Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 8 éve

KPMG: sok cégnek hiányos a "válságterve"

Sokszor hiányosak azok a tervek, amelyeket a magyarországi cégek egy-egy váratlan, vagy az üzletmenetben fennakadást okozó eseményre dolgoznak ki folyamatos működésük fenntartása érdekében - derül ki a KPMG könyvvizsgáló és tanácsadó cég legfrissebb felméréséből, amelynek eredményeit az MTI-nek is eljuttatta.

A KPMG 83 szervezet megkérdezésével készítette el felmérését, amelyből kiderül: bár a megkérdezett vállalatok csaknem 70 százalékánál készült olyan elemzés, mely felméri egy-egy váratlan esemény vagy incidens üzleti hatását, de ezekben sokan több tényezőt nem vettek figyelembe.

Napi több tízmillió forintos kárt is okozhat egy-egy cégnek, ha például egy-egy telekommunikációs vagy informatikai hiba, vagy épp közlekedési sztrájk esetére nem rendelkezik megfelelő üzletfolytonosság-menedzsment (BCM) tervekkel - hívja fel a figyelmet a KPMG.

Az üzletihatás-elemzéseket elkészítő vállalatok 62 százaléka az elemzés során nem vette figyelembe, hogy üzleti folyamatai egymástól függenek, ez pedig azt a veszélyt rejti magában, hogy nem fektetnek hangsúlyt egy másodrangúnak gondolt folyamat vagy funkció folytonosságának biztosítására, és így az erre támaszkodó kritikus folyamataik folytonossága sem garantálható - világítja meg a KPMG a felmérés eredményei alapján.

A cég a közleményben hozzáfűzi: a válaszadók 40 százaléka nem határozta meg azt sem, mekkora hatással van az üzletmenetre a nem megfelelő működés.

"Különösen meglepő volt azzal szembesülni, hogy bár az üzletihatás-elemzést készítők túlnyomó többsége meghatározta, hogy a kritikusnak ítélt erőforrásaikat mennyi ideig tudják nélkülözni, a válaszadók óriási hányada, 70 százaléka esetében azonban az IT-részleg jelenleg nem garantálja ezeket az erőforrás-helyreállítási időket" - idézi a közlemény Molnár Istvánt, a KPMG üzletfolytonosság-tervezési szolgáltatásokért felelős vezetőjét. Pozitívumként értékelhető ugyanakkor, hogy a válaszadók jellemzően 1-3 évente frissítik az üzletihatás-elemzést - áll a közleményben.

A KPMG negyedévente BCM szakmai klubot szervez, ahol a szakemberek kötetlen formában cserélhetnek tapasztalatot az aktuális témákról, és szakmai kapcsolataikat is fejleszthetik.



  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter