Miért van annyi pilótasztrájk Európában?
Az európai hagyományos légitársaságok versenyképességüket próbálják javítani, hogy felvegyék a versenyt a diszkont légi cégekkel, de az átalakításokkal a szakszervezetek legtöbbször nem értenek egyet, emiatt volt és várható a közeljövőben is több sztrájk az európai légiközlekedésben - mondta Feledi György szakértő, utasszállító-pilóta kedden az MTI megkeresésére.
Az elmúlt hetekben az Air France és a Lufthansa pilótái is sztrájkoltak, a francia pilóták két héten keresztül nem vették fel a munkát, mert aggasztotta őket az Air France-KLM cégcsoporthoz tartozó Transavia diszkont társaság fejlesztése. A munkabeszüntetéssel a cég becslései szerint 416 millió eurós bevételkiesést okoztak. A Lufthansa pilótái pár hónapon belül többször is sztrájkoltak a korkedvezményes nyugdíj feltételei miatt.
A fapadosok nyomása érződik
Feledi György szerint a hagyományos légitársaságok lépéskényszerben vannak, mert a diszkontok bizonyítottan alacsonyabb költségszinten és hatékonyabban működnek, ezért kénytelenek átalakítani saját cégstruktúrájukat. Ez a folyamat az International Airlines Group (IAG) cégeinél (British Airways, Iberia, Vueling) már megtörtént, hatásaként már az európai, rövidtávú járatok is profitot termelnek.
A Lufthansa-csoport és az Air France-KLM viszont ezzel a lépéssel még adós és aggasztó, hogy nagyon lassan haladnak az átalakítással. Mindegyik csoport célja a versenyképesség javítása, de a változástatásokhoz meg kell találni a közös hangot a szakszervezetekkel, ez viszont "végeláthatatlan" tárgyalásokat eredményez - mondta Feledi György. (MTI)
2014. október 30.
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
A nyári diákmunka – mindenféle jövedelemszerző tevékenységhez hasonlóan – adóköteles tevékenység. Ez az egyik közös tulajdonság a számos... Teljes cikk
- Sztrájkot hirdettek szerdára a román postások - kétharmaduk minimálbérből él 1 hete
- Elmaradhat az előadás - sztrájkba lépnek az Operaház dolgozói 1 hete
- Nemcsak munkabeszüntetéssel, hanem "túlbuzgósággal" is sztrájkolnak 2 hete
- Figyelmeztető sztrájkot tartottak a kecskeméti Mercedes-gyárban 2 hete
- Budapesti járatokat is érintett a légiutas-kísérők sztrájkja 2 hete
- A pécsi buszos sztrájkot szervező szakszervezet visszaállítja eredeti bérkövetelését 3 hete
- Nincs megállapodás, kedden is folytatják a sztrájkot a buszsofőrök 3 hete
- Mától ismét sztrájkolnak a buszsofőrök 4 hete
- Folytatódik az Eiffel-torony dolgozóinak sztrájkja 1 hónapja
- Szlovéniában sztrájkba lépnek a török munkások 2 hónapja
- Megkezdődött a Lufthansa földi személyzetének sztrájkja 2 hónapja