Márciusban a BKV is leállhat?
Az MSZP jelen ismeretei szerint március végére elkerülhetetlenül bekövetkezik a BKV műszaki, pénzügyi és "emberi" csődje, ha a kormány és a főváros nem változtat álláspontján - jelentette ki Horváth Csaba, az ellenzéki párt fővárosi frakcióvezetője pénteken.
A fővárosi frakcióvezető szerint a Malév csődje "kellemetlen és tragikus", de nem annyira, mint a BKV-é, amely helyett nem tudja más ellátni a szolgáltatást. Ha piaci szereplők működtetnék a tömegközlekedési társaságot, akkor ezer forint lenne egy jegy ára - jegyezte meg.
Arról is beszámolt: minden "normális" országban az utasok fizetnek a szolgáltatás egy részéért, Budapesten ez csaknem 40 százalékot jelent, a maradék 60-on osztozik a főváros és a kormány. "Noha a kormány a főváros adóbevételeivel garázdálkodik, mintegy 5000 milliárd forint budapesti adóbefizetéssel, ennek csak hatodát-hetedét juttatja vissza" - mondta Horváth Csaba, megjegyezve, hogy a "legnagyobb pofátlanságnak" tartja a felmerült egy forint-egy forint elvet, miszerint a nemzetgazdasági tárca javaslata alapján minden 1 forint kormányzati támogatás mellé 1 forint önkormányzati forrást várnak.
A szocialista frakcióvezető úgy vélekedett: a főváros egymaga napi 16 milliárd forint bevételt állít elő az államnak, és bár elméletben egyetért azzal, hogy a kerületi és agglomerációs önkormányzatok is részt vegyenek a BKV finanszírozásában, nincs realitása, hogy egy csődben lévő Pest megyétől ezt várják.
Horváth Csaba szerint a főváros forrásait irracionális mértékben elvonták, ezért tett korábban javaslatot az MSZP parlamenti frakciója 25 milliárd forintos költségvetési átcsoportosításra is, amelyben egyebek mellett több, feleslegesnek tartott beruházás leállítását és a Terrorelhárítási Központ költségvetésének csökkentését kérték.
A szocialista politikus ismertette, hogy a Bajnai-kormány alatt féléves munkával alakítottak ki egy reorganizációs programot, amelynek köszönhetően 2009 novemberében és decemberében, valamint 2010-ben a BKV teljes működési veszteségét finanszírozták, és a közlekedési társaság az év végére 1 milliárd forint nyereséget ért el. Mint mondta, a kormány és a főváros közötti szerződést az új városvezetés felrúgta, miközben nem volt helyette jobb javaslata.
Az MSZP-s frakcióvezető vízfejnek nevezte a Budapesti Közlekedési Központot (BKK) is, amely az ellenzéki párt szerint ebben a formában költséges és felesleges, több milliárd forintot visz el "nem kitapintható feladatokra". Bihary Gábor fővárosi szocialista képviselő felrótta a társaságnak az "elrontott" járműbeszerzéseket, Horváth Csaba pedig "korrupciós vállalatnak" nevezte, jelezve, hogy miután a 10 éves használt buszokra kiírt pályázatnál ugyanabban az árkategóriában jelentkezett egy új buszokat ígérő pályázó, a BKK mégsem vonta vissza az eredeti kiírást és nem adott választ az érdeklődőnek.
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Megduplázódott tavaly a cégfelszámolások száma 2 éve
- Fontos változás! Csőd esetén a nyugdíjasok és a kisgyermekesek előbb juthatnak a bérükhöz 3 éve
- MGYOSZ: Csődhullámot hozhat a 200 ezres minimálbér 4 éve
- Mentőövet kapnak a fizetésképtelenség határára sodródott cégek 4 éve
- 300 dolgozót bocsátottak el egy arkansasi cégnél, egy zsarolóvírus miatt 6 éve
- Az EU új szabályokat fogadott el a vállalkozások fizetésképtelenségének elkerülése érdekében 6 éve
- Emelkedik a reptéri dolgozók bére 7 éve
- A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet 15 százalékos béremelést tart szükségesnek 7 éve
- Már a béreket sem tudta kifizetni a légitársaság 7 éve
- Pénzt kapnak az egykori Malév-dolgozók 7 éve
- Malévosok tüntettek a pénzükért 7 éve


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?