Kevesebbet kell dolgozni ma egy autóért, mint tíz éve
Noha az új autók ára fokozatosan nő, ma átlagosan kevesebbet kell dolgozni egy autóért Magyarországon, mint amennyit mintegy tíz évvel ezelőtt kellett - állítja elemzésében a Porsche Hungaria gépjárműimportőr cég.
Az adatok szerint Magyarországon az új autók átlagos listaára 2003-ban megközelítette a 3,5 millió forintot, és évről évre szinte egyenletesen nőtt, 2011-ben már meghaladta a 6 millió forintot. A kiinduló évhez mérve a növekedés forintban mintegy 80 százalékos, euróban megközelítőleg 70 százalék. Az elemzés megjegyzi: az átlagárak változását nagyban befolyásolta a szegmensek átrendeződése, az, hogy az olcsó kiskategóriás járművek iránt az érdeklődés fokozatosan a felére csökkent, míg a drágább, alsóközép- és középkategóriás modellek iránt megkétszereződött.
A Volkswagen konszern által gyártott kocsik közül hozva példát, 2003-ban az értékesítések legnagyobb tételét 51,4 százalékkal a Polo méretű kisautók tették ki, ez a szegmens 9 év alatt 25,7 százalékra zsugorodott. Az alsó középkategória (Golf) viszont 30,5 százalékról 52,2 százalékra bővült, és több mint kétszeresére erősödött a kompakt szegmens (Passat) is 2011-re a 2003-as 6,8 százalékról.
A vizsgált időszakban ugyanakkor a 2003. évihez képest a nettó átlagjövedelem 60 százalékkal, a fogyasztói árak 50 százalékkal lettek magasabbak. A 2003. évi szegmensarányokkal súlyozva viszont az újautó-listaárak átlaga mintegy 38 százalékkal nőtt csupán, és így már jóval alatta marad az átlagjövedelem növekedésének és az inflációnak is. Ennek alapján ma kevesebbet kell dolgozni egy autóért, mint 2003-ban kellett - mutat rá az elemzés. Akkor az átalagárak és átlagbérek figyelembevételével 38,3 hónap munkájába került az autó, míg 2011-ben 33,3 hónapba.
A relatíve olcsóbb árakhoz hozzájárul az is, hogy az elmúlt évek alatt a gyártók egyre növelték a modellek méretét és felszereltségét is, emellett törekedtek az üzemanyagfogyasztás mérséklésére - jegyzi meg az elemzés. Ma már szinte minden autó alapfelszereltségéhez hozzátartozik az ABS/EPS, az oldal- és függönylégzsák, a klíma, a távirányítású központi zár, az elektromos tükrök, a fedélzeti számítógép, a szervokormány és a CD-s rádió. Ezek 2003-ban még extrának számítottak, és összességében mintegy 1 millió forintba kerültek.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Még tart az ajkai erőműben szombaton történt baleset vizsgálata - tájékoztatta a Veolia Energia Magyarország Zrt. hétfőn az MTI-t. Teljes cikk
A munka világa 2025-ben már nem a klasszikus irodai hierarchiáról szól: ma már fizetnek azért, ha valaki ölel, alszik vagy épp AI-személyiségeket... Teljes cikk
Üzemi baleset történt az ajkai erőműben, a helyszínről egy férfit súlyos sérülésekkel, életveszélyes állapotban, míg két másik férfit... Teljes cikk
- Nagy Márton jövőt épít, Varga Mihály inflációval küzd – kettős kép a magyar gazdaságról 3 hónapja
- Lassult az éves infláció májusban az OECD-ben 5 hónapja
- Nagy Márton 13 százalékos minimálbér-emelést jelentett be, szólt a nyugdíjakról is 8 hónapja
- Vitályos Eszter: a kormány garantálja az inflációkövető nyugdíjemelést 8 hónapja
- Czomba Sándor: az inflációval van baj, mert elviheti a béremelkedés javát 8 hónapja
- Csúcsra futott a középkorúak háztartásának havi nettó jövedelme 8 hónapja
- Miért negyedakkora a nyugdíjemelés, mint a nyugdíjasokat érintő infláció? 9 hónapja
- 2 millió 250 ezer forintra emelkedik a bírák átlagjövedelme 10 hónapja
- Megugrott az infláció 10 hónapja
- Így gyorsult fel az infláció az OECD-ben 13 hónapja
- Sehogy sem jön ki a matek: hogyan lesz egymillió forint a magyar átlagbér 2028-ra? 1 éve

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?