Karrier idegen nyelvű ügyfélszolgálaton
Továbbra sem lankad az álláskeresői érdeklődés a virtuális állásexpón: napi 20 ezren járják a standokat a 3 dimenziós térben, és vadásszák a lehetőségeket. Több kiállító idegen nyelvű ügyfélszolgálatos pozícióba keresett új munkaerőt ügyfélkiszolgáló központjába (multi nyelven: shared service center). Állásexpós körjáratunkon ezúttal ezzel a karrierúttal foglalkozunk.
Ahogyan az utóbbi négy napban tapasztaltuk, a virtuális állásexpo egyik legnépszerűbb funkciója a chat. Egyre több kiállító látja ennek előnyeit, és szervez bizonyos időpontokra "tematikus chatet", amelyben egy konkrét témára várja az álláskeresői kérdéseket, véleményeket. A csütörtöki napon többek között a Kelly Services személyzeti tanácsadó cég tartott ilyen fórumot, a téma pedig a "shared service centerekben" kínálkozó karrierlehetőség volt.
Nyelvszakos bölcsészeknek nyerő lehet
Hogy mi is az a shared service center? Nagy, nemzetközi vállalatok telefonos ügyfélszolgálati vagy belső üzlettámogatói központjai, ahonnan akár a világ minden részére történhet a munkatársak vagy az üzleti partnerek kiszolgálása. E pozícióknál elengedhetetlen az angol és egy másik - sok esetben egy kevéssé beszélt nyelv - magas szintű ismerete. Munkaadói szempontból a toborzás nehézsége, hogy nehezen találnak megfelelő nyelvkombinációkkal pályázókat (angol-lengyel, angol-török) egy harmadik nyelvű országba, például Budapestre.
Bruttó 250 ezer forint körüli a kezdő bér
Az utóbbi 10-15 évben sok külföldi nagyvállalat helyezte ki Magyarországra HR, logisztikai, IT, pénzügyi ügyfélszolgálatait illetve belsős üzlettámogatását. A munkakör remek karrierstartot jelenthet nyelvszakos bölcsészeknek vagy középfokú végzettségű, de idegen nyelveket jól beszélőknek is, ugyanis - ha megvan a nyelvtudás, a munkába gyorsan bele lehet tanulni. A területen átlagosan bruttó 250-300 ezer forint körül lehet keresni - bár ezt az információt már egy anonim forrásból tudtuk meg, a cégek fizetésről nem nyilatkoznak.
Az állásexpón a Kelly Servicesen kívül az Unisys, az ExxonMobil és a Vodafone is toboroz ilyen munkakörre. "500-an vagyunk, de 1500 fős munkavállalói létszám elérése a cél. Az angol mellett többek közt hollandul, portugálul, arabul, törökül, spanyolul beszélő munkatársakat keresünk"- mondja Mező István, a Vodafone HR-generalistája. Az állások betöltéséig két-három körös interjúsorozaton keresztül vezet az út. Amennyiben speciális tudásra, például pénzügyi ismeretekre is szükség van, a pályázóknak gyakran kell még egy szakmai tesztet is kitölteniük. Emellett a gyakorlatiasságot és a problémamegoldó készséget tesztelő értékelő központ (AC) is gyakran terítékre kerülhet a pályázáskor. Mező István tapasztalatai szerint a nyelvtudás még nem minden, így nem is mindenki megfelelő a feladatra, 3-4 pályázóból gyakran csupán 1 alkalmas arra, hogy megkezdhesse a cégnél a munkát.
Száz ügyfél is lehet naponta
A munka az üzleti szolgáltató központokban pörgős, kell a jó koncentrációs készség. Becslések szerint egy-egy helpdeskes munkatársnak napi 20-100 ügyfél problémáira kell tudni választ adni. A problémakezelés időtartama sem szabadon választható: a standard a legtöbb cégnél 3-5 perc ügyfelenként, melyet a minőségbiztosítás során figyelemmel is kísérnek. A munkához egyébként monotóniatűrés, az udvariasság és az ügyfélközpontú szemlélet is nélkülözhetetlen, ezek hiányában bizony nehéz elvégezni a feladatot. A Kelly Services standján több chatelőt is élénken foglalkoztatott, vajon távmunkában be lehet-e kapcsolódni egy-egy ilyen munkakörbe. Rossz hír, hogy ez egyelőre nem lehetséges. Az ok a jogi háttér kiforratlansága, emiatt idegenkednek tőle a cégek.
Jó hír ugyanakkor, hogy a legtöbb vállalatnál lehetőség van előrelépésre. Általában 2-3 év, ügyfélorientált problémakezelés után jöhet az újabb karrierlépcső például csoportvezetői poszton.
Takács Gabriella
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Mrsán Zoltán egy évvel ezelőtt költözött ki Dániába. Multimédia szakon tanul Kolpingban és részmunkaidőben dolgozik. Hogyan jutott ki? Mennyi... Teljes cikk
Dánia május elsejétől megnyitja álláspiacát a 2004-ben csatlakozott uniós tagországok - köztük Magyarország - munkavállalói előtt. Ez azt... Teljes cikk
Pályakezdők körében nagyobb, ám még több éves munkatapasztalattal rendelkező körében is megfigyelhető bizonytalanság, mit tehet meg a főnök a... Teljes cikk
- Munka kis cégnél: áldás vagy átok? 5 éve
- A békéltetés művészei 5 éve
- Igaz/hamis? (2.) - "Az érettségi semmire sem jó" 5 éve
- Igaz/hamis (4.): Kapcsolatok nélkül nincs állás? 5 éve
- Foglalkozása sörkóstoló 5 éve
- Szakmák mérlegen - zeneművész 5 éve
- Ákos és a HR: hogyan választ ki egy zenész? 5 éve
- Szakmaváltás 30 éves kor felett 5 éve
- Szakmák mérlegen: interim manager 5 éve
- Nyugodt és stresszes munkák toplistája 5 éve
- Bekerülés nagy könyvvizsgáló cégekhez 5 éve