Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 14 éve

Motivációs akció, avagy: vigyorogjon a kalauz

A MÁV Rt. február 1-től akciót hirdet a mintegy 2800 jegyvizsgálója és az utasok körében az utasok kulturált kiszolgálása, az utas-központú szemlélet meghonosítása érdekében. A jegyvizsgálók hozzáállása, munkájának színvonala jelentős mértékben befolyásolja a MÁV megítélését az utasok körében. Éppen ezért, az akció lényege, hogy a sok esetben az utasok által panaszolt szolgáltatási kultúrán megkíséreljen változtatni a vasúttársaság. Az utas-központú attitűd szerves része a szolgáltatási színvonal növelésének. A jegykezelők a szemléletváltás elsajátítása érdekében több képzésen vesznek részt.

A vasúttársaság európai normákhoz való igazodását elősegítő átalakítási programjában teljesíteni kívánja a hatékony foglalkoztatás követelményét is. A MÁV Rt. ezen elvárásnak részben a kultúraváltás révén tesz eleget. A fokozatosan végbemenő kultúraváltás a múlt hagyományait felölelve és arra építkezve hajtja végre a minőségi cserét, mely új lendületet és szemlélet ad a vasúttársaság kissé megmerevedett struktúrájának.

A MÁV Rt.-nek, nehéz pénzügyi helyzetében korlátozottak a szolgáltatási színvonal növelésének elérését szolgáló eszközei. Ennek ellenére, az elővárosi közlekedés fejlesztésének programja révén hamarosan beérkező új vonatok, számos az utas-kiszolgálást, jegyrendelést elősegítő fejlesztések a közeljövőben kézzelfogható színvonal-javulást fog eredményezni.

A szolgáltató vasúttársaság európai színvonalhoz közelítésének, ezen belül a kultúraváltásnak részét képezi egyben az utasok szakszerű és kultúrált kiszolgálása illetve az utas központú szemlélet meghonosítása. A vasúttársaság ezért az utasokkal legközvetlenebb kapcsolatban lévő munkavállalói, a jegykezelők és pénztárosok részére képzéseket szervez, hogy elősegítse az utas-központú szemléletváltást.

A képzések mellett a vasúttársaság motivációs akciót is hirdetett a jegykezelők számára. A motivációs kampányban megjelenő "mosoly" szimbólum magában foglalja mindazokat az elvárásokat, melyeket a vasúttársaság az utasokkal érintkező munkatársai felé támaszt, annak érdekében, hogy a jelenlegi és a lassan változó szolgáltatási színvonal mellett is jobb hangulatban utazzanak.

A vasúttársaság reményei szerint a Mosolyakció a közös játék révén segít abban, hogy közelebb hozza egymáshoz az utasokat és a velük közvetlenül érintkező vasutasokat. A jegyvizsgálók hozzáállása, munkájának színvonala jelentős mértékben befolyásolja a MÁV megítélését az utasok körében. A megfelelő kommunikációs stílus és tartalom azonban nagyban befolyásolhatja a konfliktushelyzetek kialakulását, illetve azok kezelését. Az utazás során adódó szituációk kezelésének megkönnyítésére a MÁV Rt. 2005. januárjában egy, az EU normáknak megfelelő, 40 órás konfliktuskezelő tréninget indított el a jegykezelők, pénztárosok és ügyfélszolgálati munkatársak számára. A több hónapon át futó programon 800 munkatársunk sajátíthatja el a magas, európai színvonalú szolgáltatás tartalmi elemit és technikáit. A 2005. február 1.-je és március 11.-e között zajló "Mosolyakció" elnevezésű motivációs kampány során a jegykezelők arra törekszenek, hogy az utasokhoz való hozzáállásuk révén növeljék az utazó közönség elégedettségét. Az utasok elégedettségüket a "mosoly szelvény" átadásával jelezhetik.

Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
21 kollégáját mérgezte halálra egy német munkás

A rendőrség nyomozást folytat egy férfi ellen, aki a gyanú szerint az elmúlt 18 évben több, mint húsz kollégáját mérgezhette meg - írja a 444.hu Teljes cikk

Már nem is adataid kellenek, hanem a videokártyád - a kriptovaluta és a hackerek

A kriptovaluták népszerűségével együtt az áruk is emelkedik és minden zuhanás ellenére az egyik legjövedelmezőbb befektetésnek bizonyultak az... Teljes cikk

Mit szólna ha hat órát kellene ingáznia?

Magyarországon szinte elképzelhetetlen, hogy valaki napi hat órát ingázzon a munkába. Kínában olyan magasak a fővárosban a bérleti díjak, hogy a... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár