Megjelent: 6 éve

Magyar döntős a divatmárkák innovációs versenyében

A Kering-csoport - így pl. a Gucci, a Stella McCartney és a Saint Laurent márkákat tömörítő konglomerátum - számára is egyre hangsúlyosabb a környezettudatosság. A fenntarthatóság jegyében létrehozott Kering Awards - pályázaton egy magyar fiatal, Kiss Ágnes is bejutott a döntősök közé. A 24 éves divatmarketing-szakember a Stella McCartney brand 5 legjobb pályázójának egyikeként a fenntarthatóságot és a tudatos fogyasztást ötvöző közösségi médiás platform terveivel hívta fel magára a zsűri figyelmét.

A Kering-csoport - így pl. a Gucci, a Stella McCartney és a Saint Laurent márkákat tömörítő konglomerátum - számára is egyre hangsúlyosabb a környezettudatosság. A fenntarthatóság jegyében létrehozott Kering Awards - pályázaton egy magyar fiatal, Kiss Ágnes is bejutott a döntősök közé. A 24 éves divatmarketing-szakember a Stella McCartney brand 5 legjobb pályázójának egyikeként a fenntarthatóságot és a tudatos fogyasztást ötvöző közösségi médiás platform terveivel hívta fel magára a zsűri figyelmét.

”A projekt célja az volt, hogy testközelbe helyezze a fenntarthatóságot és megmutassa, hogy valójában nem elvont fogalomról, koncepcióról  van szó, hanem olyasvalamiről, ami  mindannyiunk életébe beépíthető. Ebben segít az applikáció - amely egyrészt  kommunikációs csatorna a márka és a fogyasztó között és mind funkcióiban, mind vizuális elemeiben megpróbálja a fogalomról lemosni a ”száraz” és az ”unalmas” bélyegeket” – mondja Ágnes.

Ösztönzi a vásárlót és a márkát is a fenntarthatóságra

Az általa megálmodott applikáció segíti a vásárlót abban, hogyan csökkentse ökológiai lábnyomát, és mindeközben javítja a vállalat teljesítményét is. Célja egy olyan marketing kommunikációs stratégia kialakítása, mely által mind a vásárlókat, mind a márkát arra ösztönzi, hogy kövessék a fenntarthatóság alapelveit.

Pedig az LCF (London College of Fashion) 24 éves, korábban Magyarországon közgazdaságtant hallgató diákjának pár éve még fogalma sem volt arról, hogy hamarosan a divat világában fog lehorgonyozni.

Egy szórólap és egy inspiráció hatására kötött ki a divatvilágban

”Majdhogynem a véletlennek köszönhető, hogy tanulmányaim során a divattal kezdtem foglalkozni. Mikor a Corvinus Egyetem Nemzetközi Gazdálkodás szakára jelentkeztem, még elképzelni sem tudtam, hogy alig 4 évvel később Londonban fogok divatmarketinget tanulni.” Csakhogy az egyetemen valaki a kezébe nyomott egy szórólapot. Ez a brossúra a Luan By Lucia Divatakadémiát hirdette.

Ágnes pedig úgy gondolta, megnézi azt a bizonyos iskolát. ”Elmentem. És annyira megtetszett az ottani légkör, hogy be is iratkoztam, majd a kurzus után egyből szakmai gyakorlatra jelentkeztem a divatházhoz. És innentől szinte magától értetődött, hogy ezen a vonalon folytatom majd tovább a karrierem építését is.”  

2015: a diplomázás után egyből London következett

Ágnes aztán hamarosan nekivágott Angliának. ”Az alapszakom utolsó félévében jelentkeztem a London College of Fashion - re. Majd 2015 nyarán diplomáztam - és ősszel már kezdtem is az első trimesztert Londonban. De ebben az intézményben az tetszett meg a legjobban, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a környezettudatosságra, a fenntarthatóságra - a tananyag részeként éppúgy, mint a Kering Awardson vagy az egyéb, hasonló pályázataikon. Igazából ez keltette fel leginkább az érdeklődésemet, amikor az álomszakra vadásztam: ennek megfelelően már a felvételi anyagaimat is ebben a tematikában alkottam meg.

Tegyük hozzá, a környezettudatosság iránti érdeklődésemhez, elkötelezettségemhez a magyarországi divatiskolás tanulmányok is rengeteget tettek. Lényegében itt lett minden megalapozva” - mondja Ágnes, hozzátéve: a téma iránt nem titkolt lelkesedése is segítette mind a felvételin, mind a későbbi, döntős pályamunka megalkotásában.

Egy olasz márkánál kapott állást

A divatmarketing-szakember nem rejti véka alá: az LCF-es tanév alatt nem is nagyon foglalkozott mással. ”Mivel ez egy meglehetősen rövid, egyéves képzés volt, fontosabbnak tartottam, hogy a divatiskola által kínált lehetőségeket  - pl. a kapcsolatépítést - kihasználjam maximálisan és inkább a tanulmányaimat követően, az itt elsajátítottakból profitálva helyezkedjek el. Szerencsére ez így is lett: jelenleg egy olasz, kézműves ingekkel foglalkozó márkánál dolgozom.”

  • 2025.01.20Lean Quality képzés Minőségügyi munkatársak Lean szemléletű továbbképzése, a Lean filozófia és rendszer alapjainak megismerése és a 0 hiba koncepció és rendszer eszközeinek és módszereinek készség szintű elsajátítása.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BMEinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Diákmunka tanulás mellett Dániában

Mrsán Zoltán egy évvel ezelőtt költözött ki Dániába. Multimédia szakon tanul Kolpingban és részmunkaidőben dolgozik. Hogyan jutott ki? Mennyi... Teljes cikk

Álláslehetőségek Dániában

Dánia május elsejétől megnyitja álláspiacát a 2004-ben csatlakozott uniós tagországok - köztük Magyarország - munkavállalói előtt. Ez azt... Teljes cikk

Munkajogi kisokos (új) dolgozóknak

Pályakezdők körében nagyobb, ám még több éves munkatapasztalattal rendelkező körében is megfigyelhető bizonytalanság, mit tehet meg a főnök a... Teljes cikk