az értékek közvetítését is. 2006-ban alapítója volt a Hungarian Business Leaders Fórum HR munkacsoportjának, amelynek munkájában a mai napig részt vesz. A munkacsoport egyik legfontosabb eredménye a 2007-ben a Shell, HBLF és ILO által alapított "Kódex a szervezeti sokszínűségről és befogadásról", amelyhez a mai napig több mint 30 szervezet csatlakozott és ennek hatására számos fórum, kiadvány született.

A HR szakember házas, két gyermek, egy 13 éves lány és egy 11 éves fiú édesanyja. Szabadidejében családjával rendszeresen kirándulnak, nyaranta felváltva kempingeznek a hegyekben, és töltekeznek a tengerparton, kulturális utakon. Andrea hetente teniszezik és nemrégiben jógázni is elkezdett.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk

Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk

Bertók Attila, a Webstar Csoport cégvezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk